برون سپاری در مقابل درون سپاری: تفاوت چیست؟

تفاوت برون سپاری در مقابل درون سپاری چیست؟. درون سپاری زمانی است که یک شرکت یک عملکرد تجاری را به صورت داخلی انجام می دهد و از منابع و کارمندان خود استفاده می کند، در حالی که برون سپاری زمانی است که یک شرکت یک ارائه دهنده خدمات خارجی را استخدام می کند تا یک عملکرد تجاری را برای آنها انجام دهد.

برون سپاری در مقابل درون سپاری

برون سپاری فرآیند استخدام یک سازمان خارجی است که به شرکت وابسته نیست تا وظایف خاصی را انجام دهد. از سوی دیگر، درون سپاری یک رویه تجاری است که در زیرساخت‌های عملیاتی سازمان انجام می‌شود. تفاوت اصلی بین برون سپاری و درون سپاری روش هایی است که در آن کار، پروژه یا وظایف بین شرکت ها و یا بخش های مختلف سازمان برای اهداف استراتژیک تقسیم می شود.

برون سپاری

برون سپاری از نیروی کار توسعه یافته یک سازمان خارجی برای انجام وظایف و همچنین منابع یک سازمان خارجی برای خدمات و محصولات تولیدی استفاده می کند. صرفه جویی در هزینه ها معمولاً انگیزه برون سپاری کار به شرکت دیگری است. صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مسافرتی، حمل‌ونقل، شرکت‌های انرژی/آب و برق، خرده‌فروشی و حتی دولت اغلب برای تکمیل پروژه‌ها یا وظایف مهم به برون‌سپاری متکی هستند.

مراحل دریافت گواهینامه تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت های خدماتی چگونه است؟, شرح در تصویر

نکات کلیدی در مورد تفاوت برون سپاری در مقابل درون سپاری

  • برون-سپاری از سازمان های خارجی که به شرکت وابسته نیستند برای انجام وظایف خاص کمک می گیرد.
  • از سوی دیگر، تامین مالی یک روش تجاری است که در زیرساخت عملیاتی یک سازمان انجام می شود.
  • کنترل سازمان بر عملیات و تصمیمات بسته به اینکه شرکت از برون-سپاری (1) یا درون سپاری استفاده می کند متفاوت خواهد بود.
  • درون سپاری به طور کلی عملیات و فرآیندهای جدید را در داخل سازمان قرار می دهد، در حالی که برون سپاری شامل یک سازمان خارجی است که از عملیات سازمان اولیه جدا است.

شرکت ها می توانند از برون سپاری برای تمرکز بهتر بر جنبه های اصلی کسب و کار استفاده کنند. یعنی برون سپاری فعالیت های غیر اصلی می تواند کارایی و بهره وری را بهبود بخشد. در عین حال، برون سپاری می تواند بر مشاغل مختلف از پشتیبانی مشتری گرفته تا تولید، و همچنین فناوری و دفتر کار تأثیر بگذارد.

کنترل سازمان بر عملیات و تصمیمات هنگام استفاده از برون سپاری و برون سپاری متفاوت خواهد بود. سازمان هایی که از برون سپاری برای یک خدمات یا فرآیند تولید خاص استفاده می کنند، حداقل کنترل مدیریتی بر روش های سازمان خارجی که برای پروژه استخدام شده است، دارند. به عنوان مثال، سازمانی که به خدمات مشتری دوستانه معروف است، توانایی اعمال یا مدیریت نحوه تعامل یک مرکز پشتیبانی خارجی با مشتریان را ندارد.

درون سپاری

درون سپاری به جای استخدام یک شخص یا شرکت خارجی، یک پروژه را به یک فرد یا بخش درون شرکت واگذار می کند. از منابع توسعه یافته درون سازمان برای انجام وظایف یا دستیابی به یک هدف استفاده می کند. به عنوان مثال، یک سازمان ممکن است پشتیبانی فنی را برای یک محصول جدید تامین کند، زیرا شرکت از قبل پشتیبانی فنی موجود برای محصول دیگری در سازمان دارد.

علاوه بر این، تامین منابع به طور کلی عملیات و فرآیندهای جدید را در محل سازمان قرار می دهد. به همین دلیل، درون سپاری می‌تواند برای یک شرکت گران‌تر باشد، زیرا اغلب شامل اجرای فرآیندهای جدید برای شروع یک بخش متفاوت در سازمان است.

نمونه شرکت های حقوقی

در حالی که برونسپاری مشاغل و کار اغلب بحث اصلی در مورد اقتصاد ایالات متحده است، درون سپاری نسبتاً رایج است و شرکت هایی که به دنبال کنترل بهتر پروژه ها و وظایف مهم هستند، استفاده بیشتری می کنند.

شرکت های حقوقی نمونه ای از شرکت هایی هستند که از درون سپاری استفاده می کنند. در سال 2020، نتایج یک نظرسنجی در یک گزارش معیار حقوقی نشان داد که 20٪ از شرکت های حقوقی در حال حاضر حداقل 76٪ از کارهای خود را در داخل انجام می دهند که نسبت به 29٪ سال قبل کاهش یافته است. علاوه بر این، 33 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که یک تیم غیررسمی کشف الکترونیکی در بخش حقوقی دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا