استاندارد ISO/IEC 27033: امنیت شبکه

استاندارد ISO/IEC 27033 امنیت شبکه چیست؟

سری استانداردهای ISO/IEC 27033 شامل شش بخش است که برای تضمین امنیت شبکه دستگاه‌ها، برنامه‌ها، خدمات و کاربران نهایی طراحی شده‌اند. ایمن سازی ارتباطات بین شبکه ها با استفاده از دروازه های امنیتی، شبکه های خصوصی مجازی (VPN) و دسترسی به شبکه IP بی سیم را پوشش می دهد.

استاندارد ISO/IEC 27033: امنیت شبکه

ISO/IEC 27033-1 یک نقشه برداری از سایر قسمت ها است. با کمک به سازمان ها در شناسایی و تجزیه و تحلیل خطرات امنیت شبکه و الزامات امنیت شبکه، مروری بر مفاهیم و راهنمایی های مدیریتی امنیت شبکه ارائه می کند.

ISO/IEC 27033-2 راهنمای برنامه ریزی، طراحی، پیاده سازی و مستندسازی امنیت شبکه را ارائه می دهد. معماری امنیت شبکه، الزامات آن و اصول طراحی را معرفی می کند.

ISO/IEC 27033-3 سناریوهای شبکه و تهدیدات مرتبط با آنها، تکنیک های طراحی و مسائل کنترلی را نشان می دهد. این به سازمان ها کمک می کند تا معماری، طراحی و کنترل های امنیتی امنیتی فنی را بررسی کنند.

ISO/IEC 27033-4 دستورالعمل هایی را در مورد خطرات، تکنیک های طراحی و کنترل دروازه های امنیتی ارائه می دهد. این دروازه های امنیتی برای ایمن سازی جریان اطلاعات بین شبکه ها ارائه می دهد.

ISO/IEC 27033-5 دستورالعمل هایی را در مورد خطرات، تکنیک های طراحی و کنترل شبکه های خصوصی مجازی (VPN) ارائه می دهد. این به سازمان ها کمک می کند تا کنترل های فنی مورد نیاز برای اتصال کاربران راه دور به شبکه ها را انتخاب، اجرا و نظارت کنند.

ISO/IEC 27033-6 دستورالعمل هایی را در مورد خطرات، تکنیک های طراحی و کنترل شبکه های بی سیم IP ارائه می دهد. این به سازمان ها کمک می کند تا کنترل های فنی مورد نیاز برای ایمن سازی ارتباطات بین شبکه های بی سیم را انتخاب، اجرا و نظارت کنند. در این قسمت شبکه های شخصی بی سیم (WPAN)، شبکه های محلی بی سیم (WLAN) و شبکه های شهری بی سیم (WMAN) معرفی می شود.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

شبکه یکی از اجزای اساسی زیرساخت فناوری اطلاعات است که امکان ارتباط الکترونیکی و به اشتراک گذاری منابع را با استفاده از دستگاه های شبکه، پروتکل ها، خدمات، اتصالات داخلی و زیرساخت فراهم می کند. به خطر انداختن هر گونه دارایی زیرساخت شبکه می تواند منجر به نقض امنیت و حریم خصوصی در ارتباطات شود.

امنیت شبکه با حفاظت از زیرساخت شبکه و حفظ محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن، عملکرد شبکه ها را تضمین می کند. یک امنیت شبکه موثر از فرآیندهای تجاری محافظت می کند.

سری ISO/IEC 27033 می تواند به سازمان ها در برنامه ریزی، طراحی و پیاده سازی امنیت شبکه با ایجاد یک محیط امن و محافظت از شبکه های مجازی و دستگاه های فیزیکی، داده ها و اطلاعات اختصاصی کمک کند.

مزایای صدور گواهینامه امنیت شبکه

  • امنیت شبکه بهبود یافته است
  • حفاظت پیشرفته شبکه های سیستم اطلاعات و داده های شخصی در برابر دسترسی غیرمجاز
  • کاهش تعداد حوادث امنیتی و تأثیرات آنها
  • کاهش سرعت شبکه و خرابی
  • افزایش رضایت مشتریان و علاقمندان
  • افزایش شناخت بین المللی

ویژگی های برتر شبکه که از پیاده سازی ISO/IEC 27033 سود می برند

استاندارد ISO/IEC 27033: امنیت شبکه

چگونه می توانم با ISO/IEC 27033 شروع کنم

دوره های آموزشی ایران گواه ISO/IEC 27033 بخشی از شبکه جهانی آموزش کیفی است. آنها می توانند به گسترش دانش حرفه ای شما و ارتقای مهارت های شما در امنیت شبکه کمک کنند. کارشناسان ایران گواه به شما در فرآیند صدور گواهینامه کمک خواهند کرد.

برای شروع اولین قدم با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا