هوش تجاری بلادرنگ (RTBI) چیست؟

هوش تجاری بی‌درنگ (RTBI) تجزیه و تحلیل داده‌ها و ابزارهای مختلف پردازش داده را ترکیب می‌کند تا امکان دسترسی به مرتبط‌ترین، به‌روزترین داده‌ها و تجسم‌ها را فراهم کند. RTBI از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داده هوشمند مانند انبارهای داده بلادرنگ و سیستم‌های هوش تجاری (BI) برای کمک به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر استفاده می‌کند.

هوش تجاری بلادرنگ (RTBI) چیست

مجازی سازی داده ها، فدراسیون داده ها، یکپارچه سازی اطلاعات سازمانی، یکپارچه سازی برنامه های کاربردی سازمانی (EAI) و معماری های سرویس گرا (SOA) فناوری هایی هستند که RTBI را فعال می کنند. ابزارهای پردازش رویداد پیچیده جریان های داده را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کنند و یا اقدامات خودکار را آغاز می کنند یا به کاربران در مورد الگوها و روندها هشدار می دهند.

سازمان ها برای به حداکثر رساندن ابزارهای (RTBI) خود به زیرساخت های قوی نیاز دارند که برای ذخیره و پردازش داده ها ساخته شده باشد. آنها همچنین باید فرآیندهایی برای کمک به درک ارزش داده های خود داشته باشند و یک استراتژی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل مناسب ترین انواع داده ها داشته باشند. بسته به نیازهای تجاری، استراتژی ها ممکن است شامل ساخت و استفاده از دریاچه داده، انبار داده یا بازار داده یا حتی ترکیبی از آنها باشد.

مزایای هوش تجاری بلادرنگ چیست؟

ابزارهای (RTBI) دارای چندین مزیت هستند که برای بخش های مختلف صنعت مفید هستند. این مزایا شامل موارد زیر است.

تصمیم گیری فوری (RTBI) از تصمیم گیری فوری پشتیبانی می کند، که برای مثال، اگر شرکتی لباس به صورت آنلاین بفروشد، ضروری است. وب سایت شرکت و نمایندگان در مرکز تماس شرکت باید همان داده های به روز را در مورد سطح موجودی داشته باشند. اگر مشتری سفارش داد و سایز یا رنگ خاصی فروخته شد، می توان به مشتری اطلاع داد و به کالای مشابه دیگری هدایت کرد.

مزیت رقابتی. همانطور که انتظارات مصرف کننده هر روز بیشتر می شود، تصمیم گیری هوشمندانه بر اساس داده های زمان واقعی به طور فزاینده ای برای ارتباط تجاری بسیار مهم است. RTBI اطلاعات مورد نیاز سازمان ها را فراهم می کند، از جمله تجزیه و تحلیل پیش بینی و تجزیه و تحلیل روند، برای اتخاذ تصمیمات تاکتیکی که به آنها کمک می کند تا از رویدادهایی که رخ می دهند استفاده کنند. با استفاده از داده های سازمانی برای بهبود تعامل، بهره وری و کارایی مشتری، کسب و کارها می توانند مزیت رقابتی به دست آورند و درآمد را افزایش دهند.

به عنوان مثال، RTBI در خطوط هوایی کانتیننتال کمک کرد تا وضعیت صنعت خود را از “بدترین به اول” و از “اول به محبوب” تبدیل کند. همانطور که مثال Continental Airlines تاکید می کند، سازمان ها نمی توانند اهمیت RTBI را در رضایت کلی مشتری نادیده بگیرند.

تشخیص سریع مسائل بحرانی RTBI فقط به دنبال بهبود درآمد شما نیست. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از آن به عنوان یک ابزار اطلاعاتی خدمات برای بهینه‌سازی پروتکل‌های نگهداری و جلوگیری از خرابی احتمالی استفاده کنند.

با توجه به کاربردها و مزایای فراوان RTBI، عاقلانه است که از یک رویکرد چند جانبه استفاده کنید. برخی دیگر از حوزه های کاربردی RTBI شامل موارد زیر است:

  • نظارت بر عملکرد برنامه (APM)
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • نظارت بر امنیت داده ها
  • اعتبار سنجی داده ها
  • سنجش تقاضا
  • قیمت گذاری پویا و مدیریت بازده
  • تشخیص تقلب
  • هوش عملیاتی (OI) و مدیریت ریسک
  • نظارت بر سیستم ها

RTBI در تجزیه و تحلیل زنجیره تامین

RTBI می تواند به مدیران و کارکنان زنجیره تامین کمک کند تا گزارش ها و داشبوردهای شخصی سازی شده و هشدارها را برای نظارت بر عملکرد در برابر اهداف عینی و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای مدیریت زنجیره تامین تولید کنند. با استفاده از ابزارهای RTBI، آن‌ها می‌توانند به سرعت راه‌حل‌هایی برای مشکلات بیابند، فرضیه‌ها را با تجزیه و تحلیل الگوها و روندها در داده‌ها آزمایش کنند و ضمن جلوگیری از اختلال، برای خواسته‌های آینده آماده شوند.

با این حال، تجزیه و تحلیل داده های بلادرنگ با BI برای هر بخش از عملیات یک شرکت مورد نیاز نیست. اکثر کاربران BI می توانند با مشاهده اعداد عملکرد هفتگی یا ماهانه و روندهای بلندمدت مانند مقایسه های سال به سال به اهداف تجاری خود برسند. به طور مشابه، گروه های مالی ممکن است برای تجزیه و تحلیل معیارهای مالی یا مقایسه بودجه واقعی با پیش بینی ها، به داده های زمان واقعی نیاز نداشته باشند.

از آنجایی که پیاده‌سازی RTBI می‌تواند هزینه کلی یک سیستم BI را افزایش دهد، بهترین روش برای سازمان‌ها این است که فناوری بی‌درنگ BI را فقط در زمانی که کاملاً مورد نیاز است، به کار گیرند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا