هوش عملی (actionable intelligence)

هوشمندی عملی اطلاعاتی است که می‌توان آن‌ها را پیگیری کرد، با این مفهوم که یک برنامه استراتژیک باید برای استفاده مثبت از اطلاعات جمع‌آوری‌شده انجام شود. این معنا با استفاده از اطلاعات قابل اقدام در یک زمینه حقوقی متمایز است، به این معنی که اطلاعات الزامات قانونی برای یک دعوی قابل توجیه (قابل اقدام) را برآورده می کند.

هوش عملی (actionable intelligence)

هوش عملی (actionable intelligence)

در فناوری اطلاعات (IT)، هوش عملی، که بینش عملی نیز نامیده می‌شود، اغلب در زمینه داده‌های بزرگ و مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده صحبت می‌شود. در بازاریابی، هوش مصنوعی (AI) می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا شکاف بین داده‌های هدف مشتری و بینش عملی را با تغذیه هوشمند در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، اتوماسیون بازاریابی و سایر ابزارهای عملیاتی کاهش دهند. این نوع رویکرد جامع برای به دست آوردن بینش از داده‌های مشتری می‌تواند به شرکت کمک کند تا با چالش‌های مرتبط با کار با کلان داده‌ها مقابله کند و از اطلاعاتی که می‌تواند به سودآوری بیشتر شرکت کمک کند، بهره‌برداری کند.

هوش عملی که به یک شرکت کمک می کند در بازار مزیت پیدا کند، گاهی اوقات به عنوان هوش رقابتی (CI) شناخته می شود. چالش استفاده از قدرت هوش رقابتی این است که چگونه می‌توان اطلاعاتی را که در مجموعه داده‌ای متغیر و فرار پنهان است، پیدا کرد. یکی از راه‌حل‌هایی که به نظر می‌رسد برای بسیاری از شرکت‌ها بهترین کارآمد است، ساخت رابط‌های بصری جلویی است که داده‌ها را در مدل‌هایی ارائه می‌کند که هر کسی در خط کسب‌وکار (LOB) به راحتی می‌تواند آن را درک و پیگیری کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا