استاندارد ایزو 50001 چیست؟, اخذ فوری گواهینامه ایزو 50001

اخذ گواهینامه ایزو 50001 چگونه است؟، و استاندارد ایزو 50001 چیست؟. ISO 50001 (سازمان بین المللی استاندارد 50001) یک استاندارد داوطلبانه برای طراحی، پیاده سازی و نگهداری سیستم مدیریت انرژی است. استاندارد ایزو 50001 توسط یک کمیته فنی ISO توسعه یافت و در ابتدا در سال 2011 منتشر شد.

اخذ گواهینامه ایزو 50001, شرح در تصویر

گواهینامه ایزو 50001 برای سازمان هایی که متعهد به پرداختن به تاثیرات خود، حفظ منابع و بهبود نتیجه از طریق مدیریت کارآمد انرژی هستند، توصیه می شود. این استاندارد ISO که برای حمایت از سازمان‌ ها در همه بخش ‌ها طراحی شده است، روشی عملی برای بهبود مصرف انرژی از طریق توسعه یک سیستم مدیریت انرژی (EnMS) ارائه می‌ کند.

کارآمدتر شدن در مصرف انرژی راهی موثر برای اثبات آینده کسب و کار شما است. با تغییر به منابع انرژی کربن زدایی شده و کاهش مصرف کلی انرژی، می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید و اعتبار زیست محیطی خود را ثابت کنید.

کسب‌ وکارها در سراسر جهان با یک نقطه عطف مهم در مدیریت انرژی مواجه هستند، زیرا تغییرات آب و هوایی شتاب می‌گیرد و قیمت ‌های استفاده از انرژی گران می شود. شرکت ها دو راه برای کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن دارند:

  1. کاهش قابل توجه مصرف انرژی
  2. تغییر به منابع انرژی پایدار

با استاندارد سیستم مدیریت انرژی ISO 50001، می توانید مصرف انرژی خود را کنترل کرده و پتانسیل صرفه جویی قابل توجه را ایجاد کنید.

ISO 50001 مبتنی بر مدل سیستم مدیریت بهبود مستمر است که برای سایر استانداردهای معروف مانند استاندارد ایزو 9001 یا ISO 14001 نیز استفاده می شود. این امر باعث می شود سازمان ها مدیریت انرژی را در تلاش های کلی خود برای بهبود کیفیت و مدیریت زیست محیطی ادغام کنند.

استاندارد ایزو 50001 به سازمان ها کمک می کند تا:

  • سیاستی برای استفاده کارآمدتر از انرژی تدوین کنند.
  • اهداف و استراتژی را برای دستیابی به خط مشی تعیین کنند.
  • از داده ها برای درک بهتر و تصمیم گیری در مورد مصرف انرژی استفاده کنند.
  • نتایج اجرای الزامات مدیریت انرژی را اندازه گیری کنند.
  • بررسی کنند که این خط مشی ایجاد شده چقدر مسمر ثمر است.
  • مدیریت انرژی را به طور مداوم بهبود ببخشند.

استاندارد ISO 500001:2018 چیست؟

ISO 50001 (استاندارد سازمان بین المللی ISO) یک استاندارد داوطلبانه برای طراحی، پیاده سازی و نگهداری سیستم مدیریت انرژی است. ISO 50001 توسط کمیته فنی ISO توسعه یافت و در ابتدا در سال 2011 منتشر شد. این استاندارد از یک رویکرد معمولی برای مدیریت انرژی سازمانی استفاده می کند و به درخواست سازمان توسعه صنعتی ملل متحد توسعه یافته است.

ISO 50001:2018 استاندارد بین المللی است که در سال 2018 آخرین نسخه ویرایش شده توسط سازمان ISO برای مدیریت انرژی منتشر شده است. استاندارد ایزو 50001 قوی ترین چارچوب را برای بهینه سازی بهره وری انرژی در سازمان های بخش دولتی و خصوصی ارائه می کند.

سیستم مدیریت انرژی, شرح در تصویر

اخذ گواهینامه ایزو 50001 تعهد سازمان را به بهبود مستمر در مدیریت انرژی نشان می‌دهد و به آن‌ ها اجازه می‌دهد تا در صنایع مربوطه خود به عنوان نمونه رهبری کنند و از رعایت الزامات قانونی و نظارتی مرتبط اطمینان حاصل کنند. همچنین اجرای الزامات ISO 50001 فرصتی را در اختیار سازمان‌ ها قرار می‌دهد که تضمین کنند الزامات برای انطباق با طرح فرصت ‌های صرفه‌ جویی انرژی (ESOS) موسسه استاندارد بریتانیا برآورده شده ‌اند.

طبق مستندات منتشر شده در وب سایت ISO، سیستم مدیریت انرژی چارچوبی برای اجرای استراتژی های فنی و مدیریتی است که هزینه های انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای را در طول زمان به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اجزای سیستم شامل ایجاد یک خط مشی انرژی، اهداف برای بهبود استفاده کارآمد از انرژی، جدول زمانی با تاریخ های هدف برای دستیابی به اهداف و یک برنامه عملیاتی است که دقیقاً نحوه تحقق اهداف سازمان را مشخص می کند.

استاندارد ISO 50001:2018 از چارچوب plan-do-check-act استفاده می کند که توسط وزارت انرژی ایالات متحده نیز پشتیبانی می شود. در طول مرحله برنامه ریزی، سازمان اهداف و برنامه ای را با استفاده از اندازه گیری های فعلی بهره وری انرژی برای ایجاد یک خط مبنا تعیین می کند.

در طول مرحله انجام، سازمان اقداماتی را برای بهبود بهره وری انرژی اجرا می کند. در مرحله چک، سازمان عملکرد انرژی خود را اندازه گیری و ارزیابی می کند و نتایج را با خط پایه خود مقایسه می کند. در مرحله عمل، سازمان تصمیم می گیرد که چه تغییراتی برای بهبود عملکرد انرژی ایجاد کند. سپس چرخه به طور مداوم با یک مرحله برنامه ریزی جدید تکرار می شود.

با بهبود مستمر، اجرای الزامات ایزو 50001 به سازمان کمک می کند تا از دارایی های مصرف کننده انرژی موجود خود استفاده بهتری کند، شفافیت ایجاد کند و ارتباطات در مورد مصرف انرژی را بهبود بخشد، بهترین شیوه های مدیریت انرژی را ارتقا دهد و به اولویت بندی اجرای فناوری کارآمد انرژی کمک کند.

تاریخچه استاندارد ایزو 50001 چیست؟

در آوریل 2007 میلادی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) تشخیص داد که صنعت در سطح جهانی نیاز به اتخاذ موضعی در واکنش به تغییرات آب و هوایی دارد و بنابراین ذینفعان یونیدو تصمیم گرفتند از سازمان ایزو بخواهند استاندارد بین المللی مدیریت انرژی را ایجاد کند. ISO مدیریت انرژی را یکی از پنج حوزه اصلی خود برای توسعه استانداردهای بین المللی اعلام کرد و در سال 2008 کمیته پروژه ای به نام مدیریت انرژی ISO/PC 242 ایجاد کرد.

سازمان بین المللی استاندارد

کمیته فنی سازمان ایزو (ISO/PC 242) توسط اعضای سازمان بین المللی ISO همانند ایالات متحده (ANSI)، برزیل (ABNT)، چین (SAC) و بریتانیا (BSI Group) رهبری شد، این گروه جمعی توانست اطمینان حاصل کند که هر دو اقتصاد توسعه یافته و در حال توسعه با هم مشارکت دارند. در نهایت کارشناسانی از نهادهای ملی استاندارد 44 کشور شرکت کردند و در 17 ژوئن 2011، استاندارد سیستم های مدیریت انرژی ( ISO 50001:2011) برای استفاده سازمان ها منتشر شد.

وزارت انرژی (DoE) و CEEM ایالات متحده به گروه مشاوره فنی ایالات متحده کمک کردند. این امر کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که ISO 50001 تمرکز خود را بر بهره وری انرژی مبتنی بر فرآیند و داده و پشتیبانی ذینفعان یا مدیریت حفظ کرده است.

سپس سازمان ایزو  نسخه اصلاح شده ایزو 50001 را در سال 2018 منتشر کرد. این تجدید نظر بر تمایل به ترویج بهتر پذیرش استاندارد برای سازمان های کوچک و متوسط تمرکز دارد. علاوه بر این، ساختار سطح بالای ISO را نیز در بر می گیرد. این به سازمان ها اجازه می دهد تعدادی از استانداردهای مدیریتی مانند ISO 9001 و استاندارد ایزو 14001را با هم ادغام کنند. به طور کلی برای اجرای الزامات سیستم مدیریت انرژی (ISO 50001:2018) از سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 و سیستم مدیریت زیست محیطی (EMS) استاندارد ایزو 14001  الگوبرداری شده است.

گواهینامه ایزو 50001 چیست؟

گواهینامه ایزو 50001  تضمین می کند که سازمان شما دارای یک سیستم مدیریت انرژی سالم است که باعث کاهش مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی و افزایش سودآوری می شود. این الزامات را برای شیوه های مدیریتی که برای به دست آوردن بهبود عملکرد انرژی مهم هستند، مشخص می کند. اخذ گواهینامه ایزو 50001 به مشتریان، کارمندان و ذینفعان نشان می دهد که استفاده بهینه از انرژی در سازمان شما در اولویت است و انرژی به طور سیستماتیک مدیریت می شود. امکان ارتباط معتبر بازار در مورد تلاش های عملکرد انرژی را فراهم می کند.

چرا کسب وکارها نیاز به دریافت گواهینامه ایزو 50001 دارند؟

یک سیستم مدیریت انرژی که به عنوان EnMS شناخته می شود، دستورالعملی است برای کسب و کارها و سازمان ها که باید در مورد مصرف انرژی خود دنبال کنند و در نهایت مصرف انرژی خود را بهتر مدیریت کنند. یک EMS می‌تواند به شرکت ‌ها کمک کند تا تعیین کنند که اجرای فناوری ‌های کاهش انرژی و کاهش مصرف بیش از حد انرژی در کجا ضروری است.

تغییرات آب و هوایی هرگز بدتر از امروز نبوده است. طبق گزارش IPCC پیشرفت کشورهای صنعتی، افزایش انتشار کربن، گازهای گلخانه ای، افزایش نرخ سفر و مواردی دیگر در طول قرن اخیر باعث برهم خوردن فعالیت محیط زیست شده است. سیر تغییرات آب و هوایی دلیل مهم برای سرمایه گذاران، کارمندان، سازمان ها، مشتریان و دولت ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای صنعتی و اجرای الزامات سیستم مدیریت انرژی جهت پایداری شرایط می باشد.

این روزها نشان دادن ارزش‌ های زیست ‌محیطی در کسب ‌وکارتان تقریباً ضروری شده است، و دریافت گواهینامه ایزو 50001 نه تنها نشان‌ دهنده تعهد شرکت به بهبود مستمر در سیستم‌ های مدیریت حیاتی است، بلکه به شرکت کمک می‌کند تا در قبال اهداف زیست‌ محیطی خود پاسخگو باشد.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 50001 چیست؟

انرژی برای عملیات سازمان بسیار مهم است و صرف نظر از فعالیت های سازمان می تواند منجر به هزینه های عمده شود. مدیریت انرژی راهنمایی هایی را در مورد استفاده از انرژی در سراسر زنجیره تامین سازمان، از مواد خام گرفته تا بازیافت، ارائه می دهد.

مراحل دریافت گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی چگونه است؟, شرح در تصویر

 جدا از هزینه ها، مصرف انرژی نیز به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. با توجه به اینکه جستجو برای منابع انرژی جایگزین می تواند زمان بر باشد، هر سازمانی باید به دنبال کاهش مصرف انرژی و مدیریت انرژی باشد.

اخذ گواهینامه ایزو 50001 می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد.

  • افزایش بهره وری انرژی
  • کاهش هزینه ها
  • کسب مزیت رقابتی
  • افزایش اثربخشی
  • ترویج بهترین شیوه های مصرف انرژی
  • بهبود عملکرد انرژی
  • اجرای اقدامات سازگار با محیط زیست
  • کمک کنید به بهبود شهرت سازمان ها
  • کمک به سازمان در مدیریت انرژی
  • بهبود مستمر کارکنان سازمان جهت مدیریت انرژی

علاوه بر این، سازمان ها باید تلاش کنند تا آگاهی کارکنان را نسبت به صرفه جویی در انرژی افزایش دهند. با دریافت گواهینامه ISO 50001، مهارت های لازم را به دست خواهید آورد که به شما کمک می کند تا به سازمان کمک کنید تا تأثیرات مثبت این استاندارد را درک کند. به همین ترتیب، شما به سازمان کمک خواهید کرد تا سهم خود را در گرم شدن کره زمین کاهش دهد و در نتیجه به عنوان یک سازمان دوستدار محیط زیست شناخته شود.

الزامات پیاده سازی یک سیستم مدیریت انرژی چیست؟

سیستم مدیریت انرژی (EnMS) فرآیندی مستمر برای شناسایی، برنامه ریزی و اجرای بهبودها در نحوه استفاده سازمان از انرژی ایجاد می کند. یک EnMS با کیفیت بالا و جامع با اذعان به اهمیت انرژی به عنوان یک ورودی تجاری ضروری، و با ایجاد فرآیندهای پایدار برای نظارت و دستیابی به بهترین روش در استفاده از منابع انرژی، ارزش تجاری ایجاد می کند.

پس برای اجراز الزامات یک سیستم مدیریت انرژی باید مراحل زیر را طی نمایید.

نقش مدیریت ارشد و رهبری

تعهد مدیریت ارشد پایه و اساس هر سیستم مدیریت انرژی موثر است. مدیریت انرژی نباید صرفاً به عملیات های موجود «ضمیمه» شود. یک سازمان باید اهداف عملکرد انرژی روشنی داشته باشد و در صورت عدم موفقیت سیستم، منابع کافی را برای پیاده سازی و مدیریت سیستم تخصیص دهد.

مستندات مربوط به توسعه سیاست انرژی شامل عملکرد انرژی

توسعه و پایبندی به یک سیاست انرژی مهم است. این نشان می دهد که یک سازمان، از جمله مدیریت ارشد، متعهد به بهبود عملکرد انرژی است. ایجاد خط‌ مشی می‌تواند اهداف مدیریت انرژی سازمان و چارچوب‌ های زمانی را که انتظار می‌رود در آن‌ ها محقق شود، روشن کند. خط مشی اغلب به عنوان یک بیانیه مختصر بیان می شود که می تواند به سرعت و به راحتی در تمام سطوح سازمان ارتباط برقرار کند.

به طور معمول، یک سیاست انرژی بیان می‌کند که چگونه مدیریت انرژی با اهداف بهبود گسترده ‌تر سازمان همسو می‌شود و معیارهای هدف برای بهبود را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، سیاست انرژی ممکن است شامل کاهش در مقدار انرژی مصرف شده در واحد تولید، و یک چارچوب زمانی مشخص باشد که در آن هدف باید محقق شود.

سیاست انرژی همچنین ممکن است به ارتباط بین انتشار کربن و مصرف انرژی بپردازد و اهداف کاهش گازهای گلخانه ای را تعیین کند. سیاست انرژی همچنین باید توضیح دهد که انرژی چگونه با اهداف و سیاست ‌های پایداری گسترده ‌تر سازمان مرتبط است.

محدوده مصرف انرژی را با فرآیندهای موجود هم تراز کنید

هر سازمانی منحصر به فرد است و مهم است که EnMS با اولویت ها و سیستم های تجاری موجود هماهنگ باشد. این باید یک جزء کلیدی از تلاش های بهبود مستمر یک سازمان باشد. سیستم مدیریت انرژی می تواند بسته به اندازه و ساختار کسب وکار در سطوح مختلف یک سازمان پیاده سازی شود.

پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی می‌تواند شامل فرآیندها و رویه‌ هایی برای اطمینان از انطباق با الزامات انرژی قانونی و قراردادی باشد، یا می‌تواند برای ادغام با سیستم ‌های انطباق موجود سازگار شود. عملکرد انرژی همچنین می تواند در طراحی و شیوه های تدارکات یک سازمان برای محصولات، امکانات، تجهیزات و فرآیندهای جدید گنجانده شود. این می تواند شامل نحوه شناسایی و تهیه منابع انرژی و نحوه عملکرد انرژی محصولات یک تامین کننده در طول فرآیند تدارکات باشد.

تعیین تیم مدیریت انرژی

یک مدیر انرژی معمولاً مسئول نظارت بر توسعه و اجرای EnMS است و به عنوان مجرای بین مدیریت ارشد و بقیه سازمان عمل می کند. بهترین عملکرد در مدیریت انرژی مستلزم مشارکت کارکنان از بسیاری از زمینه ها و نقش های عملکردی مختلف در سراسر سازمان است.

 این ممکن است شامل پرسنل با دانش فنی و عملیاتی خاص، کارکنان بخش‌ های مالی، محیط ‌زیست و سایر بخش ‌ها و همچنین مدیران ارشد با اختیار تصمیم‌ گیری مهم تجاری باشد. تشکیل تیم انرژی مشارکت و تعهد را تسهیل می‌کند، منبعی از منابع را برای مدیر انرژی فراهم می‌کند تا از آن استفاده کند، و تضمین می‌کند که تمام جنبه ‌های کسب‌ وکار در طول تدوین و ارزیابی پروژه ‌های بهره ‌وری انرژی در نظر گرفته می‌شود.

مستندات مربوط به مشارکت افراد ذینفع

پیاده سازی یک EnMS می تواند برای ایجاد بهره وری انرژی در فرهنگ سازمان و توانمندسازی کارکنان برای توسعه و اجرای طرح های جدید که عملکرد انرژی را بهبود می بخشد استفاده شود.

گروه ها و افراد می توانند به طور قابل توجهی بر مصرف انرژی از طریق الگوهای رفتاری و فرآیندهای تصمیم گیری تأثیر بگذارند. مهمتر از همه، افزایش آگاهی در سراسر سازمان و باز کردن کانال های ارتباطی در مورد مدیریت انرژی می تواند افراد را تشویق کند تا با ایده های جدیدی که می تواند عملکرد انرژی را بیشتر بهبود بخشد، مشارکت کنند.

مستندات مربوط به ارزیابی بهره وری مدیریت انرژی را آماده کنید

یک سیستم مدیریت انرژی به تنهایی عملکرد انرژی را بهبود نمی بخشد. انجام ارزیابی بهره وری انرژی، فعالیت کلیدی در به دست آوردن درک عمیق تر از نحوه استفاده از انرژی در سازمان و مکان هایی است که فرصت هایی برای بهبود عملکرد انرژی وجود دارد.

EnMS ساختاری را برای چگونگی ارزیابی نتایج ارزیابی توسط تصمیم گیرندگان کلیدی فراهم می کند، از جمله اینکه کدام پروژه های بهره وری انرژی باید دنبال شوند و چگونه باید اجرا شوند. این شامل تخصیص مسئولیت ها، تخصیص منابع و تشریح چگونگی استفاده از فرصت های مقرون به صرفه برای دستیابی به پس انداز شناسایی شده است.

گزارشات مربوط به پیاده سازی ایزو 50001 را آماده کنید

شیوه های ارتباطی مکرر و با کیفیت بالا یک عامل کلیدی در عملکرد موفقیت آمیز EnMS است. ارتباطات باید در تمام جنبه های EnMS و در تمام سطوح سازمان نفوذ کند.

شرکت ها باید به طور منظم عملکرد انرژی خود را در برابر اهداف مدیریت انرژی شرکت ردیابی کنند و ارزیابی کنند که چگونه نتایج ارزیابی های بهره وری انرژی و پروژه های اجرا شده بهینه سازی انرژی به آنها در دستیابی به این اهداف کمک می کند. گزارش دهی مستمر و منسجم شفافیت و پاسخگویی را فراهم می کند و به حفظ حمایت مدیریت ارشد و کارکنان کمک می کند.

برای پیاده سازی یک EnMS باید کانال های ارتباطی که برای انتشار یافته ها و نتایج مورد استفاده قرار می گیرد را مشخص کنید. این شامل ایجاد رویه‌ های گزارش ‌دهی رسمی، افزودن انرژی به عنوان یک دستور کار ثابت در جلسات منظم مدیریت و ایجاد الگوهای گزارش‌ دهی است که به راحتی معیارهای کلیدی را به مدیریت و کارکنان منتقل می‌کند.

در مورد “چک لیست ممیزی استاندارد ایزو 50001” بیشتر بخوانید.

تغییرات در ویرایش جدید استاندارد ISO 50001 چیست؟

تغییرات مهم در ویرایش جدید استاندارد ISO 50001:2018 شامل موارد زیر است:

  • تاکید بیشتر بر مسئولیت رهبری.
  • شفاف سازی مفاهیم کلیدی مرتبط با عملکرد انرژی.
  • سازگاری بهبود یافته با ISO 14001 و سایر استانداردهای سیستم مدیریت ISO، از طریق همراستایی با HLS.
  • بخش های بهبود یافته در جمع آوری و عادی سازی داده ها.

چرا تغییرات در ویرایش 2018 استاندارد ایزو 50001 به وجود آمد؟

آخرین ویرایش این استاندارد در سال 2011 منتشر شد. از آن زمان، هم کسب و کارها و هم مصرف کنندگان متوجه شده اند که مصرف انرژی آنها بر محیطی که همه ما به اشتراک می گذاریم تأثیر می گذارد. منابع طبیعی همچنان رو به کاهش است که تاکید بیشتری بر امنیت انرژی دارد. هزینه های انرژی نیز در حال افزایش است و سازمان ها برای کاهش هزینه های سربار دائما تحت فشار هستند. این فشارها به این معنی بود که سازمان استاندارد ایزو در نظر بگیرد که چگونه استاندارد می‌تواند نیازهای کسب‌ وکارها را بهتر برآورده کند و سیستم‌های مدیریت انرژی (EnMS) را به طور کلی بهبود ببخشد.

علاوه بر این، در طول فرآیند توسعه، استاندارد ضمیمه SL را نیز پذیرفت. ساختار سطح بالا (HLS) برای تراز کردن فرآیند پیاده‌ سازی سیستم‌ های مدیریت ISO معرفی شد تا اتخاذ سیستم‌های مدیریت متعدد در سازمان‌ های فردی آسان‌ تر شود.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو 50001 چگونه است؟

تیم فنی شرکت ایران گواه یک الگوی گام به گام برای دریافت گواهینامه ایزو 50001 آمده کرده است که شما می توانید براساس این الگو اقدام به اخذ گواهینامه ISO 50001:2018 از مراجع معتبر نمایید. این مراحل به شرح زیر است:

هدف از ممیزی داخلی چیست؟, شرح در تصویر
  • مرحله اول: مستندات مربوط به اجرای الزامات سیستم مدیریت ایزو 50001 را آماده کنید.
  • مرحله دوم: تجزیه و تحلیل شکاف با الزامات سیستم مدیریت انرژی را مشخص کنید.
  • مرحله سوم: طرح پروژه سیستم مدیریت انرژی (EnMS) ایزو 50001 را آماده کنید.
  • مرحله چهارم: تیم QC خود را برای اجرا و طراحی یک سیستم مدیریت انرژی و پیاده سازی ISO 50001 ایجاد و معرفی کنید.
  • مرحله پنجم: مستندات مربوط به آموزش کارکنان جهت اجرای الزامات EnMS را مستند کنید.
  • مرحله ششم: مستندات مربوط به اجرای الزامات سیستم مدیریت انرژی (ایزو 50001) را آماده کنید.
  • مرحله هفتم: مستندات مربوط به ممیزی داخلی و رفع عدم انطباق با سیستم مدیریت انرژی را ایجاد کنید.
  • مرحله هشتم: کلیه مستندات برای ممیزی ایزو 50001 توسط مرجع صدور گواهینامه ایزو را آماده کنید.
  • مرحله نهم: مرجع صدور گواهینامه ایزو برای دریافت گواهینامه ایزو 50001 را انتخاب کنید.

نه مرحله ذکر شده در بالا مراحل اخذ گواهینامه ISO 50001:2018 می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 کیست؟

سازمان بین المللی ISO تدوین کننده استاندارد ایزو است. پس سازمان ISO مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 نیست. مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 در ایران، CB های ثبت شده هستند که توسط نظام تایید صلاحیت ایران (NACI)، انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF یا نهادهای خصوصی صادر کننده ایزو ایجاد شده اند.

برای انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 باید به چند موضوع مهم توجه کنید. آیا شما یک گواهینامه ISO 50001 معتبر نیاز دارید یا یک گواهی ایزو 50001 قابل استعلام نیاز دارید. دقت کنید که صرف اینکه گواهینامه ایزو 50001 شما استعلام می شود دلیل بر معتبر بودن آن نیست.

برای دریافت گواهی ایزو 50001 معتبر باید از طریق نهادهای معتبری اقدام کنید که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا انجمن IAF معرفی شده اند. البته برخی از مراجع خود را به عنوان یک مرجع معتبر جهت صدور گواهینامه ایزو معرفی می کنند که این مراجع نه توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و نه توسط انجمن IAF برای صدور گواهی تایید نشده اند. اما گواهینامه ایزو صادره توسط آنها قابل استعلام است و بعضاً توسط کارفرمایان مورد قبول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001، پیشنهاد می شود مقاله “اخذ گواهینامه ایزو” را مطالعه کنید. ما در ایران مقاله همراه با فیلم و به صورت کامل در مورد اعتبار نهادهای صادر کننده ایزو مطالب مهمی را مکتوب کرده ایم. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند که مرجع صدور ایزو معتبر را از مرجع صدور ایزو فیک شناسایی کنید.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 50001 چقدر است؟

هزینه دریافت گواهی ISO 50001 سوال متداول متقاضیان این مدرک است. بهترین پاسخ به سوال “هزینه اخذ گواهینامه ایزو 50001 چقدر است؟“، نوع فعالیت سازمان، بزرگی یا کوچکی، نوع فرآیندها، تعداد پرسنل، تعداد سایت های فعال، اعتبار مرجع صادر کننده ایزو همچنین برند بودن و سطح شناخت مرجع صدور ایزو باعث نواسانات ریالی جهت اخذ گواهینامه ایزو 50001 می شود. هزینه اخذ گواهینامه ایزو 50001 توسط مرجع معتبر تحت اعتبار NACI حدود 10،000،000 تومان است.

هنگامی که شما با مراجع مختلف در مورد دریافت گواهینامه ایزو 50001 مذاکره می کنید، ممکن است هزینه های مختلفی برای صدور گواهینامه ایزو 50001 بشنوید. این برای شما سوال ایجاد می کند که چرا هر مرجعی برای صدور ایزو 50001 یک قیمت متفاوت اعلام می کند.

مهمترین جواب برای این سوال خود را می تواند در سطح اعتبار مرجع صادرکننده ایزو بیابید. مطمئناً هزینه دریافت گواهینامه ایزو 50001 از یک مرجع معتبر تحت اعتبار NACI ایران خیلی بیشتر از هزینه صدور ایزو 50001 توسط یک مرجع خصوصی تحت اعتبار مثلاً ASCB است. حتی اعتبار گواهینامه ایزو که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید شده بسیار متفاوت تر از اعتبار ایزو 50001 صادر شده توسط یک مرجع خصوصی تحت اعتبار ASCB است.

برای کسب اطلاعات کاملتر جهت هزینه دریافت گواهینامه ایزو 50001 با ما در تماس باشید.

اخذ فوری گواهینامه ایزو 50001

برای اخذ فوری گواهینامه ایزو 50001 باید توسط مراجع خصوصی اقدام کنید. شرکت های بیشماری به نام های ASCB، انگلیس، کانادا، آلمان یا غیر IAF در ایران به وجود آمده که بدون ممیزی و با دریافت کمترین هزینه اقدام به صدور سریع و فوری گواهینامه ایزو 50001 می کنند.

اخذ فوری گواهینامه تایید صلاحیت اداره کار چگونه است؟

گواهینامه ایزو صادر شده توسط نهادهای خصوصی دارای کد رجیستری و قابل استعلام در سایتی به زبان انگلیسی هستند. پس صرف اینکه گواهینامه شما قابل استعلام است و کد رجیستری نامبر دارد دلیل بر اصل بودن یا معتبر بودن نیست. اما گواهینامه ایزو 50001 که توسط CBهای خصوصی صادر می شود برای کارفرمایان مورد تایید است.

شما می توانید با پرداخت هزینه کم در سریعترین زمان ممکن گواهی ISO 50001 را از این مراجع دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان صدور گواهینامه و هزینه اخذ گواهی ایزو 50001 با ما در تماس باشید.

گواهینامه ایزو 50001 از کجا بگیرم؟

متقاضیان اخذ ایزو 50001 در شهرهایی همانند شیراز، اصفهان، سمنان، یزد، اهواز، تهران یا دیگر استان های ایران پهناور کسب وکار خود را ثبت کرده و نیاز به دریافت ایزو 50001 دارند. اغلب متقاضیان اخذ ایزو 50001 سازمان های دولتی و خصولتی هستند که نیاز دارند تعهد خود را به مصرف انرژی با دریافت گواهی ایزو 50001 تضمین کنند. آنها سوال دارند از کجا گواهینامه ایزو 50001 دریافت کنند.

شرکت های مشاوره همانند ایران گواه به دلیل اینکه خود صادر کننده گواهی ایزو نیستند به شما مشاوره اصولی می دهند تا بر مبنای اهداف ترسیم شده یک شرکت معتبر جهت دریافت گواهینامه ایزو 50001 انتخاب کنید. ممکن است شما برای صدور گواهینامه ایزو 50001 با CBهای مختلفی ارتباط بگیرید که همه ی آنها اعلام کنند گواهینامه ایزو 50001 معتبر صادر می کنند. این ممکن است شما را سردرگم کند.

پس ارتباط با ما شما را از سردرگمی برای انتخاب یک مرجع معتبر صادر کننده گواهی ایزو 50001 نجات می دهد. فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت و رضایتمندی مشتری ما توسط یک مرجع معتبر صادرکننده ایزو تحت اعتبار NACI ایران تایید شده است. شرکت ایران گواه اولین شرکت مشاوره و اخذ گواهینامه ایزو است که موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001 و ایزو 10002 تحت اعتبار NACI ایران شده است.

پس متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 50001 می توانند به راحتی به ما اعتماد کنند و گواهی ایزو مورد نیاز را از طریق مشاوره با ما دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

پرسش های متداول

استاندارد ISO 500001:2018 چیست؟

ISO 50001:2018 استاندارد بین المللی است که در سال 2018 آخرین نسخه ویرایش شده توسط سازمان ISO برای مدیریت انرژی منتشر شده است. استاندارد ایزو 50001 قوی ترین چارچوب را برای بهینه سازی بهره وری انرژی در سازمان های بخش دولتی و خصوصی ارائه می کند.

گواهینامه ایزو 50001 چیست؟

گواهینامه ایزو 50001  تضمین می کند که سازمان شما دارای یک سیستم مدیریت انرژی سالم است که باعث کاهش مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی و افزایش سودآوری می شود. این الزامات را برای شیوه های مدیریتی که برای به دست آوردن بهبود عملکرد انرژی مهم هستند، مشخص می کند.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 کیست؟

سازمان بین المللی ISO تدوین کننده استاندارد ایزو است. پس سازمان ISO مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 نیست. مرجع صدور گواهینامه ایزو 50001 در ایران، CB های ثبت شده هستند که توسط نظام تایید صلاحیت ایران (NACI)، انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF یا نهادهای خصوصی صادر کننده ایزو ایجاد شده اند.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 50001 چقدر است؟

بهترین پاسخ به سوال “هزینه اخذ گواهینامه ایزو 50001 چقدر است؟”، نوع فعالیت سازمان، بزرگی یا کوچکی، نوع فرآیندها، تعداد پرسنل، تعداد سایت های فعال، اعتبار مرجع صادر کننده ایزو همچنین برند بودن و سطح شناخت مرجع صدور ایزو باعث نواسانات ریالی جهت اخذ گواهینامه ایزو 50001 می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا