استاندارد ISO 22317: تجزیه و تحلیل تاثیر تجاری

استاندارد ISO 22317 چیست؟

این استاندارد بین المللی یک مشخصات فنی است که راهنمایی دقیقی را در مورد نحوه ایجاد، پیاده سازی و حفظ فرآیند تجزیه و تحلیل تأثیر تجاری (BIA) ارائه می دهد. این یک فرآیند یکسان برای انجام تجزیه و تحلیل تأثیر تجاری پیشنهاد نمی کند، اما به سازمان کمک می کند تا یک فرآیند BIA را طراحی کند که نیازهای آنها را برآورده کند. سازمان ها نمی توانند BIA خود را به ISO 22317 تأیید کنند. با این حال، آنها می توانند از آن به عنوان راهنمایی برای اجرای موثر یک فرآیند BIA استفاده کنند.

ISO 22317 اولین و تنها استانداردی است که صرفاً به تجزیه و تحلیل تأثیر تجاری می پردازد. برای تکمیل ISO 22301 طراحی شده است. با این وجود، می توان از آن به عنوان یک استاندارد مستقل استفاده کرد. هدف فرآیندهای تحلیل تاثیر تجاری، تحلیل تاثیر واقعی یک رویداد مخرب بر سازمان است.

استاندارد ISO 22317: تجزیه و تحلیل تاثیر تجاری

چرا تحلیل تاثیر تجاری مهم است؟

داشتن دانش لازم برای تشریح یک فرآیند دقیق در مورد چگونگی انجام موثر تجزیه و تحلیل تأثیر تجاری، شما را قادر می سازد تا تخصص خود را بیشتر کنید. به عنوان یک متخصص گواهی ISO 22317، می توانید به سازمان خود کمک کنید تا الزامات تداوم کسب و کار را که برای سازمان و ذینفعان آن مهم است، شناسایی کند. همچنین می توانید یک بازه زمانی برای بازگرداندن سازمان پس از یک رویداد مخرب و تعیین موارد ضروری در مورد چگونگی بازیابی کسب و کار پس از فاجعه تعیین کنید.

مزایای ISO 22317 تجزیه و تحلیل تاثیر تجاری

پیاده سازی ISO 22317 شما را قادر می سازد تا به مزایای زیر دست یابید:

  • کسب دانش در مورد چگونگی شناسایی و ایجاد رابطه بین محصولات، فرآیندها و فعالیت ها
  • مهارت های لازم برای تنظیم دامنه برنامه تداوم کسب و کار سازمان را به دست آورید
  • نیازهای شرکا و سایر اشخاص ذینفع را بهتر درک کنید
  • افزایش توانایی شناسایی الزامات قانونی، مقرراتی و قراردادی و تأثیر آنها بر الزامات تداوم کسب و کار
  • درک مفهوم، روش ها، ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای حفظ فرآیند BIA.

چگونه می توانم با ISO 22317 شروع کنم؟

انتخاب مرجع صدور گواهینامه مناسب برای ارائه بهترین آموزش کیفی می تواند چالش برانگیز باشد. آموزش ایران گواه به طور منحصر به فرد برای رفع نیازهای فردی و سازمانی طراحی شده است. گواهی ایران گواه را دریافت کنید و نشان دهید که ایمنی، قابلیت اطمینان و کیفیت برتر را نشان می دهید. بخشی از یک شبکه جهانی باشید و دانش خود را با کارشناسان ما که اینجا برای کمک به شما هستند، تقویت کنید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا