سوگیری نزدیکی: همه چیزهایی که باید بدانید

سوگیری نزدیکی یک نوع نوظهور سوگیری شناختی است که کارگران از راه دور را تهدید می کند. یاد بگیرید که چگونه این طرز فکر را بر اساس استانداردهای منسوخ کاهش دهید.

سوگیری نزدیکی: همه چیزهایی که باید بدانید

“خارج از دید، خارج از ذهن” یک کابوس دورکار است، اما تا حدی حقیقت دارد. اگر مدیران از نظر فیزیکی شما را در حال کار در دفتر نبینند، می تواند شما را در معرض آسیب قرار دهد.

سوگیری نزدیکی تمایل رهبری را برای نشان دادن طرفداری یا رفتار ترجیحی با کارکنانی که از نظر فیزیکی به آنها نزدیک هستند، توصیف می کند. مدیرانی که تحت تأثیر تعصب نزدیکی قرار می گیرند، ممکن است کارکنان از راه دور را نسبت به همتایان خود در دفتر کمتر متعهد بدانند – ترس از چیزی که گاهی اوقات “فرار از خانه” نامیده می شود.

یک نظرسنجی از انجمن مدیریت منابع انسانی نشان داد که دو سوم سرپرستانی که بر کارمندان از راه دور نظارت می‌کنند، معتقدند که آنها نسبت به کارگران محل کار قابل تعویض‌تر هستند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 42 درصد از سرپرستان گاهی اوقات هنگام تعیین وظایف، کارمندان از راه دور را فراموش می‌کنند.

سوگیری نزدیکی، مانند هر نوع سوگیری شناختی، همیشه عمدی نیست. قابل درک است که مردم آنچه را که می بینند بر آنچه که نمی بینند اولویت می دهند. با این حال، مدیران باید فعالانه برای کاهش آن تلاش کنند.

چرا سوگیری نزدیکی یک مشکل است؟

سوگیری نزدیکی در نهایت یک مشکل دسترسی است. مشکلات دسترسی نیز مشکلات فرصت هستند. تعصب نزدیکی کارمندان را از افراد و منابعی که برای انجام وظایف خود به خوبی نیاز دارند قطع می کند و فرصت های رشد را از بین می برد. این نابرابری ها پیامدهای فردی و سازمانی دارد.

فوری ترین مسئله با سوگیری مجاورت این است که کارگران از راه دور را در مضیقه قرار می دهد. در سطح فردی، سوگیری نزدیکی می تواند فرصت های پیشرفت و رشد شغلی را مختل کند و تأثیر منفی بر رفاه کارکنان داشته باشد. از دیدگاه یک کارمند، تحت تاثیر قرار گرفتن از سوگیری نزدیکی می‌تواند روحیه را تضعیف کند و احساس بی‌صدایی در آن‌ها ایجاد کند.

جدای از ناعادلانه بودن نسبت به فرد، سوگیری نزدیکی برای تجارت بد است. در سطح سازمانی، سوگیری نزدیکی می تواند به حفظ کارکنان آسیب برساند و باعث شود کسب و کارها از منابع کم استفاده کنند. احساس کم ارزش شدن ممکن است باعث شود کارمند ارزش کمتری برای کار خود قائل شود و بهره وری کمتری داشته باشد. کارمندان گزینه های زیادی دارند و اگر احساس کنند از آنها قدردانی نمی شود، شغل خود را تغییر خواهند داد. کسب‌وکارها همچنین تمام قابلیت‌هایی را که کارگران از راه دور باید ارائه دهند، در صورت غفلت از آن‌ها، از دست می‌دهند.

نمونه هایی از سوگیری نزدیکی

سوگیری نزدیکی به عنوان یک پیامد طبیعی از مدل‌های کار دورافتاده و ترکیبی رخ می‌دهد و به روش‌های مختلفی آشکار می‌شود. برخی از راه‌هایی که ممکن است تعصب نزدیکی در یک محیط کاری ظاهر شود، عبارتند از:

  • کارمندان در محل اطلاعات را قبل از کارمندان از راه دور دریافت می کنند.
  • کارمندان در محل رتبه‌بندی عملکرد بالاتری را دریافت می‌کنند که به معیارهای عملکرد هدف آنها مرتبط نیست.
  • کارکنان از راه دور از دعوت نامه های ملاقات با همکاران حضوری خود حذف می شوند.
  • به کارگرانی که در دفتر کار می‌کنند، امتیازات بیشتری نسبت به کارگران از راه دور داده می‌شود، مانند ناهار رایگان یا دسترسی به فناوری بهتر.
  • کارکنان از راه دور برای افزایش حقوق، ترفیع و فرصت های توسعه از دست می روند.
  • کارکنان در محل در فرآیند تصمیم گیری مورد توجه قرار می گیرند. یک چهره آشنا ممکن است سریعتر از چهره ای که به طور منظم دیده نمی شود به ذهن خطور کند.
  • کارکنان در دفتر به تعاملات ارزشمند و فرصت های ایجاد رابطه دسترسی دارند.
  • کارمندان از راه دور در سایر مناطق زمانی از جلسات برنامه ریزی شده برای منطقه زمانی کارکنان در محل مستثنی می شوند.
  • کارمندان از راه دور با چالش های فنی روبرو هستند و در جلسات ترکیبی کمتر مشارکت می کنند.

چگونه تعصب نزدیکی را کاهش دهیم

رهبری باید به طور فعال تعصب نزدیکی را کاهش دهد و به کارگران از راه دور وزن، فرصت ها و توجه یکسانی بدهد. در زیر چند روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • سوگیری را بپذیرید. اولین قدم برای ایجاد یک تجربه کاری عادلانه تر، پذیرش این موضوع است که کارگران دورکار ممکن است با رفتار ناعادلانه مواجه شوند. مدیریت ارشد باید تعیین کند که آیا سوگیری نزدیکی در کجا اتفاق می افتد یا خیر.
  • معیارهای عملکرد عادلانه و واضح را اجرا کنید. معیارهای تعریف شده به وضوح به مدیریت کمک می کند تا در ارزیابی کارکنان عینی باقی بماند. تصمیم گیرندگان باید محصولات قابل تحویل، همکاری و نوآوری را بر محل کارمندان اولویت دهند.
  • یک رکورد عینی نگه دارید. به پروژه‌هایی که در سراسر سازمان اتفاق می‌افتند نگاه کنید و توانایی کارگران را برای دستیابی به اهداف عملکرد اندازه‌گیری کنید. توجه داشته باشید که آیا کار روی این پروژه ها در دفتر یا از راه دور انجام می شود و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا این تفاوتی در کیفیت کار ایجاد می کند یا خیر.
  • ایجاد اعتماد. به کارمندان اجازه دهید انتخاب کنند کجا و چه زمانی کار کنند. انجام این کار نشان می‌دهد که آن‌ها کار خود را انجام خواهند داد و یک رابطه متقابل را تشویق می‌کند که در آن کارکنان احساس احترام می‌کنند و می‌خواهند انتظارات را برآورده کنند. سوگیری نزدیکی می‌تواند ناخواسته باشد، و در بسیاری از موارد ناگفته می‌ماند، بنابراین مهم است که اقدامات عمدی برای ایجاد اعتماد انجام دهید و به کارگران اطلاع دهید که از آنها حمایت می‌شود.
  • بررسی مکرر اجرای مکرر بررسی‌ها و بررسی‌های عملکرد با ریسک پایین‌تر می‌تواند به جبران کمبود وقت با کارکنان از راه دور کمک کند. این به رهبران کمک می کند به کارگران اعتماد کنند و به کارگران کمک می کند بدانند که رهبران از کار خود آگاه هستند. به این ترتیب، هر یک از طرفین در هر زمان نشانه روشنی از جایگاه خود دارند. برخی از نکات برای بررسی های کوچکتر یا ارزیابی عملکرد عبارتند از:
    • اهداف تکراری کوچکتری را اجرا کنید، مانند نوشتن یک مقاله هر دو روز.
    • قبل از اعلام حضور، به‌روزرسانی‌های پیشرفت را بخواهید.
    • کارمند را از طریق هر گونه چالشی که ممکن است در حین بررسی‌ها با آن‌ها مواجه شود، راهنمایی کنید، مانند مهلت‌های از دست رفته یا سؤالاتی که نمی‌توان از طریق پیام به آنها پاسخ داد.
  • حمایت از تغییر سیاست مدیریت به افرادی که تصمیم می گیرند دسترسی دارد. در جلسات با آن افراد، مدیریت باید از سیاست‌هایی حمایت کند که از کارگران راه دور حمایت می‌کند، حتی اگر این به معنای آزمایش سیاست‌های جدید باشد. یک مثال این است که یک روز در هفته را به عنوان یک روز کاری اجباری در خانه برای کاهش فشار برای بازگشت به دفتر تعیین کنید. اگر مدیریت بالاتر در مورد سیاست کاری آزاد است، از این فرصت برای ایجاد قوانینی استفاده کنید که برای تیم‌های خاص و نیازهای آن‌ها بهترین کار را داشته باشد. تیمی از توسعه دهندگان نرم افزار ممکن است نیازهای متفاوتی نسبت به فروشندگان داشته باشند. با گذشت زمان، بررسی‌های کوچک‌تر اطلاعاتی را در مورد اینکه تیم چگونه به بهترین شکل کار می‌کند، آشکار می‌کند و مدیریت می‌تواند قوانین را پیرامون آن ساختار دهد.
  • در آموزش سرمایه گذاری کنید. آموزش مدیریت برای تسهیل بهترین تجربیات یادگیری از راه دور برای کارگران.
  • فرهنگ فراگیر بسازید. از مکالمات در مورد محیط کار ترکیبی استفاده کنید تا به هم تیمی ها کمک کنید تا به جای جدا کردن آنها، با آن تجربه مشترک ارتباط برقرار کنند. علیرغم نیازهای مختلف کارکنان، همه از یک پایه برای یک هدف کار می کنند و همه می خواهند موفق شوند.
  • سرمایه گذاری روی فناوری نرم افزار همکاری بهتر به کارمندان تجربه بهتری از راه دور می دهد و همکاری ناهمزمان را تسهیل می کند. نرم افزارهای همکاری تیمی مانند Microsoft Teams، Zoom، Microsoft Loop یا Slack می توانند تجربه کار از راه دور را از طریق تماس ویدیویی، اشتراک گذاری فایل، چت، ابزارهای آگاهی از حضور و ابزارهای مدیریت پروژه بهبود بخشند. VPN ها همچنین برای ایمن سازی اتصالات کارگران از راه دور و دسترسی آنها به برنامه های کاربردی سازمانی خارج از شبکه دانشگاه ضروری هستند.

مدیران تنها مسئول حذف سوگیری نزدیکی نیستند. بسیاری از مسئولیت ها بر عهده رهبری است، اما کارمندان نیز باید سهم خود را برای ایجاد و حفظ اعتماد با استفاده از ابزارهایی که در اختیارشان قرار می گیرد انجام دهند. در دسترس بودن برای همکاری و برقراری ارتباط هم برای مدیران و هم برای کارکنان ضروری است. مهم است که به سیاست‌های مورد توافق پایبند باشید، زمانی که آنها کار می‌کنند – و در صورت عدم موفقیت، سریع و واضح ارتباط برقرار کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا