چگونگی دریافت گواهینامه ایزو 45001: اخذ فوری

استاندارد ایزو 45001 چیست؟ این ممکن است سوال برخی از متقاضیان باشد. یک جواب خیلی ساده برای این سوال، ایزو 45001 استاندارد بین المللی بهداشت و ایمنی شغلی است که برای محافظت از کارکنان از حوادث و بیماری ناشی از کار تدوین شده است.

مراحل و مدارک اخذ گواهینامه ایزو 45001 چیست؟, شرح در تصویر

استاندارد ایزو 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شده و برای تدوین متن این استاندارد از استانداردهای کار، کنوانسیون ها و دستورالعمل ایمنی ILO بهره گیری شده است.

ما توسط این مقاله به موضوعات مختلف از استاندارد ISO 45001:2018، مدارک و مراحل اخذ گواهینامه ایزو 45001 و در نهایت مرجع صدور و هزینه دریافت گواهی ISO 45001 می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

در مورد استاندارد ایزو 45001

استاندارد ISO 45001، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی می باشد. این استاندارد الزامات همراه با راهنمایی جهت بهره وری از یک ISO برای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را تدوین می کند.  استاندارد ایزو 45001 در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این استاندارد در سال 2018 به منظور جایگزینی OHSAS 18001:2007 منتشر شد.

قبل از توسعه یک استاندارد سیستم مدیریت توسط کمیته ISO، یک طرح توجیهی به منظور چرایی وجود استاندارد جدید را تهیه می کند. در رابطه با توسعه ISO 45001، نیازهای کاربر از موارد زیر شناسایی می شود:

الف) تقاضای کاربر برای هماهنگی بهتر الزامات استانداردهای سیستم مدیریت یا ادغام کردن سیستم مدیریت با سیستم بهداشت و ایمنی در سازمانشان. این منجر به توسعه یک “ساختار سطح بالا” (اغلب به عنوان “ضمیمه SL” نامیده می شود) که یک توالی بند مشترک (ساختار)، متن، اصطلاحات و تعاریف برای استانداردهای سیستم مدیریت خود ارائه می دهد. این “ساختار سطح بالا” در طول توسعه استاندارد ایزو 45001 استفاده شده است.

ب) طبق بررسی سال 2011 گروه پروژه OHSAS از استانداردها و گواهینامه ها، اکنون بیش از 90000 گواهینامه در 127 کشور صادر شده است. این واقعیت نیاز به استاندارد ISO برای این رشته را نشان می دهد.

هدف از تدوین استاندارد ایزو 45001 به شرح زیر می باشد:

  • سازمان ها را قادر می سازد تا محیط های کاری ایمن و سالم را فراهم کنند.
  • عمومی و مرتبط با انواع و اندازه ‌های سازمانی باشد که در هر بخشی فعالیت می‌کند و بتواند شرایط مختلف جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی را تطبیق دهد.
  • می تواند برای گسترده ترین طیف ممکن از سازمان ها با درجات مختلف بلوغ سیستم مدیریت OHSAS اعمال شود.
  • اجزای ضروری یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را مشخص می کند.
  • سازمان ها را قادر می سازد تا مطابقت با الزامات را نشان دهند.
  • سازمان ها را قادر می سازد تا خطرات OH&S خود را شناسایی، ارزیابی و کنترل کنند و عملکرد OH&S خود را بهبود بخشند.
  • با سایر استانداردهای سیستم مدیریت (به ویژه ISO 14001 برای سیستم های مدیریت زیست محیطی) هماهنگ شود.

سیستم مدیریت و بهداشت شغلی چیست؟

یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی که اغلب ایزو 45001 نامیده می شود، چارچوبی را تعریف می کند که در آن سازمان از سلامت و ایمنی شغلی کارکنان خود مراقبت می کند.

سیستم مدیریت و بهداشت شغلی مجموعه ای از قوانین، سیاست ها، فرآیندها، طرح ها و شیوه های پیشگیری از خطرات ایمنی و بهداشت شغلی را نشان می دهد و خطرات را در محیط کار به حداقل می رساند.

ایزو 45001  برای هر سازمانی منحصر به فرد است و باید مطابق با الزامات قانونی، خطرات ایمنی و بهداشت شغلی و فرآیندهای تجاری اعمال شده در سازمان باشد.

ISO 45001 نشان دهنده بهترین شیوه ها در ایجاد، پیاده سازی و نگهداری سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت است. الزامات و دستورالعمل های آن به سازمان کمک می کند تا OH&SMS موثر ایجاد کند و از گم شدن عناصر مهم در این راه جلوگیری کند.

اهمیت دریافت گواهینامه ISO 45001 چیست؟

کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی و پیشگیری از صدمات در محیط کار یکی از مهم ترین چالش هایی است که شرکت ها با آن مواجه هستند. یکی از بزرگترین مزایای اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت، ارتقای تصویر عمومی شرکت است که با داشتن گواهینامه ISO 45001 همراه است.

چرا اجرای الزامات OHSAS 18001 برای متقاضیان مهم است؟ شرح در تصویر

صدور گواهینامه ایزو 45001 نشان می‌دهد که شرکت شما جزو آن دسته از مشاغلی است که به سلامت و ایمنی کارکنان خود اهمیت می‌دهند. این می تواند روابط بهتری با مشتریان، مردم و جامعه به همراه داشته باشد، اما مزایای دیگری نیز به همراه دارد.

در کنار تصویر عمومی خوب، بسیاری از شرکت‌ ها می‌توانند از طریق پیاده‌ سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در هزینه ‌های خود صرفه‌ جویی کنند. این امر از طریق کاهش حوادث منجر به صدمات و امکان دریافت بیمه با هزینه معقولتر امکان پذیر است. این بهبود در کنترل هزینه، مزیتی است که وقتی تصمیم به اجرای الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی می‌گیرید، نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

الزامات استاندارد ایزو 45001 چیست؟

استاندارد ایزو 45001 از یازده بخش تشکیل شده است. سه بخش اول مقدمه ای بر استاندارد، محدوده و مراجع هنجاری آن است و هفت بخش دیگر شامل الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی است. ما در اینجا به هفت اصل مهم سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی می پردازیم.

7 بخش مهم سیستم مدیریت ایزو 45001 به شرح زیر است.

بخش 4، زمینه سازمان

این بخش، سازمان را ملزم می کند که زمینه خود را از نظر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای، شامل افراد ذینفع و نیازها و انتظارات آنها مشخص کند. همچنین الزاماتی را برای تعیین دامنه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و همچنین الزامات عمومی ایمنی و بهداشت شغلی تعریف می کند.

بخش 5، رهبری

بند 5 استاندارد ایزو 45001، مدیریت ارشد را ملزم به نشان دادن رهبری و تعهد به سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، همراه با تعریف خط مشی ایمنی و بهداشت شغلی می کند. مدیریت ارشد همچنین باید به صاحبان فرآیندها نقش ها و مسئولیت های دیگری را واگذار کند.

بخش 6، برنامه ریزی

بخش برنامه ریزی الزامات پرداختن به ریسک ها و فرصت ها و الزامات تجزیه و تحلیل ریسک شغلی را تعریف می کند. بند ششم استاندارد ایزو 45001 همچنین شامل الزامات شناسایی و ارزیابی خطر، تعیین الزامات قانونی و سایر الزامات، اهداف OHSAS و برنامه هایی برای دستیابی به آنها می باشد.

بخش 7، پشتیبانی

این بند الزامات پشتیبانی از فرآیندها و منابع لازم برای عملکرد مؤثر یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را تعریف می کند. الزامات افراد، زیرساخت ها، محیط کار، نظارت و اندازه گیری منابع، شایستگی، آگاهی، ارتباطات و اطلاعات مستند را تعریف می کند.

بخش 8، عملیات

بند 8 استاندارد ایزو 45001  بر ایجاد کنترل های عملیاتی برای حذف خطرات بهداشت و ایمنی شغلی، مدیریت تغییرات و آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری متمرکز است.

بخش 9، ارزیابی عملکرد

هدف از الزامات قرار داده شده در این بند 9 استاندارد ISO 45001، ارائه سازوکارهایی برای سازمان برای تعیین اثربخشی یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است. این شامل الزاماتی برای نظارت و اندازه گیری لازم، از جمله ارزیابی عملکرد، تعهدات انطباق، حسابرسی داخلی و بررسی مدیریت است.

بخش 10، بهبود

آخرین بخش استاندارد الزامات بهبود مستمر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را تعریف می کند، از جمله الزامات برای مدیریت عدم انطباق ها، حوادث و اقدامات اصلاحی می باشد.

این بخش ها بر اساس یک چرخه Plan-Do-Check-Act هستند که از این عناصر برای اعمال تغییرات در فرآیندهای سازمان به منظور هدایت و حفظ بهبودها در فرآیندها استفاده می کند.

اصطلاحات و تعاریف در ایزو 45001 چیست؟

در ایزو 45001 اصطلاحات خاصی برای شفاف سازی تعریف شده است که عبارتند از “ریسک“، “کارگر”، “محل کار” و “شناسایی خطر”.

اصطلاحات و تعاریف در ایزو 45001 چیست؟ ریسک"، "کارگر"، "محل کار" و "شناسایی خطر".

ریسک در تعریف ایزو 45001

یک تعریف جهانی از اصطلاح “ریسک” در ایزو 45001 توضیح داده شده است زیرا معنای آن در برخی کشورها متفاوت است.

شناسایی خطر در اصطلاح ایزو 45001

اصطلاح “شناسایی خطر” با عبارات “شناسایی خطر و “کنترل ریسک” پوشش داده می شود تا اطمینان حاصل شود که مسئله بررسی همه خطرات بالقوه قابل اعمال در همه صنایع و بخش ها در نظر گرفته شده است.

کارگر در تعریف ایزو 45001

تفاوت هایی در تعریف این واژه و محدودیت های قانونی مختلف پیرامون این واژه در کشورهای مختلف وجود دارد. در چارچوب ایزو 45001، “کارگر” به عنوان شخصی که کار یا فعالیت های مرتبط با کار را انجام می دهد که تحت کنترل سازمان است، تعریف می کند.

محل کار در تعاریف ایزو 45001

اکنون این مکان به عنوان مکانی تحت کنترل سازمان تعریف می شود که یک فرد باید در آنجا باشد یا برای اهداف کاری برود.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 45001 چیست؟

بدون شک پیاده سازی ایزو 45001 مزایایی را برای سازمان به همراه دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، تعداد سازمان‌ هایی، چه بزرگ و چه کوچک، که قبلاً OHSAS 18001 (که ایزو 45001 جایگزین آن است) را پیاده ‌سازی کرده‌اند، در حال حاضر زیاد است و همچنان در حال افزایش است. الزامات استاندارد ایزو 45001 می تواند با الزامات دیگر استانداردهای سیستم مدیریت همانند ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) و ایزو 14001 (الزامات سیستم حفاظت از محیط زیست) به صورت یکپارچه اجرایی شود.

استاندارد ISO 45001 تمام مزایای OHSAS 18001 را با اضافه شدن برخی موارد جدید به ارمغان می آورد. در اینجا فقط چند مورد از این مزایا ذکر شده است:

اعتبار شرکت خود را بهبود ببخشید: با اطمینان دادن به مشتریان و پرسنل مبنی بر اینکه متعهد به ایجاد و حفظ یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای هستید، می توانید تصویر و سهم بازار خود را با کاهش تعداد حوادث ایمنی در محل کار و ارسال پیامی واضح مبنی بر اینکه سازمان شما از آن مراقبت می کند، افزایش دهید.

کنترل هزینه ها: یکی از مزایای اخذ گواهینامه ایزو 45001  که همه سازمان ها به دنبال آن هستند کاهش هزینه ها است. اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت می تواند حوادث بهداشت و ایمنی شغلی را کاهش دهد و با افزایش اعتبار در شرکت های بیمه به این امر کمک کند، و هزینه های پیگیری بابت شکایت را کاهش دهد.

مخاطرات کاری را کاهش دهید: با اطمینان از اینکه از داده‌ های دقیق برای تصمیم‌ گیری در مورد اینکه چه چیزی را بهبود می‌دهید استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌ جای چندین بار تلاش ناموفق، شانس موفقیت ‌آمیز بودن پیشرفت ‌هایتان را در اولین بار افزایش دهید. با استفاده از این داده ها می توانید اقدام اصلاحی در مورد خطر بالفعل را قبل از اینکه از پرسنل شما را تهدید کند، اصلاح کنید، که می تواند در هزینه ها و زمان صرفه جویی کند.

فرهنگ ایمنی در محیط کار را بهبود ببخشید: با بهبود مستمر، می توانید به منظور بهبود تصویر عمومی خود و کاهش بالقوه هزینه های خود، به سمت فرآیندهای بهتر و کاهش خطرات بهداشت و ایمنی شغلی به روشی سیستماتیک کار کنید. هنگامی که فرهنگ بهبود ایجاد می شود، مردم همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود فرآیندهای خود هستند که حفظ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت را آسان تر می کند.

پرسنل خود را درگیر مبانی ایمنی و بهداشت شغلی کنید: با درگیر کردن کارکنان خود برای کاهش خطرات ایمنی و سلامت شغلی، می توانید تمرکز و حفظ آنها را افزایش دهید.

علاوه بر مزایای اخذ گواهینامه ایزو 45001 که در بالا ذکر شد، شما می توانید با اجرای الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی به اهداف زیر دسترسی پیدا کنید.

  • شفافیت بیشتر در مورد مسائل سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
  • افزایش مشارکت رهبری و مشارکت کارگران در اجرای الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشتی
  • تفکر مبتنی بر ریسک برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و همچنین برای ارزیابی ریسک خطرات ایمنی و بهداشتی
  • همسویی خط مشی و اهداف سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت با جهت استراتژیک سازمان
  • ادغام سیستم مدیریت و ایمنی و بهداشت شغلی در فرآیندهای تجاری سازمان
  • ایجاد زبان ساده، ساختار و اصطلاحات مشترک.

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه ایزو 45001 چیست؟

مدارک لازم جهت صدور گواهینامه ایزو 45001 چیست؟ پاسخ به این سوال به نوع گواهینامه ای که میخواهید دریافت کنید بستگی دارد. سازمان ها می توانند سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی خود را توسط یک مرجع معتبر صدور ایزو تضمین کنند در حالی که اغلب شرکت ها توسط نهادهای خصوصی غیر IAF اقدام به اخذ ایزو 45001 کرده اند.

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه ایزو 45001 چیست؟, چک لیست ممیزی ایزو 45001

این بخش مدارک و فرآیند صدور گواهینامه ایزو 45001 را توسط یک مرجع معتبر صدور ایزو مشخص می کند.

برای دریافت گواهینامه ایزو 45001، سازمان باید سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را مطابق با الزامات استاندارد ISO 45001 پیاده سازی کند. پس از استقرار سیستم، سازمان می تواند مرجع صدور گواهینامه را برای انجام ممیزی گواهی انتخاب کند تا مشخص کند آیا سازمان مطابق با الزامات ISO 45001 است یا خیر.

پس از ممیزی موفق، مرجع صدور ایزو باید گواهینامه ای را ارائه دهند که نشان دهنده انطباق سازمان با الزامات استاندارد 45001 می باشد.

پیاده سازی استاندارد ایزو 45001 یک کار چالش برانگیز است و اولین گام دریافت پشتیبانی مدیریت برای چنین تلاشی است. با مدیریت ارشد در هیئت مدیره، می توانید شروع به شناسایی الزامات قانونی در مورد بهداشت و ایمنی شغلی کنید، محدوده خط مشی و اهداف سیستم مدیریت و ایمنی و بهداشت شغلی را تعریف کنید، خطرات و فرصت ها و ریسک های مربوط به شرح فعالیت سازمان خود را شناسایی کنید و اقدامات اصلاحی را تعریف کنید. چندین فرآیند اجباری وجود دارد که باید گنجانده شوند، و در صورت لزوم، فرآیندهای دیگری نیز باید اضافه شوند.

به عنوان بخشی از اطمینان از ثبات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت خود، باید رویه ‌ها و سیاست‌ های زیادی را مستند کنید که انتظارات شما از آنها در رابطه با ایزو 45001 را به اطلاع کارکنان برساند. مستندات اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را می توان توسط مشارکت پرسنل ایجاد کرد، یا می توانید از یک مشاور ایزو همانند شرکت ایران گواه کمک بخواهید.

برای دانلود نمونه مستندات ایزو 45001 به صفحه مستندات ایزو رجوع کنید. ما مستندات ایزو 45001 را به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته ایم تا بتوانید دانلود کنید.

پس از اینکه سازمان فرآیندها و اطلاعات مستند لازم را ایجاد کرد، سیستم باید برای مدتی کار کند تا مشخص شود که آیا سیستم به درستی راه اندازی شده است یا خیر. با اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت، سازمان سوابقی تولید می کند که نشان می دهد فعالیت ها طبق برنامه ریزی انجام شده است. این سوابق برای ممیزی و بررسی سیستم شما و دریافت گواهینامه ایزو 45001 ضروری هستند.

مراحل دریافت گواهینامه ایزو 45001 چگونه است؟

مراحل اخذ گواهینامه ایزو 45001 شامل سه بخش قبل از ممیزی توسط مرجع صدور و دو بخش توسط حسابرس مرجع صدور ایزو 45001 است. مستندسازی و اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت برای صدور گواهینامه ایزو 45001 کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که مستندات اجرایی هم مؤثر است و هم با استاندارد ISO 45001 مطابقت دارد.

ما مراحلی در زیر برای اطمینان از کار کردن سیستم شما و آماده سازی سازمان برای ممیزی گواهینامه ایزو 45001 آماده کرده ایم:

  1. ممیزی داخلی، هدف ممیزی داخلی تعیین سطح انطباق سیستم مدیریت شما با الزامات استاندارد ایمنی و بهداشت است. در طول حسابرسی، حسابرسان داخلی اسناد، سوابق و فرآیندها را برای شناسایی نقاط ضعف و ارائه اطلاعات در مورد عدم انطباق ها بررسی خواهند کرد.
  2. بررسی مدیریت، این بررسی نهایی اثربخشی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ایجاد شده را نشان می دهد. مدیریت ارشد باید اطلاعات مربوط به عملکرد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، نتایج ممیزی داخلی، دستیابی به اهداف و تغییرات در زمینه سازمان را بررسی کند. تمام این اطلاعات مدیریت ارشد را قادر می سازد تا در مورد چگونگی بهبود سیستم مدیریت موجود تصمیم گیری کند.
  3. اقدام اصلاحی را تعریف کنید، هم ممیزی داخلی و هم بررسی مدیریت اطلاعاتی را در مورد مواردی که نیاز به تغییر، اصلاح و بهبود دارند در اختیار شما قرار می دهند. این اقدامات اصلاحی بهترین ابزار برای مقابله با عدم انطباق ها هستند. اقدامات اصلاحی برای دستیابی به انطباق کامل با استاندارد انجام می شود.

فرآیند صدور گواهینامه ایزو 45001 به دو مرحله تقسیم می شود:

  1. مرحله اول، بررسی اسناد – مرحله نخست که به Stage اول شناخته می شود مرحله اول حسابرسی است. ممیزان مرحله نخست اسناد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شما را بررسی می کنند تا به سازمان شما و فرآیندهای آن قبل از ممیزی اصلی آشنا شوند. آنها نیاز دارند اطمینان حاصل کنند که اسناد شما مطابق با الزامات ایزو 45001 است.
  2. مرحله دوم، ممیزی اصلی – مرحله دوم به Stage دوم معروف است. ممیزی اصلی مهمترین بخش ممیزی گواهینامه ایزو 45001 است. در طول این مرحله، حسابرسان گواهی با مدیریت ارشد و کارمندان مصاحبه می کنند و فرآیندهای شما را مشاهده می کنند. هدف آنها تعیین انطباق سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شما نه تنها با الزامات استاندارد، بلکه همچنین با محتوای اسناد شما است که در مرحله اول بررسی شده است.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 45001 کیست؟

CB مخفف Certification Body (مرجع صدور یا نهاد صدور)، مرجع صادرکننده گواهینامه ایزو 45001 است. CB ها با نام های تجاری مختلفی و تحت اعتبار کشورهای متفاوتی در ایران فعالیت می کنند. مهمترین موضوعی که برای انتخاب یک مرجع صادرکننده ایزو باید توجه کنید سطح اعتباری است.

برای اعتبار سنجی و بررسی سطح اعتبار مرجع صدور شما باید از طریق سایت رسمی سازمان استاندارد کشورها که به نام AB معرفی می شوند یا از طریق سایت IAFCERTSEARCH.ORG اقدام نمایید. برای بررسی اعتبار مرجع صدور شما به نام مرجع صادرکننده ایزو و سازمان اعتباردهنده به مرجع صادر کننده نیاز دارید.

بعد از کسب اطلاعات شما باید وارد سایت سازمان اعتباردهنده یا سایت IAF شوید تا مطمئن شوید مرجع تاییدیه صدور گواهینامه ایزو 45001 را دریافت کرده است.

برای شما مثالی می زنیم:

سازمان اعتباردهنده به CB ها در ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا NACI است. با ورود به پرتال سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شما می توانید CB هایی که توسط این مرکز برای صدور ایزو 45001 تایید شده اند را ملاحضه بفرمایید. مطمئن شوید که مرجع صدور شما در لیست مرکز ملی تایید صلاحیت می باشد.

ممکن است مرجع صدور اعلام کند از انگلیس، کانادا یا آلمان گواهینامه ایزو 45001 را صادر می کند. این راه ساده ای است. وارد سایت IAF شوید. کشوری که اعلام می شود مرجع صدور گواهی را صادر می کند در سایت IAF انتخاب کنید. IAF سازمان اعتباردهنده کشور را به شما معرفی می کند و لینک ورود به سایت سازمان اعتباردهنده را در اختیار شما می گذارد.

شما می توانید به سایت سازمان اعتباردهنده ورود کنید و نام CB که اعلام می کند گواهینامه ایزو 45001 را صادر می کند استعلام کنید.

شما برای بررسی سطح اعتباری مرجع صدور ایزو 45001 یک راه بسیار ساده دارید. وارد سایت IAFCERTSEARCH.ORG شوید و در منو Certification Bodies نام CB را جستجو کنید. اگر CB تحت اعتبار IAF باشد، تاییدیه را دریافت می کنید.

ما این مراحل را به صورت کلیپ ویدیوئی برای تسهیل نحوه اعتبارسنجی مرجع صدور آماده کرده ایم که می توانید در زیر مشاهده کنید.

ما در کلیپ بالا ابتدا CB های مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت را بررسی کردیم، سپس نام یک مرجع صدور که توسط IAS ایالات متحده برای صدور ایزو 45001 را بررسی کردیم و در نهایت همان CB مورد تایید IAS ایالات متحده را توسط سایت IAFCERTSEARCH.ORG بررسی کرده ایم.

از کجا گواهینامه ایزو 45001 دریافت کنم؟

نهادهای زیادی در ایران گواهینامه ایزو 45001 را صادر می کنند که برخی دارای اعتبار بین المللی و برخی فاقد اعتبار اصلی هستند. اما تمامی مراجع صدور ادعا دارند گواهینامه ایزو معتبر صادر می کنند و هر یک قیمت متفاوتی برای صدور ایزو 45001 درخواست می کنند. این ممکن است یک چالش مهم برای شما باشد. اینکه از کجا گواهینامه ایزو 45001 را دریافت کنید.

ممکن است شما در استان های مختلف ایران همانند شیراز، اصفهان، گیلان، تبریز، ارومیه، سمنان، مشهد یا هر شهر دیگری درخواست اخذ ایزو 45001 داشته باشید. شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری درخواست اخذ ایزو 45001 را اعلام کنید. برای انتخاب یک مرجع معتبر جهت دریافت گواهینامه ایزو 45001 پیشنهاد می شود با یک مشاور ایزو در ارتباط باشید.

برند ایران گواه توسط یک شرکت که مورد تایید سازمان NACI ایران است برای مشاوره و پیاده سازی استاندارد ایزو تایید شده است. ما اولین شرکتی هستیم که این مجوز را دریافت کرده ایم. ایران گواه مرجع صدور ایزو 45001 نیست در واقع ما می توانیم با توجه به سیاست های متقاضی برای دریافت ایزو 45001 بهترین پیشنهاد را در اختیار متقاضی قرار دهیم و مسیر دریافت گواهینامه را برای شما کوتاه کنیم.

پس برای اخذ گواهینامه ایزو 45001 ایران گواه می تواند بهترین پیشنهاد باشد.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 45001 چقدر است؟

هزینه دریافت، صدور یا اخذ گواهینامه ایزو مهمترین چالش متقاضیان است. بهترین جواب به پرسش می تواند این باشد که، هزینه اخذ گواهینامه ایزو 45001 به عوامل مختلفی همانند نوع فعالیت شرکت، بزرگی یا کوچکی، تعداد سایت های شرکت، تعداد نیروها، موارد اقتصادی و سطح اعتبار مرجع صدور بستگی دارد.

این مهم است که شما برای ورود به مناقصه نیاز به اخذ فوری گواهینامه ایزو 45001 داشته باشید یا اینکه بخواهید توسط یک مرجع معتبر مورد تایید IAF گواهینامه ایزو 45001 دریافت کنید. هزینه اخذ فوری گواهینامه ایزو 45001 که توسط CB های خصوصی صادر می شود به مراتب کمتر از هزینه صدور ایزو 45001 از یک مرجع معتبر است.

برای بررسی هزینه اخذ گواهینامه ایزو 45001 به جدول زیر نگاه کنید.

مرجع صدور گواهینامهسازمان اعتبار دهندهانجمن تایید کنندههزینه صدور
CB های تحت اعتبار ایرانمرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI)IAF10،000،000 تومان
CB های بین المللیIAS, Ukas, DakksIAF200 دلار
CB های خصوصیانگلیس-کانادا-آلمان-ایتالیاASCB-IAFCB800،000 الی 1،500،000 تومان
جدول هزینه دریافت گواهینامه ایزو 45001 از مراجع مختلف با سطح اعتباری متفاوت

اخذ فوری گواهینامه ایزو 45001 چگونه است؟

شما برای اخذ فوری گواهینامه ایزو 45001 باید یک مرجع خصوصی را انتخاب کنید. CB های خصوصی که توسط IAF تایید نشده اند بلحاظ اینکه ممیزی نمی کنند لزوماً نیاز به مستندات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شما نیاز ندارند، پس بدون حضور ممیز و در سریعترین زمان ممکن گواهینامه ایزو 45001 را صادر می کنند.

این گواهینامه برای حضور در مناقصات مورد تایید است ولی ممکن است توسط ارگان های دولتی یا برای ورود به AVL (وندور لیست شرکت نفت) مورد تایید نباشد. گواهینامه ایزو 45001 که توسط مراجع خصوصی و به صورت فوری صادر می شود مورد تایید سازمان استاندارد ایران نیست.

برای اخذ فوری گواهینامه ایزو حتماً با ما در تماس باشید یا از مزیت ها و ریسک های دریافت فوری گواهینامه ایزو آگاه شوید.

ایزو 45001 چیست؟

ایزو 45001 استاندارد بین المللی بهداشت و ایمنی شغلی است که برای محافظت از کارکنان از حوادث و بیماری ناشی از کار تدوین شده است. استاندارد ایزو 45001 موضوعات مربوط به سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را تضمین می کند. استاندارد ایزو 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شده و برای تدوین متن این استاندارد از استانداردهای کار، کنوانسیون ها و دستورالعمل ایمنی ILO بهره گیری شده است.

مراحل دریافت گواهینامه ایزو 45001 چگونه است؟

مراحل اخذ گواهینامه ایزو 45001 شامل سه بخش قبل از ممیزی توسط مرجع صدور و دو بخش توسط حسابرس مرجع صدور ایزو 45001 است. مستندسازی و اجرای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت برای صدور گواهینامه ایزو 45001 کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که مستندات اجرایی هم مؤثر است و هم با استاندارد ISO 45001 مطابقت دارد.

مرجع صدور گواهینامه ایزو 45001 کیست؟

CB مخفف Certification Body (مرجع صدور یا نهاد صدور)، مرجع صادرکننده گواهینامه ایزو 45001 است. CB ها با نام های تجاری مختلفی و تحت اعتبار کشورهای متفاوتی در ایران فعالیت می کنند. مهمترین موضوعی که برای انتخاب یک مرجع صادرکننده ایزو باید توجه کنید سطح اعتباری است.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو 45001 چقدر است؟

هزینه دریافت، صدور یا اخذ گواهینامه ایزو مهمترین چالش متقاضیان است. بهترین جواب به پرسش می تواند این باشد که، هزینه اخذ گواهینامه ایزو 45001 به عوامل مختلفی همانند نوع فعالیت شرکت، بزرگی یا کوچکی، تعداد سایت های شرکت، تعداد نیروها، موارد اقتصادی و سطح اعتبار مرجع صدور بستگی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا