راهنمای مراحل پیاده سازی ایزو 9001  برای سازمان شما

پیاده سازی ایزو 9001 و مراحل استقرار و پیاده سازی ISO 9001 سوال متداولی است که متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 9001 می پرسند. آنها سوال دارند برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 به چه مدارکی نیاز دارند و مدت زمان صدور گواهی ISO 9001 پس از ارائه مدارک چقدر است؟.

پیاده سازی ایزو 9001

سازمان استاندارد بین الملی ISO مهمترین استاندارد خود را برای اوین بار ISO 9001 معرفی کرد. سالانه تعداد زیادی شرکت، سازمان یا کسب وکارها درخواست خود را برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 ثبت می کنند. عمده سوال متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 9001 این است که، نحوه پیاده سازی ایزو 9001 چگونه است؟.

شرکت ایران گواه از طریق مقالات سایت که در بخش دسته­ ها/استانداردهای ایزو/ایزو 9001 به موضوع گواهینامه ایزو 9001، متن استاندارد ایزو 9001، مرجع صدور گواهینامه ایزو 9001 و موضوعات مربوط به استاندارد ISO 9001 پرداخته است. ما می خواهیم از طریق این مقاله نحوه پیاده سازی ایزو 9001 را بررسی کنیم.

چنانچه اطلاعاتی در مورد استاندار ایزو 9001 یا متن فارسی استاندارد ایزو 9001 نیاز دارید مقالات دسته مرتبط را مطالعه کنید.

ارائه مدرک ISO 9001 راه فوق العاده ­ای است که یک سازمان به مشتری خود ثابت کند که متعهد به ارائه بهترین محصولات یا خدمات با کیفیت است. درحالی که داشتن سرتیفیکیت ایزو 9001 یک ضرورت نیست، اما ارائه گواهینامه ISO 9001 گواه این است که کسب وکار شما از استانداردها و الزامات خاصی در مدیریت کیفیت پیروی می کند.

ما سعی داریم نحوه پیاده سازی ایزو 9001 را طی 7 مرحله به شما آموزش دهیم. پس این مقاله می تواند راهنمای پیاده سازی ISO 9001 برای سازمان شما باشد. 7 مرحله پیاده سازی ایزو 9001 که اینجا به آن پرداخته می شود به شرح زیر است:

  1. با ایزو 9001 آشنا شوید.
  2. همه چیز را برای اجرای الزامات استاندارد ایزو 9001 برنامه ریزی کنید.
  3. مسئولیت­ ها، سیاست­ ها و اهداف سازمانی از دریافت گواهینامه ایزو 9001 را شناسایی کنید.
  4. مستندات مربوط به استقرار الزامات استاندارد ایزو 9001 را آماده کنید.
  5. سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان خود راه ­اندازی کنید.
  6. عملکرد خود را ممیزی کنید.
  7. از استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان خود محافظت کنید.

این نکته را حتماً به یاد داشته باشید که راز پیاده سازی ایزو 9001 برنامه ریزی خوب و استفاده از یک مشاور ایزو خوب است.

7 مرحله از پیاده سازی ایزو 9001 برای تمامی کسب ­وکارها چیست؟

قدم اول برای پیاده سازی ایزو 9001 شناخت از سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است. شما باید با کمک یک مشاور ایزو وضعیت QMS اجرا شده در سازمان خود را اندازه گیری نمایید و با ممیزی داخلی عدم انطباق ها را بررسی کنید. پس لازم است با واحدهای مختلف سازمان مصاحبه انجام شود و سپس مراحل لازم جهت پیاده سازی ISO 9001 و استقرار استاندارد ایزو 9001 در سازمان اجرا شود.

قدم اول برای پیاده سازی ایزو 9001 شناخت از سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است. شما باید با کمک یک مشاور ایزو وضعیت QMS اجرا شده در سازمان خود را اندازه گیری نمایید و با ممیزی داخلی عدم انطباق ها را بررسی کنید. پس لازم است با واحدهای مختلف سازمان مصاحبه انجام شود و سپس مراحل لازم جهت پیاده سازی ISO 9001 و استقرار استاندارد ایزو 9001 در سازمان اجرا شود.

بازنگری مدیریت در ایزو 9001

مرحله اول – ابتدا با ایزو 9001 آشنا شوید

قدم اول برای پیاده سازی ایزو 9001 آشنایی سازمان و مدیران تصمیم گیرنده در مورد متن فارسی استاندارد است. شما باید مفاهیم کلیدی که در متن استاندارد ایزو 9001 مکتوب شده را بررسی کنید و درک کلی به­دست آورید. تیم کاری شما باید درک واضحی در مورد این مفاهیم داشته باشند، پس این موضوع را برای پرسنل سازمانی به اشتراک بگذارید.

ISO 9001 ساختاری را برای الزامات اصلی یک سیستم مدیریت کیفیت ارائه می دهد، اما انعطاف پذیر است به طوری که می تواند برای همه انواع مشاغل مناسب باشد. برای شما مهم است که بدانید این استاندارد چگونه به طور خاص در نوع زمینه فعالیت تجاری شما می تواند اجرایی شود. این انعطاف‌پذیری به شما این امکان را می‌دهد که الزامات تعیین شده را به گونه‌ای که برای سازمان شما منطقی است برآورده کنید. برای مرحله اول باید موضوعات زیر را بررسی کنید:

آمادگی مدیران برتر برای پیاده سازی ایزو 9001

هنگام ایجاد هرگونه تغییر بزرگ در هر کسب­ و­کاری ضروری است که شما و هرکسی که در مدیریت ارشد شما دخیل است متوجه شوید که قصد انجام چه کاری را دارید. یک بررسی بد می تواند برای کسب وکار شما بسیار زیان ده باشد.

اطمینان از اینکه افراد در راس مدیریت شما درک می کنند که ISO 9001 چه معنایی برای کسب و کار شما دارد و چرا اجرا می شود، برای اجرای روان همه چیز کاملاً کلیدی است. بدون اینکه همه به طور کامل متعهد باشند، تأثیرگذاری بر تغییرات در سراسر تجارت بسیار دشوارتر می شود.

استراتژی خود را برای پیاده سازی ISO 9001 با توجه به نقطه­ ای که سازمان شما ایستاده مشخص کنید

هنگامی که همه در هیئت مدیره هستند، باید سیستم فعلی خود را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با استاندارد ISO 9001 مقایسه کنید. شما باید دانش کاری خوبی در مورد اینکه تا چه حد از برآوردن الزامات استاندارد فاصله دارید، داشته باشید. با استفاده از این داده ­ها، می توانید به راحتی لیست کارهایی را در مورد نحوه تغییر سیستم موجود خود برای مطابقت با استاندارد ایجاد کنید.

برنامه بازنگری مدیریت را مشخص کنید

برای پیاده سازی ایزو 9001 باید یک برنامه تجزیه و تحلیل شکاف را انجام دهید. هدف از تجزیه و تحلیل شکاف در ایزو 9001 شناسایی فعالیت­ هایی در شرکت شما است­ که­ به منظور سازگاری با سیستم مدیریت کیفیت نیاز به تغییر دارند. شما می توانید مقاله “بازنگری مدیریت در ایزو 9001” را مطالعه کنید تا درک صحیحی از این موضوع به­ دست آورید.

با انجام بازنگری مدیریت، اطمینان حاصل می کنید که همه افرادی که در پیاده سازی سیستم جدید دخیل هستند در یک مسیر هستند. قبل از شروع مرحله بعدی، مطمئن شوید که با تمام مدیران ارشد خود تماس گرفته اید و مطمئن شوید که آنها نیاز به یک سیستم مدیریت کیفیت جدید را درک کرده­اند و 100% متعهد به کمک به اجرای آن هستند.

برنامه ریزی در استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱

مرحله دوم – برای اجرای پیاده سازی ایزو 9001 برنامه ریزی کنید

داشتن یک برنامه قوی برای انتقال به یک سیستم جدید ضروری است. هنگامی که یک تیم QC تشکیل شده از حسابرسان ایزو یا مشاور ایزو در کار داشته باشید، این روند بسیار آسان تر خواهد بود. تیم شما یک برنامه کاربردی ایجاد می کند که کسب و کار شما را برای موفقیت آماده می کند.

برای شروع پیاده سازی ایزو 9001، مدیریت ارشد شما باید تصمیم بگیرد و یک تیم پیاده سازی را برای رهبری این تلاش ایجاد کند. این تیم باید متشکل از مدیران حوزه های مختلف کسب و کار شما باشد. یک تیم پیاده سازی موفقیت انتقال شما به سیستم مدیریت کیفیت جدید را تضمین می کند.

تیم اجرا باید توسط نماینده مدیریت که بر تمام بخش‌های فرآیند اجرا نظارت می‌کند، رهبری شود. این شخص باید درک کاملی از استاندارد ISO 9001 داشته باشد. نماینده مدیریت خط ارتباطی بین تیم پیاده سازی و مرجع صدور گواهینامه ISO 9001 خواهند بود که در نهایت کسب و کار شما را تأیید می کنند. نماینده مدیریت باید عضوی از مدیریت باشد که مورد احترام باشد و علاقه مند به مدیریت و حفظ سیستم مدیریت کیفیت در آینده باشد. برای تعیین مسیر در قدم دوم مراحل زری را بررسی کنید:

فرآیندهای اصلی و پشتیبانی را شناسایی کنید

زمانی که از فرآیندهایی که در سازمان شما با چه الزاماتی هماهنگ است، آگاه باشید، نوشتن طرح استراتژی جدید بسیار ساده ­تر خواهد بود. استفاده از نمودارهای جریان و نمودارهای لاک پشت برای فهمیدن اینکه کسب و کار شما دقیقاً چگونه از نقطه A به نقطه B می رسد در هنگام ایجاد محصولات جدید برای مشتریان بسیار مفید است.

نمونه هایی از فرآیندهای اصلی مواردی مانند تغییر در طراحی محصول و نحوه تحویل کالا/خدمات به مشتریان هستند. اینها فرآیندهایی است که مستقیماً به رسیدن مشتری به آنچه می­خواهد کمک می­کند. فرآیندهای پشتیبانی مستقیماً مسئول آن نیستند، اما به فرآیندهای اصلی کمک می کنند تا کار خود را انجام دهند. این فرآیندها چیزهایی مانند آموزش و تعمیر و نگهداری تسهیلات هستند.

طرح خود را برای پیاده سازی ایزو 9001 مشخص کنید

برای اینکه اجرای الزامات استاندارد ایزو 9001 به خوبی اجرا شود، باید یک برنامه ساختاریافته تنظیم شود. با استفاده از لیست کارهای ایجاد شده از تجزیه و تحلیل های شما در مرحله اول، تیم پیاده سازی باید نقاط عطف و ضرب الاجل هایی را برای انجام کارها ایجاد کند. داشتن یک برنامه در محل، کلید اجرای هر سیستمی به موقع و موثر است. بدون اطمینان از انجام کارها در زمان‌های خاص و تحت شرایط کنترل‌شده، ممکن است کنار گذاشته شوند و زمان بیشتری طول بکشد.

برنامه آموزش برای پرسنل خود را مشخص کنید

با طرحی که پیش روی شما گذاشته شده است، زمان آن فرا رسیده است که به همه اجازه دهید تا تغییر کنند. هر فردی که در سازمان شما کار می کند باید آگاه باشد که تغییر در راه است. مفهوم اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت را به پرسنل خود آموزش دهید. تحقیقاتی را درج کنید که نشان دهد چرا پیاده ‌سازی ISO 9001 برای کسب‌وکار و برای آن‌ها چیز خوبی است. به آنها بگویید که چگونه کارشان ممکن است در این فرآیند تغییر کند تا آماده شوند.

اندازه گیری اهداف کیفیت

مرحله سوم – مسئولیت­ ها، سیاست­ ها و اهداف را برای اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت مشخص کنید

خط مشی کیفیت در شرکت شما بخشی جدایی ناپذیر از متعهد نگه داشتن کسب و کار شما به تحقق اهداف و تمرکز بر رضایت مشتری است. خط مشی کیفیت شما یکی از موارد کلیدی است که برای اندازه گیری اهداف کیفیت سازمان شما هنگام تعیین موفقیت سیستم مدیریت کیفیت شما استفاده می شود.

خط مشی کیفیت و اهداف را مشخص کنید

هیچ تعریف مشخصی از کیفیت وجود ندارد که برای همه مشاغل اعمال شود. تعریف شما از کیفیت تعریفی است که مورد توافق تیم مدیریت برتر شماست. باید بر روی ارزش های فعلی شما بنا شود و اهدافی را شناسایی کند که برای تعیین کیفیت قابل اندازه گیری هستند. اهداف کیفیت تعریف شده کیفیت محصول/خدمات شما را تعریف می کنند. هنگامی که خط مشی کیفیت خود را تنظیم کردید، باید آن را به طور مؤثر به همه اعضای سازمان خود منتقل کنید.

نقش ­ها و مسئولیت­ های جدید را توسط چارت سازمانی ترسیم کنید

هر بخش از سازمان شما باید دارای مدیران و کارکنانی باشد که مستقیماً مسئول وظایف مرتبط با کیفیت و نگهداری هستند. می‌توانید نقش‌های کاملاً جدیدی برای این افراد ایجاد کنید یا شرح‌های شغلی موجود را تغییر دهید تا مسئولیت‌های مورد نیاز را در بر گیرد. شما باید در هر بخش کارکنانی داشته باشید که قادر به انجام ممیزی، نگهداری اسناد، انجام بررسی های مدیریتی و اجرای هرگونه تغییر مورد نیاز باشند. اطمینان حاصل کنید که افرادی که برای انجام این مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنید، کاملاً از آنچه که شغل مستلزم آن است و نحوه ارتباط آن با سیستم مدیریت کیفیت آگاه هستند.

شباهت ها و تفاوت های ایزو 17025 با ISO 9001 2015

مرحله چهارم – مستندات مربوط به اجرای ایزو 9001 را توسعه دهید

نگهداری سوابق سیستم مدیریت کیفیت شما برای داشتن گواهینامه ISO 9001 الزامی است. اسناد خاصی وجود دارد که باید نگه دارید و اسناد دیگری وجود دارد که ممکن است برای اجرای همه چیز همانطور که باید مفید باشد. سازماندهی و تهیه اسناد شما معمولاً با توجه به اهمیت اسناد انجام می شود. دفترچه راهنمای کیفیت سیستم خود را ایجاد کنید. این شامل سیاست و اهداف کیفیت همچنین نحوه عملکرد سیستم کیفیت شما می باشد. در دفترچه راهنمای کیفیت باید تمامی فرآیندهای کاری شما را پوشش دهد.

برای پرسنل خود کتابچه نوع فعالیت کاری تعریف کنید. در این دستورالعمل باید تمامی موارد و مسئولیت های کاری تنظیم شده باشد. دستورالعمل باید نشان دهد که شرح کاری پرسنل چگونه است. دستورالعمل گردش کاری در سازمان خود را ایجاد کنید. اینها اسناد بسیار خاصی هستند که دستورالعمل های لازم برای انجام هر کار در کسب و کار را به تفصیل شرح می­دهند.

درحال حاضر شما فرم ها و سوابق خود را ایجاد کرده اید. اینها دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد برای پیاده سازی ایزو 9001 به آن نیاز دارید. فرم ها برای جمع آوری اطلاعات جهت اهداف نگهداری سوابق استفاده می­ شوند. برای نشان دادن نحوه عملکرد سیستم مدیریت کیفیت و اینکه آیا مطابق با استاندارد است، سوابق لازم است.

فهرستی از اسناد موجود تهیه کنید

احتمالاً کسب و کار شما در حال حاضر دارای اسناد گسترده ای است که در مورد فرآیندها و رویه ها و همچنین فرم ها و سوابق موجود است. برای شما مفید است که فهرستی از تمام اسنادی که از قبل وجود دارند تهیه کنید و وضعیت فعلی آنها را یادداشت کنید. بسیاری از این اسناد ممکن است تکمیل یا به روز نباشند یا ممکن است فاقد جزئیات خاص مورد نیاز استاندارد ISO 9001 باشند. این فهرست به شما ایده خوبی در مورد اینکه برای حرکت رو به جلو از کجا شروع کنید، می دهد.

اسناد خود را شماره بندی کنید

تمام اسناد موجود در سیستم مدیریت کیفیت شما باید از نظر سبک و قالب یکنواخت باشند تا به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشند. حتما بررسی کنید که هر نوع سندی باید در آن باشد تا بتوانید این موارد را در قالب خود قرار دهید. داشتن الگوهای آماده، کار دلهره آور مستندسازی سیستم مدیریت کیفیت شما را برای همه افراد درگیر آسان تر می کند.

پیاده سازی سیستم کنترل اسناد

لازم است تمام اسناد مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت شما به خوبی کنترل شده و به روز باشد. این تضمین می کند که کارمندان شما فقط به آخرین نسخه همه اسناد دسترسی دارند. اسناد و سوابق شما باید شامل موارد زیر باشد:

  1. یک کد حرفی که هر نوع سند را مشخص می کند و یک شماره ترتیبی.
  2. کنترل تجدید نظر که در آن هر تجدید نظر منجر به افزایش تعداد تجدید نظر می شود.
  3. تاریخچه تغییر که تمام تغییرات ایجاد شده در هر سند را خلاصه می کند.
  4. امضای کسانی که سند را تهیه کرده و چه کسی تأیید کرده است.
  5. تاریخ نسخه یا تجدید نظر.
چرا سیستم مدیریت کیفیت QMS مهم است؟

مرحله پنجم – راه اندازی سیستم مدیریت کیفیت

حالا نوبت بزرگترین قدم برای پیاده سازی ISO 9001 است. شما تمام کارهای مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود را برای موفقیت در انتقال به ISO 9001 انجام داده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خود را راه اندازی کنید. شما شروع به مشاهده تغییرات خواهید کرد و باید حواس تان باشد تا مطمئن شوید که طبق برنامه پیش می روند. برای راه ­اندازی سیستم مدیریت کیفیت مراحل زیر را دنبال کنید.

ارائه آموزش به کارکنان

برنامه آموزشی برای هر کارمندی جهت اجرای سیستم مدیریت کیفیت شما آنطور که باید، ضروری است. وقت آن است که همه آنها را در قسمت هایی از سیستم که مخصوص حوزه کاری آنها است آموزش دهیم. وقتی آنها بفهمند که چگونه کارشان بر سیستم تأثیر می گذارد، به حرکت کسب و کار شما در مسیر درست کمک خواهند کرد.

سیستم را پیاده سازی کنید

از برنامه ساختاریافته خود برای شروع به کارگیری سیستم مدیریت کیفیت خود استفاده کنید. هر بخش از برنامه را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که همه چیز به جلو می رود. نظارت بر عملکرد فرآیند و شروع ممیزی داخلی برای بررسی اینکه آیا تمام الزامات استاندارد برآورده شده است.

سیستم حسابرسی خود را مشخص کنید

دو تا سه ماه پس از تهیه مستندات و شروع اجرای کارها، باید ممیزی های داخلی را برای شناسایی هرگونه مشکل در محدوده سیستم مدیریت کیفیت خود انجام دهید. هرگونه اقدام اصلاحی که باید انجام شود باید بدون تاخیر انجام شود. در صورت نیاز، اسناد باید اصلاح شود. لطفاً مقاله “چک لیست ممیزی” ما را مطالعه کنید. از طریق حسابرسی داخلی و چک لیست ممیزی، ممیزان مطمئن می­شوند که تمامی رویه­ ها به خوبی اجرا شده و توسط کارکنان درک شده است. آنها چگونگی تاثیر سیستم مدیریت کیفیت را بررسی و آنالیز می کنند.

استاندارد ISO 22316 تاب آوری سازمانی

مرحله ششم – مرور عمکرد سازمانی

پس از اینکه حسابرسی داخلی خود را انجام دادید و سیستم مدیریت کیفیت شما برای شش ماه یا بیشتر راه اندازی شد، باید پیشرفت کسب و کار خود را بررسی کنید. این بررسی به تیم شما کمک می کند تا هرگونه مشکل اساسی و اقدامات اصلاحی را که باید انجام شود تا همه چیز مطابق با الزامات انجام شود، شناسایی کند. حسابرسی داخلی به شرح است:

بررسی مدیریت

بررسی مدیریت ابزار مفیدی است که به شما یک نگاه دقیق به عملکرد سیستم مدیریت کیفیت و مشکلات پیش آمده ارائه می دهد. ممکن است از طریق بررسی خود متوجه شوید که باید تغییراتی در خط مشی کیفیت یا اهداف شما ایجاد شود. بررسی مدیریت باید شامل موارد زیر باشد:

  • نتایج حسابرسی
  • بازخورد مشتری
  • عملکرد فرآیند
  • انطباق محصول
  • نتایج اقدام اصلاحی
  • نتایج اقدامات بعدی، بعد از اصلاح
  • بررسی تغییراتی که می­تواند سیستم را تحت تاثیر قرار دهد
  • توصیه­ هایی برای بهبود سیستم

بررسی تغییرات در سیستم

این به همان اندازه ساده است. هنگامی که مکان­هایی را که سیستم مدیریت کیفیت شما نیاز به تعمیر دارد را شناسایی کردید، نوبت به تعمیر آنها می رسد. سریع اقدام کنید و همه چیز را اصلاح کنید. فراموش نکنید که اسناد لازم را در رابطه با هر چیزی که تغییر می دهید تجدید نظر کنید. بررسی ها را در سیستم مدیریت منظم خود ادغام کنید و سوابق واضحی از هر چیزی که بررسی و تغییر می کنید نگه دارید. بسیار مهم است که همه اسناد خود را به روز داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که نتیجه بررسی های مدیریتی شما همانطور که باید عمل می کند.

بهبود در چارچوب استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015

مرحله هفتم – بهبود مستمر

آخرین مرحله از پیاده سازی ISO 9001 بهبود مستمر و نگهداری از اسناد سیستم مدیریت کیفیت اجرا شده است. براساس متن استاندارد ایزو 9001 لازم است که شرکت های دارای گواهینامه همچنان در اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت خود بهبود پیدا کنند. شما همیشه باید با شناسایی فرآیندهایی در سیستم خود که می توانند بهبود یابند، رضایت مشتریان را جلب کنید.

نگهداری از سیستم اجرا شده و بهبود مستمر سوابق مسیر شما را برای ممیزی سالیانه و تمدید گواهینامه ایزو آسان می کند. شما می­توانید جهت پیاده سازی الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 (1) از مشاوره ایران گواه بهره ­مند شوید و در سریع­ ترین زمان ممکن اقدام به دریافت گواهی ایزو 9001 نمایید. ما برنامه آموزشی خاصی برای پرسنل شما داریم و می توانیم با کمترین هزینه در مدت زمان کوتاه گواهینامه ایزو 9001 معتبر برای شما دریافت کنیم.

پرسش های متداول

7 مرحله پیاده سازی ایزو 9001 چیست؟

1.     با ایزو 9001 آشنا شوید.
2.     همه چیز را برای اجرای الزامات استاندارد ایزو 9001 برنامه ریزی کنید.
3.     مسئولیت­ها، سیاست­ها و اهداف سازمانی از دریافت گواهینامه ایزو 9001 را شناسایی کنید.
4.     مستندات مربوط به استقرار الزامات استاندارد ایزو 9001 را آماده کنید.
5.     سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان خود راه­اندازی کنید.
6.     عملکرد خود را ممیزی کنید.
7.     از استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان خود محافظت کنید.

چرا پیاده سازی استاندارد ISO 9001 مهم است؟

ارائه مدرک ISO 9001 راه فوق العاده­ای است که یک سازمان به مشتری خود ثابت کند که متعهد به ارائه بهترین محصولات یا خدمات با کیفیت است. درحالی که داشتن سرتیفیکیت ایزو 9001 یک ضرورت نیست، اما ارائه گواهینامه ISO 9001 گواه این است که کسب وکار شما از استانداردها و الزامات خاصی در مدیریت کیفیت پیروی می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا