کسب و کار چیست؟ درک انواع مختلف و اندازه شرکت

تعریف کسب وکار چیست؟. کلمه کسب وکار تعاریف متعددی دارد. به سازمان‌هایی اطلاق می‌شود که کالاها یا خدمات را با پول مبادله می‌کنند و هدف آن کسب سود در معامله است. اگر این سود به صاحبان بازگردانده شود، کسب و کار به عنوان یک تجارت انتفاعی شناخته می شود، در حالی که غیر انتفاعی ها تمام سود را در دستیابی به اهداف تعیین شده یا بهبود زیرساخت سرمایه گذاری می کنند. برخی از مشاغل دولتی هستند.

کسب و کار چیست

اکثر کسب‌وکارها معمولاً خصوصی هستند، اگرچه سازمان‌های بزرگ و قوی ممکن است در بازار سهام فهرست شده و متعلق به «عمومی» باشند، زیرا هرکسی می‌تواند آزادانه سهام شرکت را خریداری کند. کلمه کسب و کار از کلمه «مشغول» گرفته شده است، یعنی کسب و کار فعالیت تولیدی است.

اصطلاح کسب و کار به یک سازمان یا نهاد تجاری اطلاق می شود که در فعالیت های تجاری، صنعتی یا حرفه ای فعالیت می کند. هدف یک تجارت سازماندهی نوعی تولید اقتصادی (کالاها یا خدمات) است. کسب‌وکارها می‌توانند نهادهای انتفاعی یا سازمان‌های غیرانتفاعی باشند که یک مأموریت خیریه یا پیشبرد یک هدف اجتماعی را انجام می‌دهند. کسب‌وکارها از نظر مقیاس و دامنه از شرکت‌های انفرادی گرفته تا شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی متفاوت هستند.

تجارت همچنین به تلاش ها و فعالیت هایی اطلاق می شود که افراد برای تولید و فروش کالاها و خدمات به منظور کسب سود انجام می دهند.

نکات کلیدی در مورد تعریف کسب وکار

  • یک کسب و کار به عنوان یک سازمان یا نهاد سرمایه گذاری درگیر در فعالیت های تجاری، صنعتی یا حرفه ای تعریف می شود.
  • کسب و کارها می توانند نهادهای انتفاعی یا سازمان های غیرانتفاعی باشند.
  • انواع کسب‌وکار از شرکت‌های با مسئولیت محدود تا شرکت‌های سهامی خاص، شرکت‌ها و شرکت‌های تضامنی را شامل می‌شود.
  • برخی از کسب و کارها به عنوان عملیات کوچک در یک صنعت واحد اجرا می شوند در حالی که برخی دیگر عملیات بزرگی هستند که در بسیاری از صنایع در سراسر جهان گسترش یافته اند.
  • اپل و والمارت دو نمونه از مشاغل شناخته شده و موفق هستند.
ایزو ۱۷۰۶۰ (ISO 17060) ویژه ارزیابی انطباق

آشنایی با کسب و کار

اصطلاح تجارت اغلب به نهادی اطلاق می شود که به دلایل تجاری، صنعتی یا حرفه ای فعالیت می کند. این مفهوم با یک ایده و یک نام شروع می‌شود و ممکن است برای تعیین میزان امکان‌پذیری تبدیل ایده به یک کسب‌وکار، تحقیقات گسترده‌ای در بازار مورد نیاز باشد.

کسب و کارها اغلب قبل از شروع عملیات به طرح های تجاری نیاز دارند. طرح کسب و کار یک سند رسمی است که اهداف و مقاصد شرکت را مشخص می کند و راهبردها و برنامه هایی را برای دستیابی به این اهداف و مقاصد فهرست می کند. زمانی که می خواهید برای شروع عملیات سرمایه قرض بگیرید، طرح های تجاری ضروری هستند.

تعیین ساختار قانونی کسب و کار عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است صاحبان مشاغل برای شروع عملیات قانونی نیاز به تضمین مجوزها، تاییدیه ها و پیروی از الزامات ثبت نام داشته باشند. شرکت‌ها در بسیاری از کشورها به عنوان اشخاص حقوقی در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که کسب‌وکار می‌تواند دارایی باشد، بدهی بگیرد و در دادگاه مورد شکایت قرار گیرد.

بیشتر کسب و کارها برای ایجاد سود فعالیت می کنند که معمولاً به آن سود می گویند. با این حال، برخی از کسب و کارها که هدفشان پیشبرد یک هدف خاص بدون سود هستند، غیرانتفاعی یا غیر رسمی نامیده می شوند. این نهادها ممکن است به‌عنوان مؤسسات خیریه، هنری، فرهنگی، آموزشی و تفریحی، گروه‌های سیاسی و حمایتی، یا سازمان‌های خدمات اجتماعی فعالیت کنند. یکی از موسسات غیر انتفاعی که در ایران فعالیت رسمی دارد موسسه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است. برای آشنایی با “مرکز ملی تایید صلاحیت ایران” اینجا کلیک نمایید.

فعالیت های تجاری اغلب شامل خرید و فروش کالا و خدمات است. فعالیت تجاری می تواند در هر مکانی انجام شود، خواه در ویترین فروشگاه فیزیکی، آنلاین یا در کنار جاده. هر کسی که با درآمدهای مالی فعالیت تجاری انجام می دهد باید این درآمد را به خدمات درآمد داخلی (IRS) گزارش کند.

یک شرکت اغلب کسب و کار خود را با صنعتی که در آن فعالیت می کند تعریف می کند. به عنوان مثال، تجارت املاک، تجارت تبلیغات، یا تجارت تولید تشک نمونه هایی از صنایع هستند. تجارت اصطلاحی است که اغلب برای نشان دادن معاملات مربوط به یک محصول یا خدمات اساسی استفاده می شود. به عنوان مثال، اکسون موبیل تجارت خود را با تامین نفت انجام می دهد.

نام خوب اغلب یکی از با ارزش ترین دارایی های یک کسب و کار است، بنابراین مهم است که صاحبان مشاغل نام خود را عاقلانه انتخاب کنند.

ایزو 30400 استاندارد مدیریت منابع انسانی چیست؟

انواع کسب و کار

راه های زیادی برای سازماندهی یک کسب و کار وجود دارد و ساختارهای قانونی و مالیاتی مختلفی وجود دارد که با آنها مطابقت دارد. در میان سایرین، مشاغل معمولاً به صورت زیر طبقه بندی و ساختاربندی می شوند:

  • مالکیت انحصاری: همانطور که از نام آن پیداست، یک شرکت انفرادی تحت مالکیت و اداره یک شخص واحد است. هیچ تفکیک قانونی بین کسب و کار و مالک وجود ندارد، به این معنی که مالیات و بدهی های قانونی کسب و کار به عهده مالک است.
  • مشارکت: شراکت یک رابطه تجاری بین دو یا چند نفر است که با هم تجارت می کنند. هر یک از شرکا منابع و پول را به تجارت کمک می کند و در سود و زیان کسب و کار شریک می شود. سود و زیان مشترک در اظهارنامه مالیاتی هر شریک ثبت می شود.
  • شرکت ها: شرکت به تجارتی گفته می شود که در آن گروهی از افراد به عنوان یک نهاد واحد عمل می کنند. مالکان معمولاً به عنوان سهامدارانی شناخته می شوند که در ازای سهام عادی شرکت مبادله می کنند. ادغام یک کسب و کار، صاحبان بدهی مالی تعهدات تجاری را آزاد می کند. یک شرکت دارای قوانین مالیاتی نامطلوب برای صاحبان کسب و کار است.
  • شرکت های با مسئولیت محدود (LLC): این یک ساختار تجاری نسبتاً جدید است و برای اولین بار در وایومینگ در سال 1977 و در ایالت های دیگر در دهه 1990 در دسترس قرار گرفت. یک شرکت با مسئولیت محدود مزایای مالیاتی حاصل از مشارکت را با مزایای مسئولیت محدود یک شرکت ترکیب می کند.

اندازه های یک کسب و کار

کار و کسب های خرد

شرکت های کوچکی که توسط مالکان اداره می شوند، مشاغل کوچک نامیده می شوند. معمولاً توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد با کمتر از 100 کارمند مدیریت می شود. این شرکت‌ها شامل رستوران‌های خانوادگی، شرکت‌های خانگی، شرکت‌های پوشاک، کتاب و انتشارات و تولیدکنندگان کوچک هستند. تا سال 2021، 32.5 میلیون کسب و کار کوچک با 61.2 میلیون کارمند در ایالات متحده مشغول به کار بودند.

اداره تجارت کوچک (SBA) از تعداد کارمندان شاغل در یک شرکت و درآمد سالانه آن برای تعریف رسمی یک کسب و کار کوچک استفاده می کند. SBA برای 229 بخش صنعت، از مهندسی و تولید گرفته تا خدمات غذایی و املاک، استانداردهای اندازه گیری را هر پنج سال یکبار تعیین می کند.

کسب‌وکارهایی که استانداردهای SBA را برآورده می‌کنند می‌توانند واجد شرایط دریافت وام، کمک‌های بلاعوض، و «انفصال کسب‌وکارهای کوچک» شوند، قراردادهایی که در آن دولت فدرال رقابت را برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک برای رقابت و برنده شدن قراردادهای فدرال محدود می‌کند.

کسب و کارهای متوسط

هیچ مشخصات قطعی در ایالات متحده برای تعریف یک شرکت متوسط یا متوسط وجود ندارد. با این حال، هنگامی که شهرهای بزرگ ایالات متحده مانند فیلادلفیا، بالتیمور و بوستون چشم انداز کسب و کارهای عملیاتی را ارزیابی می کنند، یک شرکت متوسط به عنوان شرکتی با 100 تا 499 کارمند یا 10 میلیون دلار تا کمتر از 50 میلیون دلار فروش ناخالص سالانه تعریف می شود.

کسب و کارهای بزرگ

کسب و کارهای بزرگ معمولاً بیش از 1000 کارمند دارند و 50 میلیون دلار یا بیشتر درآمد ناخالص به دست می آورند. آنها ممکن است سهام شرکت را برای تأمین مالی عملیات به عنوان یک شرکت سهامی عام منتشر کنند.

شرکت های بزرگ ممکن است در یک کشور با عملیات بین المللی مستقر شوند. آنها اغلب توسط بخش هایی مانند منابع انسانی، مالی، بازاریابی، فروش و تحقیق و توسعه سازماندهی می شوند. بر خلاف شرکت‌های کوچک و متوسط که متعلق به یک فرد یا گروهی از افراد هستند، سازمان‌های بزرگ اغلب بار مالیاتی خود را از صاحبان خود جدا می‌کنند که معمولاً شرکت‌های خود را مدیریت نمی‌کنند، اما در عوض، هیئت مدیره منتخب اکثر تصمیمات تجاری را اتخاذ می‌کند.

شرکت های کوچک و متوسط (SME)

نمونه هایی از مشاغل شناخته شده

اپل (Apple)

اپل به خاطر محصولات نوآورانه‌اش، از جمله رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های هوشمند، و خدمات پخش موسیقی و ویدئو شهرت دارد. اپل در سال 1977 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تأسیس شد و به اولین شرکت سهامی عام تبدیل شد که ارزش آن به 1 تریلیون دلار رسید. سهام این شرکت با نماد تیک تیک AAPL در نزدک معامله می شود. معاملات روزانه تا 7 ژوئن 2022 حدود 148 دلار به ازای هر سهم بود، در حالی که ارزش بازار این شرکت به 2.41 تریلیون دلار رسید.

این شرکت بیش از دو میلیون نفر را استخدام می کند، از جمله 80000 نفر که به عنوان کارمند مستقیم اپل کار می کنند. مشاغل باقی مانده شامل تامین کنندگان، تولید کنندگان و سایر مشاغلی است که از طریق فروشگاه اپل پشتیبانی می شوند. این شرکت فروش خالص 297.3 میلیارد دلاری را در سال 2021 گزارش کرد که عمدتاً ناشی از بخش محصولات آن بود.

رمز موفقیت اپل در خانواده محصولات و توانایی آن در نوآوری نهفته است. تمرکز این شرکت بر طراحی و کیفیت است – دو عنصر کلیدی که بخش کلیدی چشم انداز شرکت جابز بودند. محصولاتی که اپل ایجاد می‌کند و به بازار عرضه می‌کند، می‌توانند تحت یک سیستم عامل استفاده شوند، که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد آنها را با هم همگام کنند و در نتیجه هزینه‌های شرکت را کاهش دهند. توانایی اپل در ایجاد، توسعه و بازاریابی محصولات و خدمات جدید نیز آن را از رقبای خود جلوتر می‌کند.

والمارت

والمارت یکی از بزرگترین خرده فروشان جهان است و به عنوان یک شرکت چند ملیتی فعالیت می کند. این شرکت در سال 1962 توسط سام والتون در آرکانزاس تاسیس شد. بیش از 10500 مکان در بیش از 24 کشور مختلف دارد و بیش از 2.3 میلیون نفر را استخدام می کند.

این شرکت در سال 1970 عمومی شد و در بورس نیویورک (NYSE) تحت نماد نماد WMT معامله می‌کند. تا 7 ژوئن 2022، سهام والمارت حدود 123.37 دلار به ازای هر سهم معامله شد و ارزش بازار آن 337.38 میلیارد دلار بود.

والمارت در کل سال 2021 559 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این رقم ناشی از فروش آنلاین از طریق بخش تجارت الکترونیک و فروش بین المللی است که عمدتاً در مکزیک و کانادا ثبت شده است.

موفقیت والمارت را می توان به عوامل متعددی از جمله نام تجاری، قیمت گذاری، تنوع (به ویژه با اضافه شدن بازار آنلاین آن)، مدیریت زنجیره تامین کارآمد و قدرت مالی آن نسبت داد.

نتیجه گیری

کسب و کارها ستون فقرات یک اقتصاد هستند. آنها محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که می توانند توسط افراد و سایر شرکت ها خریداری شوند. اندازه کسب و کارها از کوچک تا بزرگ متغیر است و در صنایع مختلفی فعالیت می کنند. ساختارهای تجاری نیز از شرکت های انحصاری تا شرکت های بزرگ که دارایی سهامداران را به صاحبان خود ارائه می دهند، متفاوت است.

هنگام شروع یک کسب و کار، تحقیقات خود را انجام دهید و یک طرح کسب و کار تهیه کنید. این به شما امکان می دهد پول مورد نیاز خود را برای شروع عملیات جمع آوری کنید.

پرسش های متداول

چگونه یک کسب و کار راه اندازی می کنید؟

برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید. این شامل انجام تحقیقات بازار، توسعه یک طرح تجاری، جستجوی سرمایه یا سایر اشکال بودجه، انتخاب مکان و ساختار تجاری، انتخاب نام مناسب، ارائه مدارک ثبت نام، دریافت اسناد مالیاتی (شناسه کارفرما و مالیات دهندگان)، و گرفتن مجوزها و مجوزها است. . همچنین ایده خوبی است که برای تسهیل نیازهای بانکی روزمره خود، یک حساب بانکی در یک موسسه مالی ایجاد کنید.

چگونه یک کسب و کار آنلاین راه اندازی می کنید؟

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین شامل برخی از مراحل مشابه یک تجارت سنتی است، به استثنای چند مورد. شما هنوز باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید و قبل از هر چیز دیگری یک طرح تجاری تهیه کنید. پس از انجام این کار، نام و ساختاری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، سپس هرگونه مدارکی را برای ثبت سازمان خود ثبت کنید.
به جای یافتن یک مکان فیزیکی، یک پلتفرم را انتخاب کنید و وب سایت خود را طراحی کنید. قبل از راه اندازی کسب و کار خود، باید راهی برای ایجاد بازار هدف خود بیابید، چه از طریق بازاریابی سنتی یا از راه های خلاقانه تر مانند رسانه های اجتماعی.

چگونه یک نام تجاری پیدا می کنید؟

نام کسب و کار شما باید متناسب با نوع سازمانی باشد که قصد دارید آن را اداره کنید و باید جذاب باشد – چیزی که مردم به سمت آن گرایش پیدا می کنند و به یاد می آورند، نه اینکه با شما ارتباط داشته باشند و همچنین محصولات و خدماتی که قصد دارید بفروشید. اصالت کلید است. و مهمتر از همه، باید نامی باشد که قبلاً توسط شخص دیگری استفاده نشده باشد. آنلاین شوید و نام کسب و کار را جستجو کنید تا ببینید آیا در دسترس است یا قبلا ثبت شده است.

چگونه یک طرح تجاری بنویسید؟

طرح های تجاری برای راه اندازی کسب و کار شما ضروری هستند و می توانند به شما کمک کنند تا بودجه مورد نیاز برای شروع فعالیت خود را تامین کنید. شما می توانید بین یک طرح کسب و کار سنتی یا ناب یکی را انتخاب کنید. طرح کسب و کار سنتی بسیار جامع و با جزئیات زیاد است. این شامل خلاصه ای از شرکت و راه های موفقیت آن است. همچنین شامل اطلاعاتی درباره بازار، مدیریت، محصولات و خدمات، بازاریابی و پیش‌بینی‌های فروش شما می‌شود. قالب‌های ناب کوتاه‌تر هستند، اما همچنان حاوی اطلاعات بسیار مفیدی مانند جزئیات مشارکت، خطوط کلی فعالیت‌های تجاری و روابط با مشتری، ساختار هزینه‌ها و جریان‌های درآمد هستند. می توانید الگوها را به صورت آنلاین پیدا کنید یا سند طرح کسب و کار خود را ارائه دهید.

چگونه وام تجاری دریافت می کنید؟

بودجه لازم برای یک کسب و کار اغلب از طریق وام می آید. وام‌دهنده سنتی یا وام‌های تحت حمایت دولت، مانند وام‌هایی که از طریق اداره مشاغل کوچک ارائه می‌شوند، دو گزینه هستند. وام دهندگان بالقوه می خواهند جزئیات کسب و کار را ببینند، به خصوص برای استارت آپ های جدید. مطمئن شوید که طرح کسب‌وکار خود را آماده کرده‌اید، شامل خطوط کلی هزینه‌ها و جریان‌های درآمد، و مطمئن شوید که امتیاز اعتباری خوبی دارید. در صورت تایید، ممکن است لازم باشد برای تضمین وام مقداری وثیقه بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا