استاندارد ISO 37002:سیستم مدیریت افشاگری

افشاگری عبارت است از گزارش تخلف مشکوک یا خطر تخلف. تعداد زیادی از تخلفات به سازمان ها یا سایر مقامات از سوی کارکنان داخل سازمان گزارش می شود. بر اساس گزارش ACFE (انجمن بازرسان خبره تقلب) به ملل، 43 درصد از کلاهبرداری‌های شغلی توسط انعام شناسایی شده‌اند که نیمی از آن‌ها از کارمندان است.

استاندارد ISO 37002 سیستم مدیریت افشاگری

این امر بسیاری از سازمان‌ها را تشویق کرده است تا سیاست‌های افشاگری خود را بهبود بخشند، کانال‌های امن برای افشاگران ایجاد کنند و همچنین از آنها محافظت و حمایت کنند. هدف دستورالعمل ISO 37002 برای WMS ارائه همین است.

مقدمه ای بر استاندارد ISO 37002

استاندارد ایزو 37002 که در ژوئیه 2021 منتشر شد، یک استاندارد بین المللی است که دستورالعمل هایی را برای ایجاد، پیاده سازی، حفظ و بهبود سیستم مدیریت افشاگر (WMS) بر اساس اصول اعتماد، بی طرفی و حفاظت ارائه می دهد. دستورالعمل‌هایی را در مورد یک فرآیند چهار مرحله‌ای ارائه می‌کند: دریافت گزارش‌های تخلف، ارزیابی آن‌ها، رسیدگی به آن‌ها و نتیجه‌گیری پرونده‌های افشاگری. سازمان هایی که از ISO 37002 برای پیاده سازی WMS استفاده می کنند می توانند به موارد زیر دست یابند:

  • تشویق و تسهیل گزارش تخلف
  • حمایت و حمایت از افشاگران و سایر اشخاص ذینفع درگیر
  • ابزار مناسب برخورد با گزارشات
  • بهبود فرهنگ سازمانی و حکمرانی
  • کاهش خطرات ناشی از تخلف

ایزو 37002 از ساختار سطح بالا (HLS) پیروی می کند و اصطلاحات مشترک را با سایر استانداردهای سیستم مدیریت توسعه یافته توسط ISO به اشتراک می گذارد. برای همه سازمان ها صرف نظر از نوع، اندازه و صنعت آنها قابل اجرا است. این می تواند به عنوان یک راهنمای مستقل یا به عنوان بخشی از مجموعه ای جامع تر از استانداردهای سیستم مدیریت استفاده شود. این استاندارد یک استاندارد سیستم مدیریت نوع B است، به این معنی که برای صدور گواهینامه در نظر گرفته نشده است.

مزایای ایزو 37002

دستورالعمل های ISO 37002 برای سازمان هایی که مایل به پیاده سازی یک سیستم مدیریت افشاگری یا بهبود سیاست ها و رویه های افشاگری موجود خود هستند، راهنمایی می کند. پیاده سازی WMS بر اساس ISO 37002 تعهد سازمان را برای پیشگیری موثر، شناسایی و پاسخ به تخلفات نشان می دهد. علاوه بر این، به آنها کمک می کند تا کارمندان را تشویق کنند که در صورت مشاهده یا کشف هر گونه تخلفی را گزارش کنند، زیرا می دانند که هنگام انجام این کار کاملاً محافظت می شوند. برخی از مزایای اجرای WMS بر اساس ISO 37002 در شکل 2 در زیر ذکر شده است.

دوره های آموزشی ISO 37002

دوره های آموزشی ما تعاریف، مثال ها، توضیحات و اطلاعات اضافی مربوط به ایزو 37002 را ارائه می دهد. آنها به شما کمک می کنند استاندارد را درک کنید و شایستگی لازم برای اجرای WMS در سازمان خود را توسعه دهید، یا به سادگی درباره افشای اطلاعات بیشتر بیاموزید. علاوه بر این، تمرین‌ها و آزمون‌هایی که در دوره‌های آموزشی گنجانده شده است، شما را با مطالب درگیر می‌کند و به شما کمک می‌کند متمرکز بمانید.

دوره های آموزشی ما به شما کمک می کند:

  • با مفاهیم اساسی ایزو 37002 آشنا شوید
  • مزایای سیستم مدیریت افشاگر را بدانید
  • کسب شایستگی در برنامه ریزی، اجرا، حفظ، ارزیابی و بهبود سیستم مدیریت افشاگری
  • آشنایی با رعایت الزامات سازمانی و قانونی برای افشاگران و مدیریت فرآیندهای افشاگری

مزایا برای افرادی که در دوره های آموزشی ISO 37002 شرکت می کنند

دوره‌های آموزشی ما به شما کمک می‌کند تا شایستگی‌های طراحی و پیاده‌سازی کنترل‌ها و مکانیسم‌های افشاگر را توسعه دهید و اینها را در یک سازمان ادغام کنید. علاوه بر این، شما همچنین به عنوان یک کارمند در مورد حمایت از سیاست‌های افشاگری اطلاعات کسب خواهید کرد و با حقوق قانونی و اطلاعات اضافی مربوط به افشاگری آشنا خواهید شد.

با آموزش ایزو 37002:

  • دانش شما را از یک استاندارد شناخته شده بین المللی برای سیستم های مدیریت افشاگر نشان می دهد
  • نشان می دهد که شایستگی لازم برای برنامه ریزی، پیاده سازی، نگهداری و بهبود WMS را دارید
  • فرصت هایی را برای بهبود بیشتر شهرت و حرفه خود به عنوان مدیر، مشاور یا کارمند در اختیار شما قرار می دهد
  • به شما کمک می کند تا آگاهی خود را از اهمیت ایجاد فرهنگ صداقت، مسئولیت پذیری و شفافیت در محیط کاری نشان دهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا