اخذ گواهینامه مسئول ایمنی, دوره 40 ساعته و 16 ساعته

اخذ گواهینامه مسئول ایمنی و ثبت نام دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت ویژه مسئولین ایمنی و 16 ساعته ارزیابی ریسک توسط افسران ایمنی یا مسئول HSE کارگاه های پیمانکاری درخواست میگردد.

اخذ گواهینامه مسئول ایمنی, دوره 40 ساعته و 16 ساعته

عموماً متقاضیان سوالات متداولی دارند همانند سایت ثبت نام اخذ گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟، سایت استعلام دوره 16 ساعته مسئول ایمنی چیست؟، سایت استعلام گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟، برای حضور در دوره های مربوط به مسئول ایمنی کجا مراجعه کنم؟، آیا دوره 40 ساعته و 16 ساعته ارزیابی ریسک حضوری است؟ دانلود سوالات دوره 40 ساعته ایمنی و بهداست، دانلود سوالات دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک، هزینه اخذ گواهینامه مسئول ایمنی چقدر است و پرسش هایی از این قبیل.

ما سعی کرده ایم توسط این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

توجه کنید: شرکت ایران گواه دوره های مربوط به مسئول ایمنی را برگزار نمی کند و آزمونی توسط ما گرفته نمی شود. برای دریافت گواهینامه مسئول ایمنی لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گواهینامه ویژه مسئولین ایمنی چیست؟

حتماً برای شما سوال است که، “گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟

دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار ویژه مسئولین ایمنی کارگاه و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک گواهینامه مربوط به مسئول ایمنی کارگاه می باشد. متقاضیانی که نیاز دارند به عنوان مسئول ایمنی کارگاه یا افسر HSE در کارگاه های پیمانکاری مشغول به فعالیت شوند و توسط اداره کار استان تایید شوند، باید گواهینامه دوره های مربوطه را ارائه دهند.

دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار, شرح در تصویر

دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار

متقاضیان دریافت گواهینامه مسئول ایمنی که دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط هستند، تفاوتی ندارد که مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند یا مدرک تحصیلی کارشناسی، می بایست در دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت ثبت نام کنند و گواهینامه خود را دریافت کنند.

در دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار به موضوعات همانند ایمنی کارگاه، بررسی تجهیزات ایمنی و رسیدگی به بهداشت پرسنل کارگاهی پرداخته می شود و متقاضیانی که درخواست دارند افسر HSE کارگاه باشند این موارد را آموزش می بینند.

متقاضی افسر ایمنی که مدرک تحصیلی کارشناسی ایمنی و بهداشت محیط زیست دارد نیاز نیست در دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت ثبت نام نماید.

دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک, گواهینامه در تصویر مشخص است

دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک

طی دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک متقاضیان موضوعات مربوط به ریسک، ارزیابی ریسک، اقدام اصلاحی و نحوه رسیدگی به ریسک هایی مربوط به کارگاه های کاری را آموزش می بینند. شما به عنوان یک افسر ایمنی باید بدانید چه خطراتی در حوزه فعالیت شما ممکن است کارگران را تهدید کند و توانایی شناسایی و انجام اقدام اصلاحی را داشته باشید.

متقاضیان برای ثبت نام در دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشند. افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد HSE هستند نیاز به ثبت نام در دوره 40 ساعته و 16 ساعته ندارند. در واقع با همان مدرک تحصیلی می توانند به عنوان افسر ایمنی کارگاه استخدام و فعالیت نمایند.

چرا دریافت گواهینامه مسئول ایمنی مهم است؟

داشتن گواهینامه مسئول ایمنی برای افسران HSE الزام است به دلیل اینکه، شرکت های پیمانکاری برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از اداره کار ملزم به معرفی مسئول ایمنی کارگاه هستند. بنابراین پرسنلی باید به عنوان افسر ایمنی معرفی شود که گواهینامه دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک، گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت یا مدرک تحصیلی مرتبط به HSE داشته باشد.

گواهینامه افسر ایمنی باید توسط چه شخصی تایید شود؟

گواهینامه مسئول ایمنی باید توسط ممیز اداره کار تایید شود. پیمانکاران جهت اخذ صلاحیت ایمنی اداره کار باید مسئول ایمنی پروژه معرفی کنند و هنگام بازرسی از کارگاه توسط ممیز اداره کار استانی، گواهینامه مسئول ایمنی و شخص افسر ایمنی باید توسط بازرس تایید شود.

ثبت نام دوره های مسئول ایمنی از چه طریقی است؟

لینک سایت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار

متقاضیان برای ثبت نام در دوره های مسئول ایمنی باید از طریق سایت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار یا دفاتر انجمن استانی که توسط اداره کار تایید شده اند اقدام به ثبت نام نمایند.

برای شناسایی دفاتر انجمن استانی در محل زندگی خود باید به اداره کار استان خود مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام دوره های مسئول ایمنی چگونه است؟

متقاضیان حضور در دوره افسر ایمنی ابتدا باید اقدام به احراز هویت و دریافت نام کاربری و گذرواژه نمایند. پس از دریافت کد باید از طریق مرکز تحقیقات یا دفاتر انجمن استانی اقدام به ثبت نام نمایند.

هزینه ثبت نام دوره مسئول ایمنی چقدر است؟

هزینه برگزاری دوره آموزشی ویژه مسئولین ایمنی کارگاه توسط مرکز تحقیقات و مراکز تابعه براساس مجموعه قوانین مالی و محاسباتی همینطور تعرفه مصوب دولت و شورای اقتصاد مشخص می شود. مجری هزینه فوق را به متقاضیان اعلام می کند و پس از پرداخت هزینه متقاضی یا پیمانکار باید سند واریزی را اعلام نماید.

در حال حاضر هزینه ثبت نام دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار (40  ساعته) 480،000 تومان و هزینه ثبت نام دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک 640،000 تومان می باشد. این هزینه ها ممکن است متغییر باشند. پس برای استعلام دقیق هزینه ثبت نام دوره افسر HSE به سایت مرکز تحقیقات یا دفاتر انجمن استانی مراجعه کنید.

نحوه اخذ گواهینامه مسئول ایمنی چگونه است؟

متقاضیان اخذ گواهی مسئول ایمنی باید در دوره های ایمنی عمومی 40 ساعته و ارزیابی ریسک 16 ساعته حضور داشته باشند. پس از پایان دوره آزمون گرفته می شود و چنانچه در آزمون نمره قبولی دریافت کنند، گواهینامه 40 ساعته و گواهینامه 16 ساعته ارزیابی ریسک توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت صادر می شود.

مدرک تحصیلی مورد تایید برای مسئول ایمنی چیست؟

مسئولین ایمنی کارگاهی باید دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشند. چنانچه تعداد کارگران فعال در پروژه بیش از 25 نفر باشند یا وسعت پروژه خیلی بزرگ باشد کنار مسئول ایمنی باید یک افسر ایمنی با مدرک تحصیلی مرتبط حضور داشته باشد.

پیشنهاد می شود مسئول ایمنی کارگاه حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را داشته باشد یا اینکه حئاقل دارای سابقه کاری زیادی به عنوان مسئول ایمنی داشته باشد.

چه اشخاصی می توانند گواهینامه مسئول ایمنی را دریافت کنند؟

اشخاصی که از طریق پیمان یا کارگاه برای آنها لیست بیمه اعلام می شود و دارای سابقه کار یا مدرک تحصیلی مرتبط هستند می توانند به عنوان افسر ایمنی یا مسئول ایمنی گواهینامه دریافت کنند.

دقت کنید، مسئول ایمنی باید در پروژه ها فعالیت کند و لییست بیمه از طریق پیمان اعلام شود مگر اینکه شرکت پیمانکار در حوزه مشاوره فعالیت داشته باشد.

آیا برگزاری دوره مربوط به مسئول ایمنی حضوری است؟

در حال حاضر خیر. سالیان گذشته و قبل از همه گیر شدن بیماری کویید 19، دوره های مربوط به 40 ساعته ایمنی و بهداشت طی 5 روز و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک طی 2 روز به صورت حضوری برگزار می شد. اما هم اکنون دوره ها به صورت آنلاین بوده و پس از برگزاری دوره های مربوطه با اطلاع قبلی در مورد مکان محل آزمون، آزمون به صورت حضوری برگزار می شود.

چگونه لینک حضور در دوره مسئول ایمنی را دریافت کنیم؟

پس از واریز هزینه ثبت نام دوره 40 ساعته و 16 ساعته اریابی ریسک لینک حضور در دوزه توسط دفاتر انجمن استانی یا سایت مرکز تحقیقات برای متقاضیان پیامک می شود.

آیا گواهینامه مسئول ایمنی به صورت فیزیکی صادر می شود؟

گواهینامه افسر ایمنی بعد از حضور در آزمون و به شرط دریافت نمره قبولی توسط مرکز تحقیقات صادر می شود. اما نه به صورت فیزیکی بلکه متقاضیان باید در سایت با کد ملی مربوطه اقدام به استعلام گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک نمایند.

سایت استعلام گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟

متقاضیان گواهینامه مسئول ایمنی برای اطمینان از صدور گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار و صدور گواهینامه 16 ساعته ارزیابی ریسک باید به سایت http://scrtash.ir/ مراجعه و سپس وارد منو نتایج آزمون شوند. کد ملی خود را درج کنید تا از قبولی در آزمون و صدور گواهینامه مطمئن شوید.

چنانچه با کد ملی نمی توانید گواهینامه خود را دانلود نمایید و نمایشی ایجاد نمی شود، ممکن است شما نمره قبولی در آزمون مربوطه را دریافت نکرده باشید.

دانلود جزوه مربوط به مسئول ایمنی

ما در منو آیین نامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه مربوط به آموزش ایمنی، آیین نامه بکار گیری مسئول ایمنی و شیوه نامه جامع آموزش ایمنی را برای متقاضیان بارگذاری کرده ایم. با ثبت نام در سایت می توانید به راحتی به این جزوات دسترسی داشته باشید.

آیا اخذ فوری گواهینامه مسئول ایمنی امکان پذیر است؟

در جواب باید گفت خیر. به هیچ وجه فریب افراد سودجو را نخورید. اخذ گواهینامه فوری مسئول ایمنی با توجه به سازوکار جدید یعنی احراز هویت متقاضی و ثبت نام در دوره توسط دفاتر انجمن به هیچ عنوان عملیاتی نیست. البته هستند اشخاصی که با دریافت مبالغ بالا گواهینامه مربوط به افسر ایمنی را خیلی فوری صادر می کنند.

اما سال صدور گواهینامه مسئول ایمنی درج شده در گواهینامه برای قبل از سال 1395 است که ممکن است مورد تایید بازرس اداره کار نباشد.

پرسش های متداول

سایت استعلام گواهینامه مسئول ایمنی چیست؟

متقاضیان گواهینامه مسئول ایمنی برای اطمینان از صدور گواهینامه دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار و صدور گواهینامه 16 ساعته ارزیابی ریسک باید به سایت http://scrtash.ir/ مراجعه و سپس وارد منو نتایج آزمون شوند. کد ملی خود را درج کنید تا از قبولی در آزمون و صدور گواهینامه مطمئن شوید.

گواهینامه ویژه مسئولین ایمنی چیست؟

دوره 40 ساعته ایمنی و بهداشت کار ویژه مسئولین ایمنی کارگاه و دوره 16 ساعته ارزیابی ریسک گواهینامه مربوط به افسران ایمنی کارگاه می باشد. متقاضیانی که نیاز دارند به عنوان مسئول ایمنی کارگاه یا افسر HSE در کارگاه های پیمانکاری مشغول به فعالیت شوند و توسط اداره کار استان تایید شوند، باید گواهینامه دوره های مربوطه را ارائه دهند.

ثبت نام دوره های مسئول ایمنی از چه طریقی است؟

متقاضیان برای ثبت نام در دوره های مسئول ایمنی باید از طریق سایت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار یا دفاتر انجمن استانی که توسط اداره کار تایید شده اند اقدام به ثبت نام نمایند. برای شناسایی دفاتر انجمن استانی در محل زندگی خود باید به اداره کار استان خود مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]

2 دیدگاه دربارهٔ «اخذ گواهینامه مسئول ایمنی, دوره 40 ساعته و 16 ساعته»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا