چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟“، دریافت گواهینامه ISO 9001 و پیاده سازی آن در کسب و کار شما می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، فرآیندهای کاری شما را بهبود بخشد، مزیت رقابتی برای مشاغل به وجود می آورد، برند شما را بهبود بخشد، باعث ارائه محصولات و خدمات بهتری می شود و بسیاری موارد دیگر.

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟

با وجود استانداردهای کیفی بسیار مختلف، آیا گواهینامه ایزو 9001 هنوز برای مشاغل مهم و ارزشمند است؟ و شاید مهمتر از آن، آیا به طور خاص به صنعت شما مربوط است.
مقاله “چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟” با بررسی عناصر اصلی تحت پوشش این سیستم تضمین کیفیت و بررسی نحوه کاربرد عملی آنها در محیط‌ های تجاری و صنعتی مدرن به این سؤالات متداول پاسخ خواهد داد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، داشتن یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) حیاتی است. اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است به دلیل اینکه مشتریان شما بدانند که می توانند به شما و همچنین محصولات و خدماتی که ارائه می دهید اعتماد کنند. اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است چون می توانید مشتریان خود را حفظ کنید. با توجه به این واقعیت که بسیاری از شرکت ها روابط بین المللی دارند، همچنین ضروری است که این استانداردهای کیفیت در همه جا یکسان باشد تا کسب و کارها یکسان اندازه گیری شوند.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است چون استاندارد ایزو 9001 یکی از آن استانداردهای بین المللی است که الزامات خاصی را برای یک QMS تضمین می کند و بیش از یک میلیون شرکت در سراسر جهان قبلاً گواهینامه دریافت کرده اند. ISO 9001 مزایای فراوانی را برای یک شرکت ارائه می دهد و می تواند توسط سازمان ها در هر اندازه یا در هر بخش از جمله بخش تولیدی به دست آید.

ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9001 استانداردی است که الزامات مدیریت سازگار و مؤثر را تعیین می کند. به کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند تا کارآمدتر شوند و رضایت مشتری را بهبود بخشند.

چرا مهم است

سیستم مدیریت کیفیت روشی برای تعریف این است که چگونه یک سازمان می تواند نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان خود را در نتایج فعالیت خود برآورده کند. استاندارد ISO 9001 یک استاندارد انعطاف پذیر است که می تواند کیفیت را از طریق فرآیند بهبود مستمر تضمین کند.

این استاندارد اهداف مربوط به کیفیت یا برآوردن نیازهای مشتری را مشخص نمی کند، اما سازمان را ملزم می کند تا اهدافی را برای بهبود بر اساس رشد یا افزایش میزان رضایت ایجاد کند. سپس هر فرآیند کسب و کار داخلی مرتبط تحت یک سیستم تکراری اندازه‌گیری و اصلاح قرار می‌گیرد تا زمانی که هدف به دست آید.

اجرای سیستم مدیریت کیفیت 8 اصل مهم را پوشش می دهد که می تواند برای هر کسب وکاری مهم باشد. 8 اصل مهم ایزو 9001 عبارتند از:

  1. تمرکز بر مشتری
  2. رهبری
  3. مشارکت مردم
  4. رویکرد فرآیندی
  5. رویکرد سیستمی به مدیریت
  6. پیشرفت متداوم
  7. رویکرد واقعی به تصمیم گیری
  8. روابط متقابل سودمند تامین کننده

اما “چگونه اخذ گواهینامه ایزو 9001 می تواند به مشاغل مختلف کمک کند؟” به ادامه مقاله توجه کنید.

در مورد متن استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 بیشتر بدانید.

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟

چگونه گواهینامه ایزو 9001 به کسب و کار شما سود می رساند؟

اخذ ایزو اخذ گواهینامه ایزو فوری

استانداردها، صدور گواهینامه، آزمایش و بازرسی به کسب و کارها کمک می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. هدف صدور گواهینامه ISO 9001 بهبود مستمر مبتنی بر سیستم بازخورد و اقدام مداوم است که با اهداف و مأموریت های شرکت شما برای کمک به دستیابی به اهداف شرکت کار می کند. اما، گواهینامه ایزو 9001 چگونه به اهداف تجاری مشاغل یا کسب وکارها کمک می کند؟

بهبود عملکرد شرکت از طریق بهبود کیفیت عملیاتی و محصول

اگر علاقه مند به بهبود مدیریت و عملیات خود هستید، اخذ گواهینامه ایزو 9001 به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند. هدف پشت این استاندارد بهبود کسب و کار شما با اجرای روش های کارآمد طراحی شده برای ساده کردن عملیات و کمک به کارکنان برای دستیابی به بهره وری بالاتر است.

سازگاری به کاهش تنوع در عملیات و محصول شما اشاره دارد. انحراف از نتایج مطلوب باید منجر به این شود که مدیریت ارشد نه تنها در مورد آنچه اشتباه رخ داده است، بلکه چگونه فرآیند آنها اجازه انجام اشتباه را می دهد، سؤال کند. با یک سیستم مدیریتی که به درستی اجرا شده است، گام ها و کنترل هایی برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی وجود دارد. هنگامی که به درستی اجرا شود، سیستم مدیریت شما باید امکان تولید یکپارچه و شیوه های موثری را فراهم کند که زمان خرابی، سردرگمی و محصولات ناسازگار را کاهش می دهد.

فرآیندهای مدیریت کیفیت خود را به عنوان پایه و اساس خوبی در نظر بگیرید که کسب و کار شما بر آن بنا شده و با آن رشد می کند. کنترل‌ ها بر اساس اهداف، معیارهای داده‌ ها و انعطاف‌ پذیری رویه ساخته می‌ شوند، تعامل همه این متغیرها باید به یک سیستم مدیریت کیفیت خوب تثبیت شده کمک کند، که به نوبه خود کیفیت و ثبات محصول را بهبود می‌بخشد.

گسترش فرصت های بازار و پایگاه مشتری از طریق بهبود کیفیت کلی محصولات و خدمات

بهبود در چارچوب استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015

سازمان شما دائماً در تلاش است تا فرآیندها را بهبود بخشد، تا با یک چشم انداز جهانی در حال تغییر سازگار شود. پیاده سازی ISO 9001 دستورالعملی برای موفقیت و اقداماتی برای گزارش برای اثبات رشد شما در اختیار سازمان شما قرار می دهد. ایزو 9001 با استفاده از رویکرد فرآیندی در کسب و کار، سازمان شما را قادر می‌سازد تا روی کیفیت و ثبات در خروجی‌ ها تمرکز کند و در عین حال ضایعات را کاهش دهد و کارایی را افزایش دهد.

کاهش یا حذف تغییرات و سازگاری بهبود یافته منجر به رویه‌ های کارآمدتر می‌شود که نسبت به کسب وکارهایی که این الزامات را رعایت نمی کنند ضایعات کمتری دارند. در یک مطالعه موردی از Shogyo International، این شرکت از سیستم مدیریت و ایزو 9001 برای واجد شرایط بودن برای پروژه‌ هایی که قبلاً قادر به انجام آن نبودند و حذف اقدامات خسته‌ کننده مانند پرسشنامه‌ های طولانی استفاده کرد. آنها همچنین درک درستی به دست آوردند، به ویژه در مورد عدم انطباق، زمانی که مشتری درخواست اقدام اصلاحی می کند، اکنون می فهمد که چه فرآیندی را باید دنبال کند.

اجرای استاندارد ایزو 9001 همچنین به Shogyo اجازه می دهد تا کنترل بهتری بر عدم انطباق فروشنده خود داشته باشد، که به نوبه خود به آنها اجازه داد تا روندها را پیگیری و نظارت کنند.

Shogyo International پیش‌ بینی کرد که این افزایش پتانسیل بازار و کاهش شیوه‌ های ناکارآمد منجر به افزایش بیش از 200 هزار دلار در حجم فروش خواهد شد. با توجه به کاهش زمان مورد نیاز کارکنان خود برای تکمیل پرسشنامه های طولانی در حین مناقصه، آنها در حال حاضر حدود 6000 دلار در سال صرفه جویی می کنند و کسب و کار را قادر می سازد سرمایه خود را در گواهی ISO 9001 در کمتر از 2 سال بازیابی کند.

درک بهتر روش تولید

اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است به دلیل اینکه سازمان شما را ملزم می‌کند که مستندات دقیق و مؤثری از فرآیندها و همچنین شناسایی عوامل خارجی مؤثر و دوره‌ های عمل یا معیارهای مناسب ارائه دهد. با توجه بیشتر به رویه‌ ها، بهترین شیوه‌ ها و بهبود، سازمان‌ هایی که از ایزو 9001 استفاده می‌کنند، افزایش چشمگیری در درک و اثربخشی فرآیندهای خود و نحوه بهبود آنها مشاهده می‌کنند.

Shogyo با استفاده از ISO 55001، مدیریت ریسک و قابلیت اطمینان سازمان خود را بهبود بخشید، و کارها را با کارایی بیشتر انجام داد. سازمان شاهد تمرکز بیشتر بر روی فعالیت‌ های بهبود مستمر بود که امکان تحقق مزایای بیشتر را فراهم می‌کرد و با صدور گواهینامه شاهد بهبود قابلیت اطمینان 41 درصدی طی 36 ماه بود.

متدولوژی Plan-Do-Check-Act و ایزو 9001 چیست؟

چرخه‌های Plan-Do-Check-Act (PDCA) یک رویه کنترل کیفیت است که به عنوان یک اصل استاندارد ایزو 9001، به ترویج فرهنگ مبتنی بر فرآیند در کل سازمان کمک می‌کند. PDCA روشی اثبات شده برای اطمینان از برنامه ریزی، منابع و مدیریت موثر فرآیندها و تعاملات خود است.

مفهوم کل نگر PDCA چرخه ای برای اجرای تغییرات است و زمانی که با موفقیت دنبال و تکرار شود، بهبود مستمر را در فرآیند مدیریت مشخص شده ارتقا می دهد. این فرآیند به عنوان یک مدل تکراری بر خلاف راه حل سریع یکباره، سنگ بنای استاندارد مدیریت ایزو 9001 است که سیستمی را ارائه می دهد که به شرکت ها اجازه می دهد تا برتری را هدف قرار دهند.

استاندارد ایزو 9001 فرآیند چرخه‌ ای را برای تقویت تکامل کسب‌وکار واقعی به کار می‌گیرد. گزارش عدم انطباق و تجزیه و تحلیل روند به شناسایی زمینه های بهبود در هر کسب و کار کمک می کند و تضمین می کند که فرآیندها توسط تیم های مناسب دنبال می شود. این امر خطر ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت پایین به مشتریان را با ایجاد انطباق با فرآیندهای تعیین شده توسط سیستم مدیریت کاهش می دهد.

خلاصه “چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟”

“ارزیابی انطباق دارای طیف وسیعی از رشته ها است که همه آنها به اطمینان در استفاده و خرید محصولات و خدمات کمک می کنند. این رشته ها شامل آزمایش، بازرسی، صدور گواهینامه و اعتبارسنجی است. دریافت گواهینامه ISO 9001 و پیاده سازی آن در کسب و کار شما می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، فرآیندهای کاری شما را بهبود بخشد، مزیت رقابتی برای مشاغل به وجود می آورد، برند شما را بهبود بخشد، باعث ارائه محصولات و خدمات بهتری می شود و بسیاری موارد دیگر.

سوالات متداول

چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است؟

کاملترین جواب به سوال چرا اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل مهم است، دریافت گواهینامه ISO 9001 و پیاده سازی آن در کسب و کار شما می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، فرآیندهای کاری شما را بهبود بخشد، مزیت رقابتی برای مشاغل به وجود می آورد، برند شما را بهبود بخشد، باعث ارائه محصولات و خدمات بهتری می شود و بسیاری موارد دیگر.

چگونه گواهینامه ایزو 9001 به کسب و کار شما سود می رساند؟

استانداردها، صدور گواهینامه، آزمایش و بازرسی به کسب و کارها کمک می کنند تا هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را افزایش دهند و به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. هدف صدور گواهینامه ISO 9001 بهبود مستمر مبتنی بر سیستم بازخورد و اقدام مداوم است که با اهداف و مأموریت های شرکت شما برای کمک به دستیابی به اهداف شرکت کار می کند. اما، گواهینامه ایزو 9001 چگونه به اهداف تجاری مشاغل یا کسب وکارها کمک می کند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا