ایزو ویژه رسانه های خبری

ایزو ویژه رسانه های خبری از طرق مختلف سودمند است. در مقابل سایر سازمان‌ها، صنعت رسانه‌ای باید انتظارات دو نوع مشتری را برآورده کند: مخاطبان و بازاریابان. علاوه بر این، بیشتر آن‌ها باید استانداردها یا مقررات دولتی را رعایت کنند که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

ایزو ویژه رسانه های خبری

هدف اصلی گواهینامه ایزو، کسب بالاترین سطح موفقیت ممکن در هر کسب و کاری است. بنابراین در این مقاله به بررسی ایزو ویژه رسانه‌های خبری و مزایای آن می‌پردازیم.

آیا صنعت رسانه خبری به گواهینامه ایزو نیاز دارد؟

همه ما می‌دانیم که در صنعت خبری، احتمال انتشار اخبار جانبدارانه بسیار بالا است و به طور مداوم تهدید می‌شود.

رسانه‌های خبری می‌توانند موضوعات حیاتی و مرتبط با افکار عمومی را پنهان کنند. به همین دلیل، متخصصان رسانه در سراسر جهان مدیریت خود را برای اجرای استانداردهای خاص رسانه‌ای یکپارچه کرده‌اند. این کمک می‌کند تا شرکت‌های رسانه‌ای به استقلال ویرایش دست یابند و در عین حال در خدمت منافع عمومی قرار گیرند.

این استانداردها مطابق با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ قابل اجرا هستند. برخی افراد آن را به عنوان استاندارد ISAS MEDIA9001 برای صنعت رسانه‌های خبری هم نامیده‌اند.

مزایای دریافت ایزو ویژه رسانه های خبری

در صنعت رسانه، شکاف‌های قابل توجهی در استقلال ویراستاری به‌وجود آمده است و تلاشی برای تامین منافع عمومی وجود ندارد. بنابراین، برای رفع این مشکل، صنعت رسانه خبری از الزامات گواهینامه ISO پیروی می‌کند. همچنین، تعدادی مزیت دیگر نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

1. استانداردها به تولید اخبار با کیفیت کمک می‌کنند.

2. با در نظر گرفتن هدف خدمات عمومی، ماندگاری بلندمدت رسانه را تضمین می‌کنند.

3. مجموعه‌ای از اهداف استراتژیک را برای شرکت‌هایی که آماده خدمت به جامعه هستند، تکمیل می‌کنند.

4. الزامات گواهینامه ISO 9001:2015 ارزیابی عملکرد کلی را ارائه می‌دهند.

5. به تفکیک محتوای تبلیغاتی و تحریریه کمک می‌کنند.

6. بر تمایز بین نظر و واقعیت تأکید می‌کنند.

ایزو ویژه رسانه‌های خبری چیست؟

گواهینامه‌های ISO زیر برای صنعت رسانه‌های خبری قابل اجرا هستند.

ایزو ۹۰۰۱ – سیستم مدیریت کیفیت

ایزو ۹۰۰۱، که رایج‌ترین گواهینامه ISO برای همه صنایع است، نشانگر تعهد ما به ارائه خدمات عالی در صنعت رسانه خبری است. این استاندارد، از طریق بهبود رضایت کاربران، تیم‌سازی، تعهد کارکنان، یادگیری سازمانی و نوآوری، تحقق مزایایی را در صنعت خبری به ارمغان می‌آورد.

ایزو ۲۷۰۰۱ – مدیریت امنیت اطلاعات

در دنیای دیجیتال امروز، حفاظت از داده‌ها بسیار حائز اهمیت است، و برای صنعت رسانه‌های خبری نیز اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا این رسانه‌ها در معرض خطراتی مانند نفوذ به حریم خصوصی، کلاهبرداری و حملات مخرب قرار دارند. برای مقابله با حملات سایبری، صنعت رسانه‌های خبری می‌تواند گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱ را پیاده‌سازی کند.

ایزو ۲۶۰۰۰ – استاندارد مسئولیت‌های اجتماعی

ایزو ۲۶۰۰۰ با در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی، محیطی و حقوقی و شرایط توسعه اقتصادی، به سازمان‌ها در رسیدگی به مسئولیت‌های اجتماعی خود کمک می‌کند. این استاندارد راهکارهایی عملی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ارائه می‌دهد و با شناسایی و مشارکت با ذی‌نفعان، به گزارش و ادعاهای مربوط به مسئولیت اجتماعی اعتبار می‌بخشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا