استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی کدامند؟ – ایزو 15790

استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی، به عنوان مبناهایی قوی، مشتریانی را به خود جذب می‌کنند که در هر حوزه‌ای به دنبال افراد حرفه‌ای و متخصص هستند. در واقع، گواهینامه نشانه‌ای از اختصاص و صلاحیت فرد در زمینه‌ی مورد نظر است. نام‌هایی که به عنوان عکاسان حرفه‌ای و با تجربه شناخته می‌شوند، به مشتریان پیشرو نه‌تنها از کیفیت عکاسی خود ثابت می‌کنند، بلکه از توانایی‌های فنی و هنری خود نیز اطمینان می‌دهند.

مشتریان با انتخاب یک عکاس ممتاز، به دنبال اطمینان و اعتمادبه‌نفس هستند و در این راستا، گواهینامه نقشی بسیار مهم و کلیدی دارد. در عصری که با صدها و گاهی هزاران عکاس حرفه‌ای مواجه هستیم، انتخاب متخصصان واقعاً حرفه‌ای همواره آسان نیست. اما تبلیغات می‌تواند به عنوان یک ابزار مؤثر برای تمایز افراد از یکدیگر عمل کند. اخذ گواهینامه به مشتریان اطمینان می‌دهد که شما در لیست نهایی و بهترین‌ها قرار دارید.

استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی

یکی از استانداردهای مهم در عکاسی، استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ است. سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) این استاندارد را به‌عنوان “منبع معتبر همراه با گواهینامه‌ای” برای سیستم‌های رضایت مشتریان (CRM) تعریف کرده است. این استاندارد حاوی یک یا چند مورد از ارزش‌های دارایی است که توسط روش‌های معتبر تأیید شده‌اند و قابلیت ردیابی دقیق ارزش‌های دارایی را ارائه می‌دهد. همچنین، هر ارزش دارایی با سطح اطمینان مشخصی همراه است.

استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ آخرین بار در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است و نسخه فعلی آن متعلق به سال ۲۰۰۴ است.

استانداردهای بین‌المللی ایزو تماشاگر سختی‌ها و مقررات هر حوزه‌ای هستند و هدف از آن‌ها تهیه دستورالعمل‌هایی برای سیستم‌های مدیریت است. کمیته‌های فنی، وظیفه‌ی اصلی تهیه استانداردهای بین‌المللی را برعهده دارند. پیش‌نویس‌های استاندارد توسط این کمیته‌ها تصویب شده و در اختیار نهادهای عضو قرار می‌گیرد. استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ نیز به‌واسطه‌ی کمیته فنی ایزو، که در حوزه‌ی فناوری گرافیک فعالیت می‌کند، تهیه شده است.

بله، می‌توان دوره‌هایی برای کسب استانداردهای مرتبط با عکاسی گذراند. این دوره‌ها به شما گواهی واقعی را اعطا می‌کنند و تضمین می‌کنند که آموزشی که دریافت می‌کنید، معیارهای سخت‌گیرانه کیفیت داخلی و خارجی را برای عکاسی برآورده می‌کند. یکی از استانداردهای مرتبط با عکاسی، استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ است. این استاندارد فناوری گرافیک و عکاسی را به‌خوبی پوشش می‌دهد و دارای مواد مرجع معتبر برای اندازه‌شناسی بازتاب است. این استاندارد از انتقال اسناد و روش‌های استفاده تا تعیین عدم قطعیت، ترکیبی از آموزش‌ها را ارائه می‌دهد و به شما در آسان‌تر شدن آموزش عکاسی کمک می‌کند.

استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی کدامند؟

CRM به معنای مدیریت رابطه با مشتری‌ها است. این سیستم‌ها شامل دستورالعمل‌ها، استراتژی‌ها و روش‌های اجرایی هستند که شرکت‌ها برای تجزیه‌وتحلیل و مدیریت تعاملات و داده‌های مشتری در طول چرخه عمر مشتری استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تمام جنبه‌های چرخه تجاری خود را با افزایش بازده فروش و بازاریابی پوشش دهند و درعین‌حال هزینه‌های خود را کاهش دهند.

CRM و استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ ارتباط‌هایی با یکدیگر دارند. CRMها می‌توانند مقادیر قابل ردیابی استانداردهای مرتبط با عکاسی از جمله ایزو ۱۵۷۹۰ را برای کالیبره کردن یا تعیین ویژگی‌های عملکرد سیستم‌های اندازه‌گیری به‌منظور تسهیل تبادل داده‌ها و کنترل کیفیت استفاده کنند. این استفاده به اطمینان از کفایت طولانی‌مدت و یکپارچگی فرایندهای اندازه‌گیری و کنترل کیفیت کمک می‌کند.

در هنرهای گرافیکی، از تراکم‌سنج‌ها، رنگ‌سنج‌ها و اسپکتروفتومترها به طور گسترده برای اندازه‌گیری کیفیت و کنترل فرایند استفاده می‌شود. استاندارد ایزو ۱۵۷۹۰ برای عکاسی و سایر صنایع تصویربرداری، الزامات مستنداتی را ایجاد کرده است که ویژگی‌های مواد مرجع تأیید شده بازتاب و انتقال را که ممکن است برای تأیید عملکرد این ابزارها مورداستفاده قرار گیرد، توصیف می‌کند.

اندازه‌گیری استاندارد ۱۵۷۹۰

استاندارد بین‌المللی ۱۵۷۹۰ روش‌های اندازه‌گیری عملی را برای تعیین مقادیری توصیف می‌کند که مؤلفه‌های عدم قطعیت اندازه‌گیری‌ها را در هنرهای گرافیکی نشان می‌دهد. این استاندارد همچنین برای عکاسی و سایر صنایع فناوری تصویری، یک روش محاسباتی نیز ارائه می‌دهد تا این اجزا را به منظور تعیین “عدم قطعیت استاندارد ترکیبی” ترکیب کند.

استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی

این استاندارد، با ارائه اطلاعات مربوط به فناوری گرافیک، عکاسی و سایر صنایع تصویربرداری، ابزار مفیدی برای پشتیبانی از ثبت ایزو ۹۰۰۱ و اعتبارسنجی ایزو ۱۷۰۲۵ ارائه می‌دهد و به عنوان یک ابزار اندازه‌گیری معتبر به کار می‌رود.

دامنه

استاندارد بین‌المللی ۱۵۷۹۰، الزامات مستندسازی را برای مواد مرجع تأیید شده معرفی می‌کند و روش‌های محاسبه و گزارش عدم قطعیت استاندارد ترکیبی سیستم‌های اندازه‌گیری بازتاب و انتقال را که در هنرهای گرافیک، عکاسی و سایر صنایع تصویربرداری استفاده می‌شوند، مشخص می‌کند.

همچنین، این استاندارد به نوعی کتابنامه مرتبط با عکاسی است که برای طبقه‌بندی نام‌گذاری و ابعاد رسانه‌های جوهرافشان (مانند کاغذ و فیلم) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طبقه‌بندی براساس فرمت‌ها، ضخامت و نام‌گذاری رسانه‌ها ایجاد می‌شود و برای مشخص کردن درجه عکس در کاغذها و فیلم‌های جوهرافشان به‌کار می‌رود.

همچنین، استاندارد ایزو ۲۳۰۰۰ راه‌حلی برای کاربردهای کتابخانه عکس دیجیتال ارائه می‌دهد و بسته‌بندی تصاویر و ابرداده‌های مرتبط را استاندارد می‌کند. این استاندارد امکان تبادل متقابل بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف را فراهم می‌کند و فراداده‌های مرتبط با تصاویر را شامل می‌شود که اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان و تنظیمات دوربین را در بر می‌گیرد.

یکی دیگر از استانداردهای مرتبط با عکاسی، استاندارد ایزو ۱۸۹۱۶ است که به مواد تصویربرداری و تست فعالیت عکاسی برای مواد محفظه پرداخته می‌شود. این استاندارد برای مواد محفظه عکاسی عمومی مانند کاغذ، دستمال کاغذی، مقوا، تخته حصیر و پلاستیک کاربرد دارد و همچنین برای اجزای مواد محفظه عکاسی مانند چسب، جوهر، رنگ، برچسب و نوار قابل استفاده است.

این استانداردها به صورت کلی به بهبود کیفیت و قابلیت اعتماد در زمینه عکاسی و صنایع تصویربرداری کمک می‌کنند و معیارهای استانداردی را برای مواد و تجهیزات مرتبط در این صنعت‌ها تعیین می‌کنند.

ایزو ۱۹۲۶۲:۲۰۱۵
عکاسی – سیستم‌های آرشیو – واژگان

این استاندارد با عنوان ایزو ۱۹۲۶۲:۲۰۱۵ اصطلاحاتی را که در زمینه صلاحیت قابلیت سیستم‌های تصویربرداری برای ضبط و تأیید آرشیو استفاده می‌شوند، تعریف می‌کند. تنها اصطلاحات مرتبط با این حوزه در این استاندارد گنجانده شده‌اند. این عبارات به وظایف فعلی مرتبط هستند یا در زمینه صلاحیت قابلیت سیستم‌های تصویربرداری برای ضبط و تأیید آرشیوی مورد علاقه عمومی استفاده می‌شوند.

ایزو ۱۲۲۳۳:۲۰۱۷
عکاسی – تصویربرداری عکس ثابت الکترونیکی – وضوح و پاسخ‌های فرکانس مکانی

این استاندارد با نام ایزو ۱۲۲۳۳:۲۰۱۷، روش‌هایی برای اندازه‌گیری وضوح و پاسخ‌های فرکانس دوربین‌های عکاسی الکترونیکی را تعریف می‌کند. این روش‌ها قابل استفاده برای اندازه‌گیری دوربین‌های تک‌رنگ و رنگی هستند که داده‌های دیجیتال یا سیگنال‌های ویدئویی آنالوگ را تولید می‌کنند.

جمع‌بندی استانداردهای مرتبط با عکاسی

در بسیاری از استانداردهای مرتبط با عکاسی، مرجع قابل ردیابی با استانداردهای بین‌المللی و ملی وجود ندارد، اما استاندارد بین‌المللی ۱۵۷۹۰ همچنان نشان داده است که حتی در چنین شرایطی می‌تواند با نشان‌دادن چگونگی تعیین تکرارپذیری نتایج اندازه‌گیری‌ها، راهنمایی ارائه دهد و الزامات را به طور رضایت‌بخشی برآورده کند.

استانداردهای ایزو مرتبط با عکاسی

هرچند تمامی استانداردهای مرتبط با عکاسی همراه با مواد مرجع کالیبراسیون ارائه شده‌اند، اما برخی از ابزارهای بازتاب و انتقال که در هنرهای گرافیکی و عکس‌برداری استفاده می‌شوند، به‌صورت کامل شناخته نمی‌شوند. با این حال، اغلب این ابزارها می‌توانند الزامات را به طور قابل‌قبولی برآورده کنند و به مخاطبان کمک می‌کنند تا بهترین نتایج را به‌دست آورند.

جهت اخذ انواع گواهینامه های معتبر ایزو می توانید از طریق WhatsApp با مرکز مشاوره ایران گواه در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا