دریافت گواهینامه CE چرا مهم است؟

گواهینامه CE، گواهینامه انطباق محصول با استانداردهای تدوین شده اتحادیه اروپا است. واحدها یا کارخانجات تولید کننده محصول، شرکت های بازرگانی و شرکت های توزیع کننده محصول در بازار اتحادیه اروپا نیاز به گواهی CE دارند. پس دریافت نشان CE محصول، سند صادرات به منطقه اقتصادی اروپا می باشد.

گواهینامه CE چیست

شما برای صادرات محصول به منطقه اتحادیه اروپا نیاز به تاییدیه اتحادیه اروپا جهت ورود محصول دارید. بنابراین دریافت نشان CE و درج لوگو CE مارک روی محصول مجوز صادرات شما به کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا است. ممکن است برای شما هزینه صدور گواهینامه CE “گواهینامه سی ای” همچنین مدت زمان صدور مدرک CE مهم باشد.

دریافت گواهینامه CE چرا مهم است؟ اخذ نشان CE مارک چگونه است و چه مدارکی برای صدور گواهی CE مورد نیاز است. روند دریافت گواهینامه سی ای (CE) چگونه است و مرجع صدور گواهینامه CE کیست.

پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. مقاله فوق توسط تیم فنی شرکت ایران گواه جهت اطلاع رسانی مکتوب شده است و ما سعی کرده ایم تمامی چالش های متقاضیان جهت اخذ گواهینامه CE را بررسی و پاسخ کاملی به موضوع فوق بدهیم.

گواهینامه CE چیست؟

منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دومین بازار بزرگ در جهان است. چنانچه نیاز دارید محصولات خود را به بازار اتحادیه اروپا وارد نمایید، دریافت نشان CE برای طیف گسترده ای از محصولات لازم و اجباری است. گواهینامه CE مارک نشان می دهد که محصول شما با دستورالعمل های سختگیرانه ایمنی محصول اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

منطقه اقتصادی اروپا

گواهینامه CE نشان دهنده تایید علامت CE مارک الصاق شده روی محصول است که روی برخی از محصولات فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا قرار می گیرد. به معنای واقعی کلمه CE مخفف یک عبارت فرانسوی به معنای انطباق اروپایی است. هنگامی که علامت CE روی محصولات قرار می گیرد، این علامت بیان کننده موضوع است که محصول می تواند در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا توزیع شود.

نماد انطباق اروپایی از علامت CE تشکیل شده است. علامت CE یک لوگو با حرف بزرگ C و E انگلیسی است. اخذ نشان سی ای “CE” مارک عنوان می کند که محصول فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا برای برآورده شدن الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست ارزیابی شده است.

علامت گذاری CE بخشی از قانون هماهنگ سازی اتحادیه اروپا است که عمدتاً توسط اداره کل بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SEM ها مدیریت می شود. بنابراین، اخذ گواهی نامه CE به عنوان مجوز یا گذرنامه ورود کالا به منطقه اقتصادی اروپا عمل می کند.

گواهی انطباق CE به یک محصول اجازه می دهد تا آزادانه در سراسر بازار اروپا حرکت کند و به فروش برسد. این علامت برای مصرف کننده اثبات می کند که محصول با الزامات زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی تعیین شده توسط EEA مطابقت دارد.

ضمانت انطباق، تضمین کیفیت نیست. پس صدور گواهی نامه CE بیان کننده تضمین کیفیت محصولات نیست. نماد انطباق اروپا علامت CE به این معنی است که محصول دارای شرایط لازم برای فروش در اتحادیه اروپا است. علامت انطباق اروپایی (CE) به این معنی است که الزامات زیست محیطی، ایمنی و بهداشتی را که EEA برای فروش محصول در منطقه اقتصادی اروپا تعیین کرده است، ارزیابی کرده و به تصویب رسانده است.

چرا دریافت گواهینامه CE مهم است؟

چنانچه تولیدکنندگان نیاز داشته باشند که محصولات خود را بدون هیچ مشکلی در کشورهای اتحادیه اروپا به بازار عرضه کنند، باید از اصول کاربرد علامت CE برای محصولات و گروه های محصول تحت پوشش دستورالعمل های رویکرد جدید پیروی کنند. یکی از مهمترین مراحل علامت گذاری CE، اعلامیه انطباق است که باید توسط سازنده تهیه شود.

تنها در صورتی که محصول با الزامات بخشنامه یا دستورالعمل های مربوطه مطابقت داشته باشد، می توان یک محصول را برای مصرف کنندگان در کشورهای اتحادیه اروپا یا در منطقه اقتصادی اروپا به بازار عرضه کرد. برای اطمینان از این انطباق، تولیدکنندگان باید ابتدا دستورالعمل های مربوطه اعمال شده در مورد محصول را بیابند و سپس بهترین روش ارزیابی را برای اثبات انطباق انتخاب کنند.

تنها در صورتی که محصول با الزامات بخشنامه یا دستورالعمل های مربوطه مطابقت داشته باشد، می توان یک محصول را برای مصرف کنندگان در کشورهای اتحادیه اروپا یا در منطقه اقتصادی اروپا به بازار عرضه کرد. برای اطمینان از این انطباق، تولیدکنندگان باید ابتدا دستورالعمل های مربوطه اعمال شده در مورد محصول را پیدا کنند و سپس بهترین روش ارزیابی را برای اثبات انطباق انتخاب نمایند.

مزایای اخذ گواهینامه CE چیست؟

لوگو CE مارک علامت مهمی است که اعلام می کند محصول مناسب است و خطرات بالقوه ای که ممکن است زندگی را به خطر بیندازد ندارد. علامت گذاری CE در حال حاضر برای بیش از 20 دسته از محصولات منجمله الکترونیک، ماشی آلات و تجهیزات پزشکی انجام می شود. محصول دارای علامت CE تضمین می کند عملکرد بی خطری برای مصرف کننده داشته باشد.

مزایای دریافت گواهی نامه CE

از مزایای اصلی CE مارک برای مصرف کننده و تولید کننده می توان به موضوعات اعلام شده در زیر پرداخت، این موضوعات شامل:

به رسمیت شناخته شدن نشان CE مارک

مارک CE استاندارد شناخته شده جهانی برای ایمنی و حفاظت از محصول است. محصولات تولید شده تحت نظارت دستورالعمل ها و مقررات اروپا با نشان CE مشخص شده و بدون هیچ منع قانونی در بازار جهانی قابل فروش می باشد. نه تنها یک لوگوی تضمین کیفیت، قابل ذکر است که اخذ گواهینامه CE به تولیدکننده این امکان را می دهد تا اعلام کند که محصول مطابق با قوانین ایمنی محصول اروپا تولید شده است و استفاده از آن در شرایط عملیاتی داده شده ایمن است.

تضمین کننده ایمنی و حفاظت

هر محصول، به ویژه کالای الکترونیکی، دارای برخی خطرات نادیده است که ممکن است با گذشت روزها نمایان شود. افرادی که بیشتر از آن استفاده می کنند، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض آن قرار می گیرند. لوگوی CE بر روی محصول تضمینی از ایمنی و حفاظت بی نظیر را به کاربران می دهد. تا زمانی که مصرف کننده از محصول تحت شرایط عملیاتی داده شده استفاده می کند، از نظر ایمنی و حفاظت، معتبر و بی خطر باقی می ماند. این یکی از مزایای برجسته اخذ گواهی نامه CE است.

اتحادیه اروپا علامت CE را برای تقویت تجارت محصول بین کشورهای اتحادیه اروپا تایید می کند. نشان CE به عنوان یک استاندارد جهانی برای ایمنی و حفاظت ظاهر می شود و به مشتریان کمک می کند بر شک و تردید در مورد آسیب پذیری محصول غلبه کنند.

علامت گذاری CE به تولیدکنندگان کمک کرده است تا اعتبار خط تولید خود را در طول زمان به دست آورند و به راحتی با رقابت بی امان مقابله کنند. در نتیجه، اکنون آنها می توانند محصول خود را فراتر از بازار موجود خود معامله کنند. این یکی از مزایای درجه یک دریافت علامت CE است.

علامت گذاری استاندارد اتحادیه اروپا

تولید کننده بر اساس دستورالعمل های اتحادیه اروپا نیازی به اجرای مقررات مختلف برای تولید محصولات خود ندارد. دستورالعمل های اتحادیه اروپا دستورالعمل های استانداردی را برای همه تولیدکنندگان در سراسر منطقه اقتصادی اروپا تعیین کرده است. این به تولیدکننده و بازرگانان کمک می کند تا بر تعارضات بین دولتی بر سر مقررات غلبه کنند. تولیدکنندگان دیگر نیازی به تصویب آیین نامه های متمایز برای تولید محصولات برای بازار مربوطه ندارند.

اگر محصول تحت مقررات CE باشند، هر تولیدکننده ای باید از گواهینامه CE بهره مند شود. از طرف دیگر، اگر محصول در دستورالعمل های داده شده پوشش داده نشده باشد، چسباندن علامت CE یک جرم قابل مجازات است. به خاطر داشته باشید که همه دسته بندی محصولات تحت یک بخشنامه و مقررات خاص قرار نمی گیرند. ممکن است بیش از یک قانون مرتبط با محصول وجود داشته باشد.

در صورتی که شک دارید که آیا محصول شما تحت یک دستورالعمل خاص قرار می گیرد یا خیر، می توانید با کارشناسان شرکت ایران گواه گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کنند.

چه سازمان ها یا شرکت هایی باید اقدام به دریافت نشان CE نمایند؟

همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید نشان CE را دریافت کنند، کسانی که می خواهند محصولات خود را در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) بفروشند. با چسباندن علامت CE، اعلام می کند که محصولات آنها الزامات دستورالعمل های EC مربوط به آنها را برآورده می کنند.

قانون علامت گذاری CE الزامات محصول را در سراسر قاره اروپا هماهنگ کرده است. علاوه بر این، به این معنی است که هنگامی که سازنده شروع به چسباندن علامت CE روی محصولات خود می کند، آن محصولات در تمام کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی خواهند داشت.

همچنین، چنین تولیدکنندگانی می توانند محصولات خود را آزادانه بین این کشورها بدون نیاز به اخذ هیچ گونه الزامات یا گواهینامه های اضافی به گردش درآورند.

چگونه می توان مدرک CE را دریافت کرد؟

متقاضیان برای دریافت مدرک CE مارک باید مستندات فنی مربوط به محصول را آماده کنند.

واحدهای تولیدکننده در هرجای ایران که باشند می توانند اقدام به اخذ گواهینامه CE نمایند. مهم نیست واحد تولیدی شما در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، همدان، سمنان یا شهرک های صنعتی استانی باشد، شما می توانید اقدام به اخذ گواهینامه سی ای نمایید، در صورتی که مدارک لازم را داشته باشید و مراحل صدور گواهینامه CE به درستی انجام شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه CE چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه CE چیست؟

مدارک و مستندات مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه CE مارک به شرح زیر است.

1.     از انطباق استاندارد محصول خود با تمامی الزامات مربوطه اتحادیه اروپا مطمئن شوید.
2.     جزئیات اجرای تشکیل دهنده محصول را تکمیل کنید.
3.     یک پرونده فنی برای نحوه تولید و کنترل کیفیت محصول ایجاد کنید.
4.     تکنیکال فایل خود را تکمیل نمایید.
5.     مستندات مربوط به اجرای سیستم مدیریت کیفیت را در واحد تولیدی خود اجرایی نمایید.
6.     تست ریپورت محصول خود را فراهم کنید.

مدارک و مستنداتی که طی شش مرحله توضیح داده شد، مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه سی ای مارک است.

مراحل دریافت CE چگونه است؟

مراحل اخذ گواهینامه CE به شرح زیر است:

شناسایی الزامات اتحادیه اروپا

اولین قدم برای دریافت نشان CE این هست که تصمیم بگیرید برای کدام محصول و مدل نیاز به اخذ CE دارد. سپس الزامات اروپایی را که برای محصول تدوین شده را شناسایی کنید. مطمئن شوید آیا محصول براساس استانداردهای اروپایی ساخته شده است.

محصول الزامات خاص را برآورده می کند

پس از شناسایی الزامات اتحادیه اروپا، گام بعدی بررسی این موضوع است که، آیا محصولات دارای الزامات خاص هستند یا خیر، آیا این الزامات برای علامت CE اجباری هستند. همچنین دستورالعمل های قابل اجرا و استانداردهای هارمونیک قابل اعمال برای محصول را شناسایی کنید. برخی از دستورالعمل ها عبارتند از: دستگاه پزشکی، دستگاه ماشین آلات، اسباب بازی، ولتاژ پایین، LVD و غیره.

انتخاب مرجع صدور CE

برای انتخاب مرجع صادرکننده گواهینامه CE دقت کنید که مرجع دارای کد چهاررقمی اصلی باشد و تاییدیه حسابرسی، صدور گواهی CE را برای محصول شما داشته باشد.

تست محصول

برای تاییدیه انطباق محصول با استانداردهای تعریف شده اتحادیه اروپا، محصول تولیدی باید توسط آزمایشگاه مرجع تست و تایید شود. برای تهیه تست ریپورت ممکن است مجبور شوید محصول خود را به خارج از کشور ارسال کنید یا اینکه ممکن است داخل ایران تست های مربوطه انجام شود.

تشکیل پرونده فنی

فایل نحوه ساخت و ساز فنی محصول را که قرار است دارای علامت CE باشد تهیه و در اختیار مرجع صدور CE قرار دهید.

پس از طی شدن تمامی مراحل اعلام شده و در صورت تکمیل مدارک و مثبت بودن نتیجه تست، مرجع صدور اقدام به صدور مدرک CE می کند.

محصولات CE چیست

محصولات CE چیست؟

نشان CE به چه محصولاتی تعلق می گیرد؟. یا برای چه محصولاتی می توانیم اقدام به اخذ CE کنیم؟

  • دستگاه های پزشکی قابل کاشت فعال.
  • وسایلی که سوخت گازی می سوزانند.
  • تاسیسات کابلی برای حمل افراد.
  • محصولات ساختمانی.
  • محصولات مرتبط با طراحی زیست محیطی مرتبط با انرژی.
  • سازگاری الکترومغناطیسی.
  • تجهیزات برای استفاده در جوهای بالقوه انفجاری (ATEX).
  • مواد منفجره برای مصارف غیر نظامی.
  • دیگ های آب گرم.
  • یخچال و فریزر خانگی.
  • دستگاه های تشخیص آزمایش پزشکی.
  • آسانسور.
  • تجهیزات ولتاژ پایین.
  • دستگاه.
  • ابزار اندازه گیری.
  • تجهیزات پزشکی.
  • وسایل انتشار نویز در محیط.
  • وسایل توزین غیر اتوماتیک.
  • تجهیزات حفاظت فردی.
  • تجهیزات تحت فشار.
  • مواد آتش نشانی.
  • تجهیزات رادیویی و تجهیزات پایه مخابراتی.
  • صنایع دستی تفریحی.
  • محدودیت مواد خطرناک در تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی.
  • ایمنی اسباب بازی.
  • مخازن فشار ساده.

علامت CE یا نشان CE به محصولات زیر تعلق نمی گیرد.

  • مواد شیمیایی.
  • دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی.
  • مواد غذایی.

مرجع صدور CE کیست؟

شرکت ها و نهادهای مورد تایید انجمن اعتبار سنجی Nando مرجع صدور گواهینامه CE مارک اورجینال هستند.

ممکن است برای شما سوال به وجود آید که، “مرجع صدور CE مورد تایید Nando کیست؟”.

Notified Bodies که اختصاراً NB نامیده می شوند، نهادهای آگاه در مورد صدور گواهینامه CE هستند. این مراجع توسط انجمن اعتباربخشی Nando و از طریق یک کد چهار رقمی قابل شناسایی و استعلام هستند. بنابراین مرجع صدور CE باید حتماً دارای یک کد چهار رقمی و تایید شده توسط انجمن ناندو باشد.

مراجع صدور نشان CE در ایران به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

1.     مرجع صدور CE اورجینال که توسط ناندو تایید شده است.
2.     مرجع صدور CE که توسط ناندو تایید نشده است.

در ایران سه نوع گواهینامه CE مارک با سطح اعتباری مختلفی صادر می شود.

اخذ گواهینامه CE اورجینال (اصلی)

گواهی CE اصلی توسط NB معتبر تحت اعتبار ناندو برای محصولاتی صادر می شود که جزو دستورالعمل ها یا محصولات مشخص شده اتحادیه اروپا هستند.

صدور گواهینامه CE خوداظهاری

در صورتی که سطح خطر محصول پایین باشد و برای ورود به اتحادیه اروپا نیاز به تاییدیه شخص ثالث یا یک شرکت مطلع نباشد، براساس اظهارات تولیدکننده گواهینامه CE خوداظهاری توسط NB مورد تایید ناندو صادر می شود.

گواهینامه CE انطباق

گواهینامه CE انطباق عموماً توسط شرکت هایی صادر می شود که عنوان می کنند گواهینامه از انگلیس، کانادا، آلمان، یا تحت اعتبار ASCB صادر می شود. این برندهای یا شرکت های صادر کننده CE هیچکدام توسط ناندو تایید نشده و دارای کد چهار رقمی معتبر نیستند.

در حقیقت این شرکت ها استانداردهای محصول شما را انطباق می دهند به استانداردهای تدوین شده اتحادیه اروپا. گواهینامه CE انطباق حداقل اعتبار را دارد و برای صادرات به اتحادیه اروپا به هیچ عنوان تایید نمی شود.

برای انتخاب مرجع صدور CE دقت کنید. صرف اینکه گواهینامه شما دارای کد استعلام است یا اینکه سرتیفیکیت CE داخل سایت قابل استعلام است دلیل بر معتبر بودن مدرکCE مارک نیست. سرتیفیکیت CE معتبر باید توسط NB معتبر مورد تایید ناندو صادر شود.

مدت زمان صدور گواهینامه CE چقدر است؟

مدت زمان صدور گواهینامه CE چقدر است؟

مدت زمان صدور گواهی CE بستگی به محصول شما، مستندات تکمیلی و مرجع صادر کننده CE دارد.

مهمترین چالش متقاضیان بعد از انتخاب مرجع صدور CE، مدت زمان صدور است؟ اما چقدر زمان می برد تا سرتیفیکیت CE صادر شود؟

چنانچه مرجع صدور NB مورد تایید ناندو باشد، حداقل یک الی دو ماه زمان می برد تا مدرک CE را دریافت کنید. دقت کنید شما همراه با گواهینامه CE یک زونکن شامل تست ریپورت، گزارش فنی محصول، تکنیکال فایل و تاییدیه صدور CE است که برای صادرات به تمامی این مدارک نیاز دارید.

اگر مرجع صدور CE از نهادهای غیر ناندو باشد (مراجع خصوصی که تاییدیه کد چهار رقمی را ندارند و مورد تایید ناندو نیستند)، حداقل زمان دریافت CE حدود سه الی چهار روز کاری می باشد. دقت کنید که اغلب این مراجع به صورت فیک ایجاد شده اند و اکثراً موضوعات درج شده در گواهینامه هایی که صادر می کنند، اشتباه است.

برای دریافت مدرک CE خوداظهاری دو الی سه هفته زمان زمان نیاز است.

کارشناسان فنی شرکت ایران گواه می توانند مدت زمان صدور گواهی CE را برای شما کوتاه کنند. پس با ما در ارتباط باشید.

هزینه اخذ مدرک CE (نشان انطباق اروپایی) چقدر است؟

هزینه دریافت نشان انطباق اروپا “CE” باتوجه به نوع محصول، دستورالعمل ها و الزامات اتحادیه اروپا که مربوط به محصول می باشد، محل تولید محصول، مرجع صادرکننده و بزرگی یا کوچکی واحد تولیدی متفاوت است. حداقل هزینه اخذ CE توسط NB های معتبر حدود سه هزار یورو می باشد و حداقل هزینه اخذ CE توسط مرجع خصوصی جهت صدور CE انطباق حدود یک میلیون تومان است.

برای اطلاع از هزینه اخذ گواهینامه CE به جدول زیر توجه کنید.

نوع گواهینامه CEکشور صادر کنندهانجمن اعتبار دهندهقابلیت صادراتحداقل هزینه صدور ایزو (یورو)
هزینه اخذ گواهینامه CE اورجینالترکیه، گرجستان، لیتوانی، بلغارستان، ایتالیا، استونی، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، فنلاندNANDOبه تمامی کشورها مخصوصاً کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا4000 یورو
هزینه اخذ گواهینامه CE خوداظهاریترکیه، گرجستان، لیتوانی، بلغارستان، ایتالیا، استونی، لهستان، اسلواکی، اسلوونی، فنلاندNANDOبه تمامی کشورها800 یورو
هزینه اخذ گواهینامه CE انطباقانگلیس، آلمان، کانادا، ایتالیا، فرانسهASCB/IAFCBبه تمامی کشورها غیر از منطقه اقتصادی اروپا1،000،000 تومان
جدول هزینه دریافت گواهی CE انطباق, CE خوداظهاری و CE اورجینال (اصلی)

از کجا گواهی CE اخذ نماییم؟

متقاضیان اخذ نشان CE مارک ممکن است هر شهر یا استانی از ایران باشند. زمانیکه شما در گوگل سرچ می کنید اخذ گواهی CE مارک، گوگل شرکت های بیشماری را به شما نشان می دهد که می توانند در مورد موضوع سرچ شده به شما کمک کنند. ممکن است شما با شرکت های متفاوتی ارتباط بگیرید و درخواست دریافت گواهینامه را اعلام نمایید.

حتماً متوجه شده اید که هر کدام  از این شرکت ها قیمت های متفاوتی به شما اعلام می کنند. هزینه صدور توسط شرکت های مختلفی همانند ایزو سیستم، QAL، DEDALL یا هر شرکت دیگری متفاوت است. شما دچار سردرگمی می شوید که از کدام شرکت مدرک CE را دریافت کنید و چقدر باید هزینه کنید.

شرکت ایران گواه یک شرکت مشاوره و اطلاع رسانی بابت پیاده سازی الزامات و کارسازی جهت اخذ CE یا گواهینامه ایزو است. Scope کاری ما (مشاوره و پیاده سازی الزامات سیستم مدیریت کیفیت) است و توسط CB معتبر تایید شده است. ما در حوزه صدور سرتیفیکیت CE فعالیتی نداریم، بلکه متقاضیان را آگاه می کنیم براساس استراتژی خود چه مرجعی را انتخاب کنند و چقدر هزینه کنند.

بنابراین، متقاضیان اخذ گواهینامه CE می توانند بدون دغدغه با ما در ارتباط باشند. فرآیند تهیه تکنیکال فایل و تهیه مدارک لازم جهت اخذ CE را ما برای شما با بهترین کیفیت انجام می دهیم یا مشاوره میدهیم که چطور این مدارک را تکمیل نمایید. فرآیند صدور CE را برای شما پیگیری می کنیم و به نوعی مسیر دریافت نشان CE را برای شما آسان می کنیم.

پرسش های متداول

هزینه اخذ گواهینامه CE چقدر است؟

هزینه صدور گواهینامه CE و دریافت نشان انطباق اروپا “CE” باتوجه به نوع محصول، دستورالعمل ها و الزامات اتحادیه اروپا که مربوط به محصول می باشد، محل تولید محصول، مرجع صادرکننده و بزرگی یا کوچکی واحد تولیدی متفاوت است. حداقل هزینه اخذ CE توسط NB های معتبر حدود سه هزار یورو می باشد و حداقل هزینه اخذ CE توسط مرجع خصوصی جهت صدور CE انطباق حدود یک میلیون تومان است.

نشان انطباق اروپایی جهت صادرات محصول چیست؟

گواهینامه CE، گواهینامه انطباق محصول با استانداردهای تدوین شده اتحادیه اروپا است. منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دومین بازار بزرگ در جهان است. چنانچه نیاز دارید محصولات خود را به بازار اتحادیه اروپا وارد نمایید، دریافت نشان CE برای طیف گسترده ای از محصولات لازم و اجباری است. گواهینامه CE مارک نشان می دهد که محصول شما با دستورالعمل های سختگیرانه ایمنی محصول اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

1 دیدگاه دربارهٔ «دریافت گواهینامه CE, نشان CE چیست, 6 نکته که چرا CE مهم است»

  1. بازتاب: نشان CE (سی ای) مخفف چیست, 14 دستورالعمل استاندارد CE

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا