استاندارد ISO/IEC 38500: حکمرانی فناوری اطلاعات (IT)

ISO/IEC 38500 چیست؟

ISO/IEC 38500 اصول، تعاریف و مدلی را برای کمک به نهادهای حاکم در درک اهمیت فناوری اطلاعات (IT) ارائه می کند. این استاندارد برای کمک به همه انواع سازمان ها در ارزیابی، هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات (IT) صرف نظر از میزان استفاده از فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. این شامل اقدامات مدیریتی و تصمیمات مرتبط با استفاده فعلی و آتی از فناوری اطلاعات است. هدف این استاندارد ترویج استفاده مؤثر، کارآمد و قابل قبول از فناوری اطلاعات در کلیه سازمانها از طریق اطلاع رسانی و راهنمایی نهادهای حاکم در استفاده از فناوری اطلاعات و ایجاد واژگان حاکمیت فناوری اطلاعات است.

استاندارد ISO/IEC 38500: حکمرانی فناوری اطلاعات (IT)

چرا مدیریت فناوری اطلاعات برای شما مهم است؟

ISO/IEC 38500 به نهادهای حاکم کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که استفاده از فناوری اطلاعات به عملکرد سازمان کمک می کند. بنابراین، با برآوردن الزامات ISO/IEC 38500، سازمان ها قادر به نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات، اطمینان از تداوم و پایداری کسب و کار، تراز کردن فناوری اطلاعات با نیازهای کسب و کار و اطمینان از پیاده سازی و بهره برداری مناسب از دارایی های فناوری اطلاعات هستند.

علاوه بر این، این استاندارد به شما کمک می‌کند تا تخصص و دانش لازم را برای حمایت از سازمان‌ها در ایجاد، پیاده‌سازی و بهبود مستمر چارچوبی مطابق با اصول و مدل حاکمیت خوب فناوری اطلاعات تعیین شده توسط ISO/IEC 38500 به دست آورید. همچنین شما را قادر می‌سازد تا به دست آورید. مهارت‌های لازم برای مدیریت ریسک‌ها، تشویق به بهره‌برداری از فرصت‌های ناشی از استفاده از فناوری اطلاعات و اجتناب از کاربرد ناکافی اصول ISO/IEC 38500 و سیستم‌های فناوری اطلاعات. این استاندارد به شما امکان می دهد استراتژی کسب و کار را درک کنید و آن را با استراتژی فناوری هماهنگ کنید و به شرکت در مورد بهترین شیوه های حاکمیت فناوری اطلاعات مشاوره دهید.

با روند رو به افزایش فعلی نیازها برای کارکنان واجد شرایط تر، سازمان ها فرصت های شغلی بزرگی را به افرادی که گواهینامه و تجربه مناسب دارند ارائه می دهند.

مزایای استاندارد ISO/IEC 38500: حکمرانی فناوری اطلاعات (IT)

با تبدیل شدن به یک متخصص دارای گواهی ISO/IEC 38500، شما این فرصت را خواهید داشت که:

  • سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات را به درستی مدیریت کنید
  • بهبود عملکرد سازمان
  • بهبود حاکمیت پروژه
  • بهبود موقعیت رقابتی سازمان
  • خطرات فناوری اطلاعات را به حداقل برسانید
  • اطمینان از نرخ موفقیت پروژه بیشتر
مزایای استاندارد ISO IEC 38500 حکمرانی فناوری اطلاعات IT

چگونه می توانم با ISO/IEC 38500 شروع کنم

آیا می خواهید استفاده از فناوری اطلاعات را بهبود بخشید و از سهم مثبت فناوری اطلاعات در عملکرد سازمان اطمینان حاصل کنید؟ کارشناسان ما اینجا هستند تا از شما حمایت کنند تا از حاکمیت خوب فناوری اطلاعات در سازمان خود اطمینان حاصل کنید.

برای شروع با اولین قدم با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا