مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

در این مقاله به مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. هوش مصنوعی در بخش فناوری به سرعت در حال رشد است و به وظایف مختلفی مانند ایجاد تصاویر و تولید محتوا کمک می کند. با این حال، نمی تواند همه کارها را انجام دهد.

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال محبوب شدن است، اما بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه از آن استفاده کنند و آیا واقعاً معتبر به نظر می رسد.

هوش مصنوعی در بخش فناوری از جمله زنجیره تامین، صنایع غذایی، چت بات ها و تولید محتوا و تصویر به سرعت در حال رشد است. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی زمانی خبرساز شد که منتقدان ادعا کردند که این سیستم‌های هنری هوش مصنوعی دارایی معنوی افراد را در مدل‌های بزرگ می‌دزدند، مانند Dall-E OpenAI. و مردم از خود می‌پرسند که آیا هوش مصنوعی جای هنرمندان و تصویرگران را خواهد گرفت.

OpenAI یک برنامه هوش مصنوعی مشابه برای محتوا به نام ChatGPT معرفی کرد. این ربات هدف کلی تری دارد و یک اعلان باز برای کاربران ارائه می دهد تا سؤال بپرسند، دستور بدهند یا درخواست مشاهده کنند. ربات به هر دو سؤال کلی و خاص پاسخ می دهد.

این سیستم پاسخ هایی را تولید کرد که اساتید و سایر مربیان گفتند به اندازه کافی گسترده بودند تا نمره خوبی دریافت کنند. با این حال، پس از بررسی بیشتر، برخی از منابع – مانند Stack Overflow برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان – گفتند که این اطلاعات نادرست است و به طور موقت پاسخ با استفاده از این سیستم را ممنوع کرده است. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای پاسخ‌هایی که ChatGPT می‌تواند بدهد وجود ندارد، یک کاربر حتی اجازه یافت تا نحوه ساخت مواد منفجره و دزدی از فروشگاه را جستجو کند و بحث‌های بیشتری را اضافه کرد.

کسب‌وکارها به دنبال ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد محتوا و کپی‌نویسی هستند. همین سوال مطرح می شود که آیا هوش مصنوعی جای نویسندگان محتوا را خواهد گرفت؟ اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است برای همه کپی‌نویسی‌ها مناسب نباشد، راه‌های عالی برای استفاده از این ابزارها وجود دارد.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کپی مانند وبلاگ ها، مطالب بازاریابی، مقالات و توضیحات محصول نوشته شده توسط یک ماشین است. سازنده محتوای هوش مصنوعی پس از وارد کردن اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی، عبارات و موضوعات، محتوا را تولید می کند.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند به سرعت بخشیدن به روند نوشتن کمک کند و کسب و کارها شروع به توجه کرده اند. بازاریابان ممکن است استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای خودکارسازی فرآیند بازاریابی محتوا در نظر بگیرند، که گاهی اوقات وقت گیر و پرهزینه است.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

برای تولید محتوا، کاربران قالب متن مورد نیاز، موضوع و کلمات کلیدی را وارد می کنند. سپس هوش مصنوعی اینترنت را جستجو می‌کند و با فرمت درخواستی کپی می‌کند. برخی از ابزارها همچنین محتوای موجود کسب و کار را بازنویسی می کنند تا اطلاعاتی را بر اساس جستجوهای وب و ابزارهای ویرایش اضافه کنند. این ابزارها می‌توانند این محتوای موجود را گرفته و آن را طوری قالب‌بندی کنند که با سایر رسانه‌های ارتباطی سازگار باشد، مانند تبدیل یک مقاله وبلاگ به یک پست رسانه اجتماعی یا پیش‌نویس ایمیل.

تولید کننده های محتوای رایگان در دسترس هستند، اما دیگران برای محتوای عمیق تر هزینه دریافت می کنند.3

مزایای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند از چندین جهت ارزشمند باشد. در اینجا برخی از جوانب مثبت آورده شده است.

کارایی و مقیاس پذیری
هوش مصنوعی می تواند بسیار سریعتر از مردم محتوا ایجاد کند که احتمالاً بزرگترین مزیت آن است. یک ابزار هوش مصنوعی می تواند در عرض چند دقیقه مقاله تولید کند. یک نویسنده انسانی برای انجام تمام تحقیقات و نوشتن آن بسیار بیشتر طول می کشد.

چرخش سریع را در تعداد مقالات ضرب کنید، و یک ابزار هوش مصنوعی می تواند مقدار قابل توجهی محتوا تولید کند.

هوش مصنوعی همچنین به بومی سازی زبان برای مناطق مختلف جغرافیایی کمک می کند و می تواند رسانه های اجتماعی را با شخصی سازی برای سایت های مختلف ایجاد کند.

مقرون به صرفه
استخدام نویسندگان محتوای با کیفیت، بسته به طول مقاله، تعداد قطعات و دانش فنی مورد نیاز، معمولاً چند صد دلار برای هر پروژه هزینه دارد. و این ممکن است پولی باشد که برای محتوای با کیفیت بالا و به خوبی تحقیق شده است.

برخی از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نرخ اشتراک ماهانه را دریافت می کنند. قیمت گذاری معمولاً حدود 100 دلار برای ده ها هزار کلمه است.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است برای محتوای ساده‌تر مناسب‌تر از مقالاتی باشد که به تخصص و قدرت نیاز دارند.

سئو را بهبود می بخشد
تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی در هزاران سند آنلاین برای جذب اطلاعات حرکت می کنند. با مشاهده همه این اسناد، مولدها کلمات کلیدی را برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انتخاب می کنند. ابزار هوش مصنوعی می تواند کلمات کلیدی را برای نویسنده محتوا پیشنهاد کند. با استفاده از این پیشنهادات کلیدواژه در سراسر مقاله، در صورتی که محتوا از بقیه دستورالعمل های معتبر بودن پیروی کند و توسط یک شخص نوشته شده باشد، در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر ظاهر می شود.

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

نویسنده یک مانع رایج برای بسیاری از مردم است. گاهی اوقات، نویسندگان ممکن است در ایجاد محتوای معتبر برای موضوعی که اطلاعات کمی در مورد آن دارند، مشکل داشته باشند.

برای کمک به غلبه بر این مانع، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند طرح‌های کلی و نکات کلیدی را ایجاد کنند تا به نویسنده کمک کنند آنچه را که باید در مقاله گنجانده شود، تعیین کند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به فرد کمک کنند تا بر موانع نویسنده غلبه کند و ایده‌هایی را برای شروع به کار ببرد.

مضرات محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چیست؟

ملاحظاتی برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. برخی از محتواها بهتر است توسط یک نویسنده انسانی نوشته شود. در اینجا برخی از معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی آورده شده است.

نگرانی های کیفیت و سرقت علمی احتمالی
هوش مصنوعی برای محتوا به داده ها و الگوریتم ها متکی است. لحن مورد نظر ممکن است گم شود. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند مناطق سیاه و سفید یک موضوع را پوشش دهند، اما مناطق خاکستری بیشتر ذهنی هستند.

موتورهای جستجو همچنین ممکن است محتوا را پرچم گذاری کنند زیرا شبیه به مطالب منتشر شده است زیرا از همان منابع استخراج می شود. ابزارهای هوش مصنوعی محتوای سایت‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و آن‌ها را بازنویسی می‌کنند. بدون افزودن جریان مناسب، این فرآیند برخلاف دستورالعمل‌های «دوخت و ترکیب محتوا» گوگل است. محتوا باید معتبر و آموزنده باشد، که هنگام جمع کردن اطلاعات از سایت‌های مختلف بدون بررسی انسانی مناسب، انجام این کار دشوار است.

الگوریتم ها ارزش محتوا را کاهش می دهند
گوگل به‌روزرسانی محتوای مفید خود را در آگوست 2022 منتشر کرد که بر «محتوای مفید نوشته شده توسط مردم، برای مردم» تأکید می‌کند. در ادامه بیان می‌شود که خزنده موتور جستجو به دنبال محتوایی از انسان می‌گردد و عملکرد منسجم‌تر و رضایت‌بخش‌تری را با سئو ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی محتوایی را که برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو ایجاد شده است، مجازات کند. ابزارهای هوش مصنوعی ابتدا نتایج سئو را بدون درک واقعی متن ارزیابی می‌کنند، بنابراین نتایج بر کلمات کلیدی تمرکز می‌کنند و برای خواننده آموزنده نیستند.

فقدان خلاقیت و شخصی سازی
محتوای خلاقانه مقالات را جذاب تر می کند. مردم تمایل دارند مقالاتی را به اشتراک بگذارند که احساس می کنند با آنها ارتباط برقرار می کنند، اما هوش مصنوعی هوش هیجانی لازم برای ایجاد یک داستان را ندارد، در عوض حقایق را به طرح کلی اضافه می کند.

هوش مصنوعی به محتوای وب و داده های موجود برای توسعه کلمات متکی است. هوش مصنوعی قصد کاربر برای پرس و جوها را درک نمی کند و همچنان فاقد حس مشترک رفتار انسانی است.

ویرایش انسانی هنوز مورد نیاز است
مردم همچنان نیاز به خواندن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند. ممکن است باعث صرفه جویی در زمان شود، اما مردم همچنان باید درگیر شوند و کیفیت مقالات بررسی شود.

ابزارهای هوش مصنوعی اطلاعات چندین وب سایت را در یک قطعه ترکیب می کنند. ممکن است برخی اختلاط‌ها برای رفع آنها وجود داشته باشد، مانند توضیحات محصول با بافت‌ها و رنگ‌ها، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی معانی صفت‌ها را درک نمی‌کنند.

  • نمی تواند ایده های جدید ایجاد کند
  • ابزارهای هوش مصنوعی از داده‌های موجود برای محتوا استفاده می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند ایده‌های تازه یا محتوای اصلی داشته باشند. ابزارهای هوش مصنوعی ارائه محتوای جدید با جدیدترین ایده ها و موضوعات پرطرفدار را دشوار می کند.

راه های استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به جای تکیه بر فناوری، بهتر است به عنوان دستیار نوشتن استفاده شود. در اینجا چند راه برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به محتوا آورده شده است:

پژوهش. برای نویسندگانی که در سازمان‌دهی موضوع یا ایده‌هایی مشکل دارند، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند به آنها در شروع کار کمک کند. برخی از ابزارها ایده هایی در مورد مواردی که برای موضوعات گسترده تر باید گنجانده شود را ارائه می دهند تا به محدود کردن روند تحقیق کمک کنند.

بر بلوک نویسنده غلبه کنید. برای نویسندگانی که کلمه کلیدی یا موضوع خود را می دانند، ابزار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا با ارائه چند صد کلمه در مورد موضوع شروع کنند. برخی از ابزارها هدرها را توصیه می کنند تا نویسندگان بتوانند حرکت کنند و محتوای خود را تطبیق دهند.

تصحیح مطالب فعلی برای اطمینان از بهینه‌سازی یک مقاله پیش‌نویس، نویسندگان می‌توانند آن را از طریق ابزارهای هوش مصنوعی برای یک نمره اجرا کنند. این ابزار همچنین می‌تواند کلمات کلیدی و عباراتی را که باید استفاده شود برجسته کند. ابزارهای هوش مصنوعی همچنین می توانند به بررسی دستور زبان و تصحیح اشتباهات املایی کمک کنند.

مطالب کوتاه بنویسید ابزارهای هوش مصنوعی می توانند محتوای زیادی را در مدت زمان کوتاهی تولید کنند، بنابراین روشی عالی برای کاهش خستگی با کارهای تکراری هستند. در حالی که برخی از ارتباطات بیشتر به جنبه احساسی نیاز دارند، برخی توضیحات کوتاه نیازی به این ندارند. توضیحات محصول، متاتگ ها، کپی تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی نمونه هایی از متن کوتاه برای تولیدکنندگان محتوا هستند.
ترجمه زبان برای اینکه مطالب نوشته شده برای همه مخاطبان جذاب باشد، تولیدکنندگان هوش مصنوعی می توانند به ترجمه محتوا به زبان های مختلف کمک کنند.

قالب ها را ایجاد کنید. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به ایجاد ایمیل یا سایر قالب ها کمک کنند. برخی از ابزارهای هوش مصنوعی انواع مختلفی از قالب‌های آماده را برای افراد ارائه می‌دهند تا اطلاعات سفارشی‌سازی شده را وصل کنند.

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

نمونه ای از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
تولید کننده های محتوای هوش مصنوعی زیادی وجود دارد. در اینجا مثالی از نحوه کار با برنامه ای به نام CopyAI آورده شده است:

  • سبک نوشتن را از سمت چپ انتخاب کنید.
  • به موضوع پاسخ دهید.
  • نکات اصلی را اضافه کنید
  • لحن را انتخاب کنید.

چند گزینه برای متن ظاهر می شود. در اینجا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از اطلاعات وارد شده است. این اولین گزینه برای تقلید از اطلاعات این مقاله بود:

هوش مصنوعی یک فناوری شگفت انگیز است که پتانسیل تغییر جهان ما و نحوه زندگی ما در آن را دارد. اما مانند هر فناوری جدید، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دارای مزایا و معایبی است – و کسب‌وکارها باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از هر دوی آن‌ها آگاه باشند.

اول، جوانب مثبت:

1) محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با اجازه دادن به کسب و کارها برای تولید محتوای بیشتر با منابع کمتر در زمان و پول صرفه جویی می کند.

2) به کسب و کارها اجازه می دهد تا برای هر مشتری محتوای بسیار شخصی سازی شده ایجاد کنند که منجر به مشتریان شادتر می شود.

3) محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اطمینان حاصل می کند که همه اطلاعات صحیح هستند، که به جلوگیری از شکایت های گران قیمت یا مطبوعات بد در صورت بروز مشکل در عملکرد کسب و کار شما کمک می کند (به عنوان مثال، اگر ایمیلی حاوی اطلاعات نادرست ارسال کنید).

حالا بیایید در مورد برخی از معایب صحبت کنیم:

1) محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند غیرطبیعی به نظر برسد (مثل اینکه توسط یک ربات نوشته شده است)، که می تواند باعث شود مشتریان نسبت به کسب و کار شما احساس ناراحتی یا بی اعتمادی کنند. مهم نیست که چقدر تلاش می کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است اگر نتیجه نهایی رباتیک به نظر برسد!

2) اگر کسی بفهمد که در عوض محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را خوانده است.

بسیاری از اطلاعات موجود در این مقاله TechTarget در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بالا مشخص شده است. با این حال، محتوای هوش مصنوعی به طور خاص جامع یا محاوره ای نیست – حتی در هنگام انتخاب لحن دوستانه. این مقاله TechTarget برای توضیحات بیشتر به جزئیات بیشتر می‌پردازد و مثال‌هایی را ارائه می‌کند. به نظر می رسد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر یک طرح کلی است و به اطلاعات بیشتری نیاز دارد تا به عنوان یک مقاله نوشته شده توسط انسان جریان یابد.

نحوه تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

نگرانی بزرگتری در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد – دانش آموزان از این ابزار برای تقلب استفاده می کنند. چندین استاد و معلم اظهار داشتند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در ChatGPT مقالات قانع کننده ای ایجاد کرده است.

برای کمک به تمایز بین متن انسان و AI، OpenAI در 31 ژانویه 2023 یک طبقه‌بندی متن هوش مصنوعی جدید را اعلام کرد. ابزارهای آنلاین دیگری برای کمک به شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با طبقه‌بندی میزان احتمال نوشته شدن توسط یک شخص در مقابل هوش مصنوعی وجود دارد، مانند Originality.ai، Writing.com یا Copyleaks.

OpenAI همچنین در حال کار بر روی ایجاد یک واترمارک برای متن تولید شده با هوش مصنوعی طولانی‌تر برای یک شناسه فوری است.

علاوه بر اجرای متن بر روی یک آشکارساز محتوای هوش مصنوعی آنلاین، چند نشانه دیگر وجود دارد که نشان می دهد محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است، مانند:

  • عدم وجود غلط املایی نوشته های انسانی اغلب دارای غلط املایی و حاوی اصطلاحات عامیانه هستند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به ندرت دارای اشتباهات املایی مانند اشتباهات گرامری یا غلط املایی است.
  • استفاده بیش از حد از “the.” محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با تعیین اینکه کدام کلمه باید بعدی باشد، بر اساس زبان پیشگویانه است، بنابراین معمولاً از کلماتی مانند “the”، “it” یا “is” به جای اصطلاحات غیرعادی تر استفاده می کند.
  • هیچ منبع ذکر شده ای وجود ندارد متن تولید شده توسط هوش مصنوعی اغلب حقایق را ارائه می دهد و منابع را ذکر نمی کند.
  • جملات کوتاه تر طول جملات محتوای هوش مصنوعی معمولاً کوتاه‌تر است زیرا سعی می‌کند از نوشته‌های انسان تقلید کند، اما به نظر می‌رسد شلوغ‌تر از نوشته‌های انسانی است.
  • تکرار کلمات یا عبارات. اگر از کلمات یا عبارات خاصی به وفور استفاده شود، این می تواند نشانه ای از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد، زیرا تلاش می کند فضا را با کلمات کلیدی مرتبط پر کند.
  • عدم تحلیل هوش مصنوعی می تواند داده ها را جمع آوری کند اما نمی تواند داده ها را تجزیه و تحلیل کند. اگر مقاله ای پر از حقایق بدون هیچ بینشی باشد، ممکن است توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا