بازاریابی قرابتی (affinity marketing)

بازاریابی قرابتی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن یک کسب و کار با یک سازمان برای ارائه کالا یا خدمات در ازای دسترسی به بازار جدید مشارکت می کند. در این نوع کمپین، دو طرف – گروه وابستگی (متشکل از افراد مرتبط با یک علاقه یا هدف مشترک) و کسب‌وکاری که محصول یا خدماتی را به گروه ارائه می‌دهد – برندهای خود را به روشی سودمند به یکدیگر مرتبط می‌کنند.

بازاریابی قرابتی (affinity marketing)

بازاریابی قرابتی

با بازاریابی قرابتی، کسب‌وکاری که محصول یا خدمات را ارائه می‌کند، مشتریان جدیدی را با جذب مخاطبان بیشتر به دست می‌آورد. برخلاف بازاریابی رقابتی، بازاریابی قرابتی با هدف افزایش وفاداری به برند و آگاهی بازار از محصولات و خدمات برای همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود.

کسب‌وکارهایی که با گروه‌های وابسته همکاری می‌کنند ممکن است از نظر اندازه و تمرکز متفاوت باشند. گروه‌های وابسته شامل اتحادیه‌ها، تیم‌های ورزشی، سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه و شرکت‌هایی هستند که بر جمعیت‌شناسی خاص تمرکز دارند. این گروه‌ها معمولاً ارتباط قوی با تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان دارند که به طور بالقوه می‌توانند راحت‌تر از طریق یک فرآیند بازاریابی سنتی مورد هدف قرار گیرند.

دو سازمان تجاری نیز می توانند شرکای وابستگی باشند. در مشارکت بین یک فروشگاه مواد غذایی و یک بانک، خریداران ممکن است پیشنهادهایی برای باز کردن یک کارت اعتباری در فروشگاه دریافت کنند. هدف بانک ممکن است افزایش سهم بازار و بهبود نام تجاری خود باشد در حالی که فروشگاه ممکن است با ارائه یک برنامه پاداش با یک کارت اعتباری جدید به دنبال افزایش وفاداری مشتریان باشد. هتل ها و خطوط هوایی اغلب با موسسات مالی مشارکت های مشابهی برقرار می کنند.

بازاریابی قرابتی برای اعضای گروهی که ممکن است برای یک بیمه نامه ثبت نام کنند، به عنوان مثال، اگر سایر اعضای گروه این کار را انجام می دهند، یا مشتریان ممکن است برای پیشنهادی در صورتی که از یک انجمن فارغ التحصیل یا اعتباری باشد، برای یک پیشنهاد ثبت نام کنند، کاهش خطر را ارائه می دهد. شرکت کارت در برخی موارد، ممکن است این تصور وجود داشته باشد که گروه قدرت خرید دارد یا اینکه اعضای گروه‌های خاصی (مثلا معلمان، پلیس و غیره) باید قیمت خوبی برای چیزی دریافت کنند.

برای اطمینان از مشارکت موثر، تیم های بازاریابی باید بر یافتن شریک مناسب با پیشنهادات مکمل، اما غیررقابتی و دسترسی به مخاطبان بازار هدف شرکت تمرکز کنند. علاوه بر این، کمپین‌های بازاریابی وابسته به تیم‌هایی از استراتژیست‌ها و مذاکره‌کنندگان برای اطمینان از مشارکت قوی نیاز دارند. منافع باید برای هر دو طرف مشخص باشد و آنها باید شرایط و مسئولیت هایی را برای اطمینان از هماهنگی اهداف شرکا تعیین کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا