لیست گواهینامه های ایزو پرکاربرد – انواع ایزو – 20 گواهینامه ایزو مهم

لیست گواهینامه های ایزو پرکاربرد شامل ایزو 9001 – سیستم مدیریت کیفیت، ایزو 14001 – سیستم مدیریت محیط زیست، ایزو 45001 – سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، ایزو 50001 – سیستم مدیریت انرژی، ایزو 27001 – سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و …

لیست گواهینامه های ایزو پرکاربرد – انواع ایزو – 20 گواهینامه ایزو مهم

سازمان ایزو بیش از 24000 استاندارد را در حوزه های مختلف تدوین کرده است. برخی از این استانداردها جنبه عمومی برای همه ی کسب و کارها دارند و برخی دیگر مختص به نوع فعالیت کسب وکارها هستند. در اینجا لیست مهمترین استانداردهای ایزو را مکتوب کرده ایم. شما باید دقت کنید که سازمان ایزو مرجع صدور نیست بلکه مرجع صدور گواهینامه ایزو توسط انجمن اعتباربخشی بین المللی IAF معرفی و تایید می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرجع صدور گواهینامه ایزو پیشنهاد می شود مقاله “مرجع صدور گواهینامه ایزو در ایران – 2 نهاد معتبر IAF و NACI” را مطالعه کنید. برای مطالعه اینجا کلیک نمایید.

لیست گواهینامه های ایزو پرکاربرد برای کسب و کارها چیست؟ سازمان بین المللی (ISO) جهت یکپارچه بودن الزامات استاندارد بین مشاغل حدود 24000 استاندارد تدوین کرده است که مشاغل مختلف با توجه به حوزه فعالیت می توانند یک یا چند گواهینامه ایزو اخذ نمایند. مهمترین گواهینامه ایزو برای همه مشاغل، گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) است. گواهینامه ایزو 22000 مهمترین ایزو مربوط به صنایع غذایی است.

ما توسط این مقاله لیست مهمی از گواهینامه های ایزو پرکاربرد که مشاغل و کسب وکارهای مختلف به آن نیاز دارند را مکتوب کرده ایم. شما می توانیم با توجه به نوع فعالیت اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایید. برای دریافت گواهینامه ایزو مورد نظر بهتر است از یک مشاور ایزو کمک بخواهید.

شرکت ایران گواه به شما جهت انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو همچنین دریافت گواهینامه ISO در کوتاه ترین زمان ممکن و اخذ گواهی ایزو با کمترین هزینه، کمک می کند. پس با ما ارتباط بگیرید.

با توجه به کسب وکاری که دارید نیاز به چه گواهینامه های ایزو یی دارید. ما شما را راهنمایی می کنیم.

بند یک استاندارد ایزو ۹۰۰۱

گواهینامه های ایزو پرکاربرد – عمومی مربوط به همه کسب و کارها

برخی از استانداردهای ایزو که توسط سازمان بین المللی (ISO) تدوین و در اختیار عموم قرار گرفته جنبه عمومی دارند و تمامی کسب وکارها فارغ از نوع فعالیتی که دارند می توانند اقدام به اخذ آنها نمایند. آنها شامل:

  • گواهینامه ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت): گواهینامه ISO 9001:2015 آخرین بار توسط سازمان ISO سال 2015 ویرایش شد و با توجه به بررسی موضوع مدیریت کیفیت توسط هر سازمانی بدون در نظر گرفتن اندازه، بزرگی یا کوچکی و موارد دیگر قابل گواهی شدن دارد. بنابراین اخذ گواهینامه ایزو 9001 درخواست بیشماری بین مشاغل دارد و از محبوبیت خاصی در سطح جهانی برخوردار است.
  • گواهینامه ایزو 14001 (سیستم مدیریت محیط زیست): همزمان به به روز شدن استاندارد ایزو 9001، استاندارد ایزو 14001 توسط سازمان ISO به روزرسانی شد. بنابراین استاندارد سیستم مدیریت محیط زیست آخرین بار در سال 2015 ویرایش شد و هم اکنون گواهینامه ISO 14001:2015 توسط نهادهای صادر کننده گواهی می شود.
  • گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت): گواهینامه ایزو 45001 در سال 2018 جایگزین استاندارد OHSAS 18001  انگلستان شد. این استاندارد موضوعات مربوط به ایمنی و بهداشت فردی در محیط های کاری را عنوان می کند. اخذ گواهینامه ایزو 45001 از طریق نهادهای گواهی کننده برای کسب وکارها امکان پذیر است.
  • گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه): سیستم مدیریت یکپارچه IMS در شرایطی برای شرکت ها گواهی می شود که آنها به صورت همزمان اقدام به رعایت و پیاده سازی الزامات سه استاندارد 9001، 14001 و 45001 کرده باشند. به طور کلی استانداردی تحت عنوان IMS توسط سازمان ISO مکتوب نشده است.
  • گواهینامه HSE-MS (سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست): گواهینامه HSE-MS اغلب توسط شرکت های پیمانکاری جهت حضور در مناقصات درخواست می گردد و جنبه عمومی ندارد. پیمانکاران با دریافت این گواهی اعلام می کنند الزامات مربوطه را در پیمان های خود پیاده سازی کرده اند. اخذ گواهینامه HSE از طریق نهادهای گواهی کننده ایزو قابل اقدام است.
  • گواهینامه ایزو 50001 (سیستم مدیریت انرژی): ISO 50001 به تسهیلات در ارزیابی و اولویت بندی اجرای فن آوری های جدید کم مصرف و در بهبود بهره وری انرژی، استفاده و مصرف انرژی کمک می کند. همچنین باعث ایجاد شفافیت و تسهیل ارتباطات در مدیریت منابع انرژی می شود. اخذ گواهینامه ایزو 50001 توسط کسب وکارها مدیریت و تعهد آنها را نسبت به مصرف انرژی نشان می دهد.
  • گواهینامه ایزو 31000 (سیستم مدیریت ریسک): پیاده سازی و استقرار الزامات استاندارد ایزو 31000 می تواند برای همه ی کسب و کارها لازم و ضروری باشد. این استاندارد موضوع مربوط به ریسک های کسب وکارها را اعلام می کند. بنابراین سازمان ها با اخذ گواهینامه ایزو 31000 تعهد خود را به ریسک های سازمانی نشان می دهند.
  • گواهینامه ایزو 22301 (سیستم مدیریت تداوم کسب وکار): ISO 22301 استاندارد بین المللی برای مدیریت تداوم کسب و کار (BCM) است. این یک چارچوب عملی برای راه اندازی و مدیریت یک سیستم مدیریت تداوم کسب و کار موثر فراهم می کند. هدف آن محافظت از یک سازمان در برابر طیف وسیعی از تهدیدها و اختلالات بالقوه است.
  • گواهینامه ایزو 10002 (رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان): مدیریت کیفیت – رضایت مشتری – دستورالعمل های رسیدگی به شکایات در سازمان ها جزو مهمترین استانداردها برای کسب وکارهای مختلف است. اخذ گواهینامه ایزو 10002 دستورالعمل هایی را برای راه اندازی سیستم مدیریت شکایات خود ارائه می دهد – به شما کمک می کند تا شکایات، علت آنها و نحوه حذف آنها را شناسایی کنید.
  • گواهینامه ایزو 10004 (نظارت و اندازه گیری میزان رضایت مشتری): ISO 10004 (رضایت مشتری) یک راهنمای کلی خانواده ISO 9001 است که برای طراحی، برنامه ریزی و اجرای فرآیند نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری فرموله شده است. ISO 10004 (رضایت مشتری) راهنمای خوبی برای تدوین روش های حرفه ای برای اندازه گیری رضایت مشتری است.
استانداردهای صنایع غذایی چیست؟, شرح در تصویر

گواهینامه های ایزو پرکاربرد در صنایع غذایی

در صنایع غذایی، چندین استاندارد ISO به طور گسترده برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و انطباق با استانداردهای بین المللی استفاده می شود. با توجه به تمرکز کسب و کار شما بر استانداردهای ISO، آگاهی از این موارد بسیار مهم است. در اینجا برخی از متداول ترین گواهینامه های ISO در صنایع غذایی آورده شده است:

  1. گواهینامه ایزو 22000 (سیستم مدیریت ایمنی غذا): ISO 22000 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که رویکرد ISO9001 برای مدیریت ایمنی مواد غذایی و HACCP را برای تضمین ایمنی مواد غذایی در تمام سطوح ترکیب می کند. این استاندارد نشان می دهد که چگونه یک سازمان می تواند توانایی خود را در کنترل خطرات ایمنی برای اطمینان از ایمن بودن غذا نشان دهد.
  2. گواهینامه HACCP (تجزیه و تحلیل و کنترل خطرات غذایی): HACCP یک سیستم مدیریتی است که در آن ایمنی مواد غذایی از طریق تجزیه و تحلیل و کنترل خطرات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی از تولید، تهیه و جابجایی مواد خام تا ساخت، توزیع و مصرف محصول نهایی مورد توجه قرار می گیرد.
  3. گواهینامه ایزو 16050 (استاندارد ایزو مربوط به آجیل و خشکبار): ISO 16050 یک روش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا فاز معکوس، با تمیز کردن ستون ایمنی و مشتق سازی پس از ستون، برای تعیین آفلاتوکسین در غلات، آجیل و محصولات مشتق شده را مشخص می کند.
  4. گواهینامه IFS FOOD: استاندارد گواهینامه غذایی IFS، که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است، یک چارچوب دقیق برای تضمین ایمنی و کیفیت مواد غذایی در صنایع غذایی است. این مرکز بر ارزیابی فرآیندها، بهداشت و سیستم های مدیریتی برای رعایت معیارهای سختگیرانه، تضمین تولید محصولات غذایی ایمن و با کیفیت تمرکز دارد.
  5. گواهینامه BRC: گواهینامه BRC (British Retail Consortium) یک استاندارد شناخته شده جهانی است که دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای سیستم های مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی تعیین می کند. این تضمین می کند که تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد غذایی از معیارهای سختگیرانه از جمله بهداشت، ایمنی محصول و کنترل های کیفیت پیروی می کنند، بنابراین ایمنی محصولات غذایی را تضمین می کند. این گواهینامه برای کسب و کارهای صنعت غذا حیاتی است، زیرا نشان دهنده تعهد آنها به حفظ استانداردهای بالا و برآورده کردن خواسته های خرده فروشان و مصرف کنندگان است.
  6. گواهینامه FSSC 22000 (استاندارد سیستم ایمنی مواد غذایی 22000): FSSC 22000 یک استاندارد گواهینامه برجسته در صنایع غذایی است. این استاندارد ایزو 22000 و PAS 220 را برای ایجاد یک چارچوب جامع برای مدیریت ایمنی مواد غذایی ترکیب می کند. FSSC 22000 بر تجزیه و تحلیل خطر، اقدامات کنترلی و بهبود مستمر برای اطمینان از ایمنی محصولات غذایی تاکید دارد. به طور گسترده ای شناخته شده و مورد احترام است و به مصرف کنندگان و ذینفعان اطمینان می دهد که شیوه های ایمنی مواد غذایی یک شرکت با بالاترین استانداردهای صنعت مطابقت دارد.
  7. گواهینامه گلوبال گپ (GAP): GLOBALG.A.P. (Good Agricultural Practice) یک استاندارد گواهینامه معتبر بین المللی برای تولیدات کشاورزی و آبزی پروری است. معیارهای سختگیرانه ای را برای شیوه های کشاورزی پایدار، تضمین ایمنی و کیفیت محصولات کشاورزی و در عین حال ترویج مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی تعیین می کند. GLOBALG.A.P. جنبه های مختلفی از جمله تولید محصول، دامپروری و آبزی پروری را پوشش می دهد و خرده فروشان، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی در سرتاسر جهان به عنوان نشانه ای از اقدامات کشاورزی ایمن، سازگار با محیط زیست و اجتماعی به آن اعتماد دارند.
  8. گواهینامه حلال: گواهی حلال تأیید می کند که مواد غذایی، نوشیدنی ها و محصولات با قوانین رژیم غذایی اسلامی مطابقت دارند و مصرف آن برای مسلمانان مجاز است. این شامل بازرسی‌ها و ارزیابی‌های کامل فرآیند تولید برای اطمینان از انطباق با الزامات HALAL است که شامل منابع، فرآوری و بهداشت است. گواهی حلال به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بازار جهانی مسلمانان کمک می کند تا محصولاتی را شناسایی کنند که از دستورالعمل های رژیم غذایی اسلامی پیروی می کنند و اعتماد مصرف کننده و قابلیت فروش را افزایش می دهند.

اینها برخی از گواهینامه ها و استانداردهای کلیدی ISO مربوط به صنایع غذایی هستند. بسته به فعالیت ها و اهداف تجاری خاص خود، ممکن است لازم باشد یک یا چند مورد از این استانداردها را در نظر بگیرید تا عملیات خود را بهبود ببخشید و تعهد خود را به کیفیت، ایمنی و پایداری نشان دهید.

استاندارد ISO/IEC 38500: حکمرانی فناوری اطلاعات (IT)

گواهینامه های ایزو پرکاربرد در حوزه امنیت اطلاعات IT

چنانچه سازمان شما در حوزه امنیت اطلاعات (IT) یا ارائه خدمات کامپیوتر و شبکه فعالیت دارد و برای حضور در مناقصات به رتبه انفورماتیک، ارتقاء رتبه انفورماتیک، اخذ مجوز افتا و … نیاز دارید، گواهینامه های ایزو زیر پیشنهاد می شود:

  • گواهینامه ایزو 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات): این استاندارد یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت و حفاظت از اطلاعات حساس در یک سازمان ایجاد می کند. ارزیابی ریسک، سیاست‌های امنیتی، کنترل‌ها و بهبود مستمر را پوشش می‌دهد.
  • گواهینامه ایزو 17799: ISO/IEC 17799 که اکنون با ISO/IEC 27002 جایگزین شده است، یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای مدیریت امنیت اطلاعات بود. این دستورالعمل ها و بهترین شیوه ها را برای حفاظت از اطلاعات حساس در یک سازمان ارائه می کند. با پوشش حوزه‌هایی مانند مدیریت ریسک، کنترل دسترسی و سیاست‌های امنیتی، هدف آن محافظت از دارایی‌های داده در برابر دسترسی‌های غیرمجاز، نقض‌ها و آسیب‌پذیری‌ها بود. ISO/IEC 17799 نقش مهمی در تضمین محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن اطلاعات، حمایت از انطباق با الزامات مختلف نظارتی و تقویت اقدامات امنیت سایبری ایفا کرد.
  • گواهینامه ایزو 1-20000 (مدیریت خدمات فناوری اطلاعات): بر مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، از جمله جنبه های امنیتی، تمرکز دارد تا از ارائه کارآمد و ایمن خدمات فناوری اطلاعات اطمینان حاصل کند.
  • گواهینامه ایزو 27701 (سیستم مدیریت اطلاعات حریم خصوصی): این فرمت ISO 27001 به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی می پردازد و بر حفاظت از داده های شخصی در سیستم های فناوری اطلاعات تأکید می کند.

این استانداردهای ISO به سازمان‌های بخش فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا امنیت اطلاعات و شیوه‌های مدیریت حریم خصوصی را که در چشم‌انداز دیجیتال امروزی حیاتی هستند، ایجاد کنند.

ایزو IATF 16949 چیست؟

گواهینامه های ایزو پرکاربرد در صنایع خودرو سازی، هوافضا و ریلی

در صنایع خودروسازی، هوافضا و ریلی، چندین گواهینامه ISO به طور گسترده برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و انطباق استفاده می شود. در اینجا برجسته ترین آنها برای هر بخش آورده شده است:

صنعت خودرو

گواهینامه ایزو 16949 (سیستم مدیریت کیفیت برای خودرو): یک مشخصات فنی است که با ISO 9001 هماهنگ است و به طور خاص بر استانداردهای مدیریت کیفیت صنعت خودرو تمرکز دارد.

صنعت هوافضا

AS9100 (سیستم مدیریت کیفیت هوافضا): یک استاندارد خاص بخش بر اساس ISO 9001، متناسب با تولید کنندگان و تامین کنندگان هوافضا.

صنعت ریلی

گواهینامه IRIS (استاندارد بین‌المللی صنعت راه‌آهن): یک استاندارد خاص بخش برای مدیریت کیفیت در صنعت ریلی، مشابه ISO 9001، اما برای الزامات خاص ریل طراحی شده است.

این گواهینامه های ISO در این صنایع برای حفظ استانداردهای با کیفیت بالا، اطمینان از ایمنی و رعایت الزامات نظارتی بسیار مهم هستند.

گواهینامه های ایزو پرکاربرد در صنعت ساختمان و ساخت و ساز

در صنعت ساختمان و ساخت و ساز، چندین گواهینامه ISO معمولا برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و انطباق با محیط زیست استفاده می شود. پرکاربردترین گواهینامه های ISO در این صنعت عبارتند از:

  • گواهینامه ایزو 19650 (مدل سازی اطلاعات ساختمان – BIM): به طور خاص برای مدیریت اطلاعات در طول چرخه عمر ساختمان با استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان، بهبود همکاری و کارایی پروژه.
  • گواهینامه ایزو 10006 (مدیریت کیفیت برای پروژه ها): بر مدیریت کیفیت در محیط های پروژه تمرکز می کند، که به ویژه مربوط به پروژه های ساختمانی با الزامات منحصر به فرد است.
  • گواهینامه ایزو 14064 (حسابداری و تأیید گازهای گلخانه‌ای): به شرکت‌های ساختمانی کمک می‌کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را اندازه‌گیری، گزارش دهند و کاهش دهند و پایداری را ارتقا دهند.
  • گواهینامه ایزو 21502 (مدیریت پروژه): دستورالعمل هایی را برای مدیریت اثربخش پروژه ارائه می دهد که در پروژه های ساختمانی با جدول زمانی پیچیده و ذینفعان متعدد بسیار مهم است.
  • گواهینامه ایزو 2848: ISO 2848 استانداردی است که اهداف و اصول اساسی هماهنگی مدولار در زمینه ساخت و ساز ساختمان را مشخص می کند. هدف هماهنگی مدولار ایجاد اصول و قواعد استاندارد شده برای تعیین ابعاد ساختمان ها و تعیین موقعیت و ابعاد اجزا، تجهیزات و مجموعه های مختلف در این ساختمان ها است.

این گواهینامه های ISO نقش مهمی در حصول اطمینان از تکمیل پروژه های ساخت و ساز با کیفیت بالا، حداقل اثرات زیست محیطی و تمرکز قوی بر ایمنی و پایداری دارند.

ایزو 20815 مربوط به صنایع نفت گاز و پتروشیمی

گواهینامه های ایزو پرکاربرد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، گواهینامه های ISO مختلف به طور گسترده ای برای اطمینان از ایمنی، کیفیت و انطباق با محیط زیست استفاده می شود. در اینجا برخی از متداول ترین استانداردهای ISO مورد استفاده در این بخش آورده شده است:

  • گواهینامه ایزو 29001 (سیستم مدیریت کیفیت برای صنعت نفت و گاز): به طور خاص برای صنعت نفت و گاز طراحی شده است و اصول ISO 9001 را با الزامات خاص بخش یکپارچه می کند.
  • گواهینامه ISO/TS 29001 (مشخصات فنی برای سیستم‌های مدیریت کیفیت در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی): راهنمایی‌های خاص بخش اضافی را برای سیستم‌های مدیریت کیفیت ارائه می‌دهد.
  • گواهینامه ایزو 15926 (سیستم های اتوماسیون صنعتی و یکپارچه سازی – یکپارچه سازی داده های چرخه حیات برای کارخانه های فرآیند): به یکپارچه سازی داده ها و به اشتراک گذاری اطلاعات در طول چرخه عمر تاسیسات پتروشیمی کمک می کند.
  • گواهینامه ایزو 22301 (سیستم مدیریت تداوم کسب و کار): تداوم عملیات از جمله واکنش اضطراری و بازیابی در صورت بروز بلایا یا اختلالات را تضمین می کند.
  • گواهینامه ایزو 18001 (مجموعه ارزیابی ایمنی و بهداشت شغلی، OHSAS): در حالی که OHSAS 18001 جایگزین ISO 45001 شده است، هنوز برای مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در برخی سازمان ها استفاده می شود.

این استانداردهای ISO نقشی حیاتی در کمک به شرکت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای رعایت بهترین شیوه‌ها، تضمین ایمنی، به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی و حفظ استانداردهای باکیفیت در سرتاسر عملیات خود ایفا می‌کنند.

نتیجه در مورد لیست گواهینامه های ایزو پرکاربرد

گواهینامه های ISO (سازمان بین المللی استانداردسازی) استانداردهای جهانی شناخته شده ای هستند که سازمان ها می توانند برای نشان دادن تعهد خود به اصول کیفیت، ایمنی و محیط زیست خاص به دست آورند. برخی از پرکاربردترین گواهینامه های ISO عبارتند از:

  • ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت): بر اطمینان از اینکه سازمان ها به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا را در حین برآورده کردن الزامات مشتری و مقررات ارائه می کنند، تمرکز دارد. بر فرآیندها، رضایت مشتری و بهبود مستمر تاکید دارد.
  • ISO 14001 (سیستم مدیریت زیست محیطی): هدف از آن کمک به سازمان ها برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود با پرداختن به کارایی منابع، پیشگیری از آلودگی و رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی است.
  • ISO 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی): ایمنی و رفاه کارکنان و سایر ذینفعان را با شناسایی و کاهش خطرات بهداشتی و ایمنی در محیط کار تضمین می کند.
  • ISO 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات): پروتکل هایی را برای محافظت از اطلاعات حساس و دارایی های داده ایجاد می کند و از آنها در برابر نقض های امنیتی و دسترسی غیرمجاز محافظت می کند.
  • ISO 22000 (سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی): بر تضمین ایمنی و کیفیت محصولات غذایی از طریق رسیدگی به خطرات در سراسر زنجیره تولید و تامین مواد غذایی تمرکز دارد.
  • ISO 50001 (سیستم مدیریت انرژی): به سازمان ها در بهبود بهره وری انرژی، کاهش مصرف انرژی و ترویج شیوه های انرژی پایدار کمک می کند.
  • ISO 13485 (دستگاه های پزشکی – سیستم مدیریت کیفیت): مخصوص صنعت تجهیزات پزشکی است که کیفیت و ایمنی دستگاه های پزشکی را در طول چرخه عمر آنها تضمین می کند.

این گواهینامه‌های ISO چارچوبی ساختاریافته برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا از آن پیروی کنند و به آنها کمک می‌کند تا کیفیت محصول و خدمات را افزایش دهند، ایمنی را ارتقا دهند، از محیط زیست محافظت کنند و به کارایی بیشتری دست یابند. دریافت و حفظ این گواهینامه ها می تواند شهرت سازمان را افزایش دهد، اعتماد مشتریان را ایجاد کند و فرصت های تجاری جدیدی را در بازارهای محلی و جهانی باز کند.

چنانچه درخواست اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان خود را دارید می توانید حوزه فعالیت خود را با ما به اشتراک بگذارید و از مشاوره رایگان شرکت ایران گواه جهت دریافت گواهینامه ایزو مورد نیاز استفاده کنید.

جهت اخذ انواع گواهینامه های معتبر ملی و بین المللی ایزو می توانید از طریق WhatsApp با مرکز مشاوره ایران گواه در تماس باشید و از مشاوره رایگان با متخصصین مرکز مشاوره ایران گواه بهرهمند شوید.

سوالات متداول

گواهینامه های ایزو پرکاربرد – عمومی مربوط به همه کسب و کارها چیست؟

1.     گواهینامه ایزو 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت)
2.     گواهینامه IMS (سیستم مدیریت یکپارچه)
3.     گواهینامه HSE-MS (سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست)
4.     گواهینامه ایزو 50001 (سیستم مدیریت انرژی)
5.     گواهینامه ایزو 31000 (سیستم مدیریت ریسک)
6.     گواهینامه ایزو 22301 (سیستم مدیریت تداوم کسب وکار)
7.     گواهینامه ایزو 10002 (رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان)
8.     گواهینامه ایزو 10004 (نظارت و اندازه گیری میزان رضایت مشتری)
9.     گواهینامه ایزو 22000 (سیستم مدیریت ایمنی غذا)
10.گواهینامه HACCP (تجزیه و تحلیل و کنترل خطرات غذایی)
11.گواهینامه ایزو 27001 (سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)
12.گواهینامه ایزو 16949 (سیستم مدیریت کیفیت برای خودرو)
13.AS9100 (سیستم مدیریت کیفیت هوافضا)
14.گواهینامه ایزو 29001 (سیستم مدیریت کیفیت برای صنعت نفت و گاز)
15.ISO 13485 (دستگاه های پزشکی – سیستم مدیریت کیفیت)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا