سیستم های مدیریت ایزو 37101 توسعه پایدار در جوامع

ایزو 37101 چیست؟

ایزو 37101 یک استاندارد بین المللی است که الزامات را مشخص می کند و راهنمایی هایی را برای ایجاد یک سیستم مدیریت برای توسعه پایدار در جوامع ارائه می دهد. هدف این استاندارد کمک به جوامع برای ایجاد چارچوبی است که به آنها امکان می دهد جایگاه خود را در جنبه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بهبود بخشند. الزامات استاندارد را می توان برای جوامع با هر اندازه در تلاش های توسعه پایدار آنها به سمت زیرساخت های هوشمند، انعطاف پذیرتر و کارآمدتر اعمال کرد و در نهایت به بهبود رفاه کلی آنها کمک کرد.

سیستم های مدیریت ایزو 37101 توسعه پایدار در جوامع

این استاندارد به موضوعات خاص پایداری مانند حکومت، آموزش، نوآوری، مراقبت های بهداشتی، وابستگی متقابل، ایمنی، فراگیر بودن و غیره می پردازد و دارای انعطاف پذیری اضافه کردن سایر مسائل پایداری است که ممکن است برای جامعه اجراکننده آن مرتبط باشد.

چرا ISO 37101 برای جوامع مهم است؟

در کنار موضوع تهی شدن منابع محدود (کمبود آب پاک/شامیدنی، جنگل زدایی، خاک های نابارور، کمبود مواد غذایی و غیره)، موضوع توسعه پایدار شخصیتی جهانی و برجسته به خود می گیرد. شیوه زندگی کنونی ما پایدار نیست و به طور اجتناب ناپذیری بار فرسودگی منابع را بر دوش نسل های جوان می گذارد. به این ترتیب، ضروری است که شیوه زندگی خود را تغییر دهیم و جوامع خود را در سراسر جهان پایدارتر کنیم.

نیاز به یک سبک زندگی پایدارتر در جوامع ما در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) نیز منعکس شده است: گرسنگی صفر، انرژی مقرون به صرفه و پاک، شهرها و جوامع پایدار. استاندارد ISO 37101 این اهداف را در نظر می گیرد و الزامات خاص خود را با توجه به پایدارتر کردن جوامع اضافه می کند.

چرا باید گواهینامه ISO 37101 را دنبال کنید؟

با دریافت گواهینامه ISO 37101، شما ثابت خواهید کرد که اعتبار لازم برای کمک به یک جامعه برای زندگی، کار، توسعه و شکوفایی را دارید به گونه ای که از نظر اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی پایدار باشد.

گواهی ایران گواه یکی از دوره های آموزشی ISO 37101 نشان دهنده تعهد شما برای کمک به جوامع برای تغییر اساسی رویکرد خود به سمت توسعه پایدار است. علاوه بر این، می‌توانید با جذاب‌تر کردن جوامع برای سرمایه‌گذاران به آنها کمک کنید. بهبود شیوه های خود در حفظ محیط زیست؛ بهبود سازگاری آنها با تغییرات اقتصادی و اجتماعی؛ آنها را به سمت استفاده مسئولانه تر از منابع و غیره هدایت کنید.

مزایای پیاده سازی ISO 37101 در یک جامعه

با اجرای یک سیستم مدیریت توسعه پایدار بر اساس ISO 37101، یک جامعه:

  • ایجاد اجماع در مورد توسعه پایدار در جوامع
  • سیستمی را ایجاد کنید که ارکان توسعه پایدار (جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی) و نیز اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را در نظر بگیرد.
  • بهبود پایداری، هوشمندی و انعطاف پذیری استراتژی ها، برنامه ها، پروژه ها، طرح ها و خدماتی که تحت مسئولیت مستقیم جوامع هستند.
  • حفظ و بهبود محیط زیست
  • بهبود انعطاف پذیری و بهینه سازی استفاده از منابع
  • یک رویکرد سیستماتیک برای مشارکت دادن همه طرف های ذینفع را تقویت کنید
  • افزایش کارایی و جذابیت جوامع
  • به رسمیت شناختن بین المللی به دست آورید

چگونه می توانم با ISO 37101 شروع کنم

با توجه به بحران آب و هوا و منابع جهانی، موضوع توسعه پایدار برای سازمان ها و جوامع در سراسر جهان بیش از پیش حیاتی می شود. بنابراین، داشتن گواهینامه ISO 37101 باید جزو اولویت های هر جامعه و سازمانی باشد. با دریافت گواهینامه ISO 37101، اطمینان حاصل می کنید که از شایستگی هایی برای کمک به جوامع برای بهبود پایداری خود برخوردار هستید.

برای شروع با اولین قدم با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا