تجارت الکترونیک چیست: انواع، تاریخچه، و مثال ها

تجارت الکترونیک چیست؟. «تجارت الکترونیک» یا «تجارت الکترونیک» به تجارت کالا و خدمات در اینترنت گفته می شود. این مرکز شهر شلوغ شما یا مغازه آجر و ملات است که در بزرگراه اینترنتی به صفر و یک تبدیل شده است. سه نوع اصلی تجارت الکترونیک وجود دارد: تجارت به تجارت (وب سایت هایی مانند Shopify)، تجارت به مصرف کننده (وب سایت هایی مانند آمازون) و مصرف کننده به مصرف کننده (وب سایت هایی مانند eBay).

تجارت الکترونیک چیست

تجارت الکترونیک (Ecommerce) به شرکت ها و افرادی اطلاق می شود که کالاها و خدمات را از طریق اینترنت خرید و فروش می کنند. تجارت الکترونیک در انواع مختلف بخش‌های بازار عمل می‌کند و می‌تواند از طریق رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند انجام شود. تقریباً هر محصول و خدمات قابل تصوری از طریق معاملات تجارت الکترونیک، از جمله کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی مانند سرمایه گذاری سهام و بانکداری آنلاین در دسترس است. به این ترتیب، این یک فناوری بسیار مخرب در نظر گرفته می شود.

نکات کلیدی در مورد تجارت الکترونیک

  • تجارت الکترونیک خرید و فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت است.
  • از طریق رایانه، تبلت، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند انجام می شود.
  • امروزه تقریباً هر چیزی را می توان از طریق تجارت الکترونیک خریداری کرد. به همین دلیل، تجارت الکترونیک اغلب به شدت رقابتی است.
  • می‌تواند جایگزینی برای فروشگاه‌های آجر و ملات باشد، اگرچه برخی از کسب‌وکارها حفظ هر دو را انتخاب می‌کنند.
  • تجارت الکترونیک در چندین بخش از بازار از جمله تجارت به کسب و کار، تجارت به مصرف کننده، مصرف کننده به مصرف کننده و مصرف کننده به تجارت عمل می کند.

آشنایی با تجارت الکترونیک

همانطور که در بالا ذکر شد، تجارت الکترونیک فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات ملموس به صورت آنلاین است. این شامل بیش از یک طرف همراه با تبادل داده یا ارز برای پردازش یک تراکنش است. این بخشی از صنعت بزرگتر است که به عنوان کسب و کار الکترونیکی (Ebusiness) شناخته می شود، که شامل تمام فرآیندهای مورد نیاز برای اداره آنلاین یک شرکت است.

تجارت الکترونیک به کسب‌وکارها (به ویژه آنهایی که دسترسی محدودی مانند کسب‌وکارهای کوچک دارند) کمک کرده است تا با ارائه کانال‌های توزیع ارزان‌تر و کارآمدتر برای محصولات یا خدمات خود، به بازار دسترسی داشته باشند و حضور گسترده‌تری داشته باشند. Target (TGT) حضور آجر و ملات خود را با یک فروشگاه آنلاین تکمیل کرد که به مشتریان اجازه می دهد همه چیز را از لباس و قهوه ساز گرفته تا خمیر دندان و اکشن فیگورها را مستقیماً از خانه خود خریداری کنند.

ارائه کالا و خدمات آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. این امر مستلزم تحقیقات زیادی در مورد محصولات و خدماتی است که می خواهید بفروشید، بازار، مخاطبان، رقابت و همچنین هزینه های مورد انتظار کسب و کار.

پس از مشخص شدن این موضوع، باید یک نام بیاورید و یک ساختار قانونی مانند یک شرکت ایجاد کنید. در مرحله بعد، یک سایت تجارت الکترونیک با درگاه پرداخت راه اندازی کنید. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار کوچک که یک مغازه لباس فروشی دارد، می تواند وب سایتی را راه اندازی کند که لباس و سایر محصولات مرتبط خود را به صورت آنلاین تبلیغ می کند و به مشتریان اجازه می دهد تا با کارت اعتباری یا از طریق یک سرویس پردازش پرداخت، مانند پی پال، پرداخت کنند.

تجارت الکترونیک ممکن است مانند نسخه دیجیتالی خرید کاتالوگ سفارش پستی در نظر گرفته شود. تجارت آنلاین نیز نامیده می شود، تجارت الکترونیک معامله بین خریدار و فروشنده است که از فناوری استفاده می کند.

ملاحظات خاص

تجارت الکترونیک نحوه خرید و مصرف محصولات و خدمات مردم را تغییر داده است. روز به روز افراد بیشتری برای سفارش کالا به رایانه ها و دستگاه های هوشمند خود روی می آورند که به راحتی می توانند به خانه هایشان تحویل داده شوند. به این ترتیب، چشم انداز خرده فروشی را مختل کرده است. آمازون و علی بابا محبوبیت قابل توجهی به دست آورده اند و خرده فروشان سنتی را مجبور به ایجاد تغییراتی در نحوه انجام تجارت خود کرده اند.

اما این همه ماجرا نیست. به هیچ وجه، فروشندگان فردی به طور فزاینده ای از طریق وب سایت های شخصی خود درگیر معاملات تجارت الکترونیکی شده اند. و بازارهای دیجیتال مانند eBay یا Etsy به عنوان مبادلاتی عمل می کنند که در آن تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان برای انجام تجارت گرد هم می آیند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده مشاغل تجارت الکترونیک مانند سایت های معاملاتی، سایت های محتوای ثابت، بازارهای آنلاین و سایت های حراج را به رسمیت می شناسد.

تاریخچه تجارت الکترونیک

بسیاری از ما در برخی موارد به صورت آنلاین خرید کرده ایم، به این معنی که در تجارت الکترونیک شرکت کرده ایم. بنابراین ناگفته نماند که تجارت الکترونیک در همه جا وجود دارد. اما تعداد کمی از مردم ممکن است بدانند که تجارت الکترونیک سابقه ای دارد که به قبل از شروع اینترنت بازمی گردد.

تجارت الکترونیک در واقع به دهه 1960 باز می گردد، زمانی که شرکت ها از یک سیستم الکترونیکی به نام تبادل الکترونیکی داده ها برای تسهیل انتقال اسناد استفاده می کردند. تا سال 1994 که اولین معامله انجام شد. صورت گرفت. این شامل فروش یک سی دی بین دوستان از طریق یک وب سایت خرده فروشی آنلاین به نام NetMarket بود.

این صنعت از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است که منجر به تحولات زیادی شده است. خرده فروشان سنتی آجر و ملات مجبور شدند از فناوری جدید استقبال کنند تا بتوانند سرپا بمانند، زیرا شرکت هایی مانند علی بابا، آمازون، eBay و Etsy به نام های معروف تبدیل شدند. این شرکت ها یک بازار مجازی برای کالاها و خدمات ایجاد کردند که مصرف کنندگان به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

فناوری جدید همچنان خرید آنلاین را برای مردم آسان تر می کند. افراد می توانند از طریق تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها و با دانلود برنامه ها برای خرید با مشاغل ارتباط برقرار کنند. معرفی حمل و نقل رایگان که هزینه ها را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد، به افزایش محبوبیت صنعت تجارت الکترونیک نیز کمک کرده است.

مزایا و معایب تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک مزایای زیر را به مصرف کنندگان ارائه می دهد:

  • راحتی: تجارت الکترونیک می تواند 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته رخ دهد. اگرچه تجارت الکترونیک ممکن است کار زیادی را به خود اختصاص دهد، اما همچنان می‌توان در زمانی که خوابید یا درآمد کسب کرد در حالی که از فروشگاه خود دور هستید، فروش ایجاد کرد.
  • افزایش انتخاب: بسیاری از فروشگاه‌ها طیف وسیع‌تری از محصولات را به صورت آنلاین نسبت به همتایان آجری خود ارائه می‌دهند. و بسیاری از فروشگاه هایی که صرفاً به صورت آنلاین وجود دارند، ممکن است موجودی انحصاری را به مصرف کنندگان ارائه دهند که در جای دیگر در دسترس نیست.
  • هزینه راه اندازی بالقوه پایین تر: شرکت های تجارت الکترونیک ممکن است به یک انبار یا سایت تولیدی نیاز داشته باشند، اما معمولاً نیازی به ویترین فروشگاه فیزیکی ندارند. هزینه کار دیجیتالی اغلب کمتر از پرداخت اجاره، بیمه، تعمیر و نگهداری ساختمان و مالیات بر دارایی است.
  • فروش بین المللی: تا زمانی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک می تواند برای مشتری ارسال کند، یک شرکت تجارت الکترونیک می تواند به هر کسی در جهان بفروشد و محدود به جغرافیای فیزیکی نیست.
  • هدف‌گیری مجدد مشتریان آسان‌تر: وقتی مشتریان در ویترین فروشگاه دیجیتال جستجو می‌کنند، جلب توجه آن‌ها به سمت تبلیغات قرار داده شده، کمپین‌های بازاریابی هدایت‌شده یا پاپ‌آپ‌هایی که به‌طور خاص با هدف خاصی انجام می‌شوند، آسان‌تر است.

اما اشکالات خاصی نیز برای سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد. معایب عبارتند از:

  • خدمات مشتری محدود: اگر به صورت آنلاین برای رایانه خرید می کنید، نمی توانید به سادگی از یک کارمند بخواهید که ویژگی های یک مدل خاص را شخصاً نشان دهد. و اگرچه برخی از وب سایت ها به شما امکان چت آنلاین با یکی از کارکنان را می دهند، این یک روش معمولی نیست.
  • عدم رضایت آنی: وقتی کالایی را آنلاین می‌خرید، باید منتظر بمانید تا به خانه یا محل کارتان ارسال شود. با این حال، خرده فروشان الکترونیکی مانند آمازون با ارائه تحویل در همان روز به عنوان یک گزینه برتر برای محصولات منتخب، دردسر بازی انتظار را کمی کمتر می کنند.
  • ناتوانی در لمس محصولات: تصاویر آنلاین لزوماً کل داستان یک مورد را منتقل نمی کنند، بنابراین خریدهای تجارت الکترونیک زمانی که محصولات دریافتی با انتظارات مصرف کننده مطابقت ندارند می توانند رضایت بخش باشند. نمونه موردی: یک لباس ممکن است از پارچه های نامرغوب تر از آنچه که تصویر آنلاین آن نشان می دهد ساخته شده باشد.
  • اتکا به فناوری: اگر وب سایت شما خراب می شود، ترافیک زیادی را به خود اختصاص می دهد، یا به هر دلیلی باید به طور موقت حذف می شود، کسب و کار شما عملاً بسته می شود تا زمانی که ویترین فروشگاه تجارت الکترونیک بازگردد.
  • رقابت بیشتر: اگرچه مانع کم ورود به دلیل هزینه کم یک مزیت است، اما این بدان معناست که سایر رقبا می توانند به راحتی وارد بازار شوند. شرکت‌های تجارت الکترونیک باید استراتژی‌های بازاریابی آگاهانه داشته باشند و در بهینه‌سازی سئو کوشا باشند تا اطمینان حاصل کنند که حضور دیجیتالی خود را حفظ می‌کنند.

کسب و کارهای تجارت الکترونیک

مزایا

  • برای مالکان راحت است زیرا ممکن است درآمد به صورت نیمه منفعل ایجاد شود
  • راحت برای مصرف کنندگانی که به دنبال جستجوی آسان برای محصولات خاص هستند
  • پتانسیل کسب درآمد بیشتر به دلیل عدم محدودیت در مکان فیزیکی (تا زمانی که بتوانید به آنجا ارسال کنید می تواند به هر کسی بفروشد)
  • کاهش هزینه ها با فرض هزینه های حضور دیجیتال کمتر از ساختمان، بیمه، مالیات و تعمیرات.
  • کنترل بازاریابی بیشتر شامل استخراج داده ها از مشتریان، تبلیغات هدفمند و قرار دادن پاپ آپ

معایب

  • فرصت‌های خدمات مشتری محدود است زیرا فرصت‌های حضوری کم یا بدون وجود وجود دارد
  • رضایت آنی ندارد زیرا مشتریان باید قبل از دیدن شخصاً یک محصول را باور کنند
  • محصولات تا زمانی که تحویل داده نشده اند قابل مشاهده یا رسیدگی نیستند (قبل از خرید نمی توان آنها را امتحان کرد)
  • خطر خرابی وب سایت باعث از دست رفتن درآمد یا درآمد می شود.
  • اتکای زیاد به محدودیت های حمل و نقل که ممکن است خارج از کنترل شما باشد
  • رقابت بالاتر به دلیل موانع کمتر ورود و پتانسیل بیشتر مشتری

انواع تجارت الکترونیک

بسته به کالاها، خدمات و سازمان یک شرکت تجارت الکترونیک، کسب و کار می تواند راه های مختلفی را انتخاب کند. در اینجا چندین مدل کسب و کار محبوب آورده شده است.

تجارت به مصرف کننده (B2C)

شرکت های تجارت الکترونیک B2C مستقیماً به کاربر نهایی محصول می فروشند. یک شرکت B2C به جای توزیع کالا به یک واسطه، معاملاتی را با مصرف کننده انجام می دهد که در نهایت از کالا استفاده می کند. این نوع مدل کسب‌وکار ممکن است برای فروش محصولات (یعنی وب‌سایت فروشگاه لوازم ورزشی محلی شما) یا خدمات (به عنوان مثال یک برنامه موبایل مراقبت از چمن برای رزرو خدمات محوطه‌سازی) استفاده شود. این رایج ترین مدل کسب و کار است و احتمالاً مفهومی است که اکثر مردم هنگام شنیدن تجارت الکترونیک به آن فکر می کنند.

تجارت به تجارت (B2B)

مشابه B2C، یک تجارت الکترونیکی می‌تواند مستقیماً به یک کاربر کالا بفروشد. با این حال، آن کاربر به جای اینکه یک مصرف کننده باشد، ممکن است شرکت دیگری باشد. تراکنش‌های B2B اغلب مستلزم مقادیر بیشتر، مشخصات بیشتر و زمان طولانی‌تر هستند. اگر خرید برای فرآیندهای تولید تکرار شونده باشد، شرکتی که سفارش می دهد ممکن است نیاز به تنظیم کالاهای تکرار شونده نیز داشته باشد.

تجارت به دولت (B2G)

برخی از نهادها به عنوان پیمانکاران دولتی در ارائه کالاها یا خدمات به آژانس ها یا ادارات تخصص دارند. مشابه یک رابطه B2B، کسب و کار اقلامی با ارزش تولید می کند و آن اقلام را به یک واحد تجاری حواله می دهد. شرکت‌های تجارت الکترونیک B2G اغلب باید درخواست‌های دولتی را برای الزامات پیشنهادی، درخواست مناقصه برای پروژه‌ها، و معیارهای محصول یا خدمات بسیار خاص را برآورده کنند. علاوه بر این، ممکن است تلاش‌های مشترک دولت برای درخواست یک قرارداد واحد از طریق یک قرارداد خرید در سطح دولت صورت گیرد.

مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)

شرکت های تاسیس شده تنها نهادهایی هستند که می توانند چیزهایی را بفروشند. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند بازارهای دیجیتال، مصرف‌کنندگان را با سایر مصرف‌کنندگانی که می‌توانند محصولات خود را فهرست کرده و فروش خود را انجام دهند، مرتبط می‌کند. این پلتفرم‌های C2C ممکن است فهرست‌هایی به سبک حراجی (مثلاً حراج‌های eBay) باشند یا ممکن است نیاز به بحث بیشتر در مورد کالا یا خدمات ارائه‌شده داشته باشند (یعنی پست‌های Craigslist). پلتفرم‌های تجارت الکترونیک C2C که توسط فناوری فعال شده‌اند، مشتریان را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به شرکت‌ها، هم خرید و هم بفروشند.

مصرف کننده به تجارت (C2B)

پلتفرم‌های مدرن به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که راحت‌تر با شرکت‌ها درگیر شوند و خدمات خود را به‌ویژه مربوط به قراردادهای کوتاه‌مدت، کنسرت‌ها یا فرصت‌های شغلی آزاد ارائه دهند. برای مثال، لیست‌هایی را در Upwork در نظر بگیرید. یک مصرف کننده ممکن است تقاضای مناقصه کند یا با شرکت هایی که نیاز به انجام کارهای خاصی دارند تعامل داشته باشد. به این ترتیب، پلتفرم تجارت الکترونیک، کسب و کارها را با مترجمان آزاد مرتبط می کند تا مصرف کنندگان قدرت بیشتری برای دستیابی به قیمت گذاری، زمان بندی و تقاضاهای شغلی داشته باشند.

مصرف کننده به دولت (C2G)

کمتر از یک رابطه تجارت الکترونیک سنتی، مصرف کنندگان می توانند از طریق مشارکت های C2G با ادارات، آژانس ها یا دولت ها تعامل داشته باشند. این مشارکت‌ها اغلب در مبادله خدمات نیستند، بلکه در معامله تعهد هستند. به عنوان مثال، آپلود اظهارنامه مالیاتی فدرال خود در وب سایت دیجیتال IRS یک معامله تجارت الکترونیک در رابطه با تبادل اطلاعات است. از طرف دیگر، می توانید شهریه خود را به صورت آنلاین به دانشگاه خود بپردازید یا ارزیابی مالیات بر دارایی را به ارزیاب شهرستان خود بفرستید.

اداره سرشماری ایالات متحده برآوردهایی از فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک در ایالات متحده انجام می دهد. در سه ماهه اول سال 2022، تجارت الکترونیک خرده فروشی 14.3 درصد از کل فروش در کشور را به خود اختصاص داده است که در مجموع حدود 231.4 میلیارد دلار بوده است.

انواع مدل های درآمد تجارت الکترونیک

علاوه بر اینکه یک کسب و کار می خواهد چه نوع شرکت تجارت الکترونیکی باشد، باید تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد درآمد کسب کند. با توجه به ماهیت منحصر به فرد تجارت الکترونیک، کسب و کار چند گزینه در مورد نحوه پردازش سفارشات، حمل موجودی و ارسال محصولات دارد.

Drop Shipping که اغلب به عنوان یکی از آسان‌ترین شکل‌های تجارت الکترونیک در نظر گرفته می‌شود، به شرکت اجازه می‌دهد یک فروشگاه دیجیتالی ایجاد کند، فروش ایجاد کند، سپس برای ارائه کالا به تامین‌کننده تکیه کند. هنگام ایجاد فروش، شرکت تجارت الکترونیک پرداخت را از طریق کارت اعتباری، پی پال، ارز دیجیتال یا سایر ابزارهای ارز دیجیتال جمع آوری می کند. سپس، فروشگاه تجارت الکترونیک سفارش را به تامین کننده dropship ارسال می کند. این تامین کننده موجودی کالا را مدیریت می کند، بر انبار کالا نظارت می کند، کالا را بسته بندی می کند و محصول را به خریدار تحویل می دهد.

برچسب زدن سفید

شرکت‌های تجارت الکترونیک با برچسب سفید از محصولات موفقی که توسط شرکت دیگری فروخته شده استفاده می‌کنند. پس از اینکه مشتری سفارش داد، شرکت تجارت الکترونیک محصول موجود را دریافت می کند، محصول را با بسته بندی و برچسب خود دوباره بسته بندی می کند و محصول را بین مشتری توزیع می کند. اگرچه شرکت تجارت الکترونیک در مورد محصولی که دریافت می‌کند حرفی برای گفتن ندارد، اما این شرکت معمولاً با محدودیت‌های تولید داخلی مواجه است.

عمده فروشی

یک رویکرد سرمایه بر بیشتر برای تجارت الکترونیک، عمده فروشی مستلزم حفظ مقادیر موجودی، پیگیری سفارشات مشتری، حفظ اطلاعات حمل و نقل مشتری، و معمولاً داشتن مالکیت فضای انبار برای نگهداری محصولات است. عمده فروشان ممکن است قیمت انبوه را از خرده فروشان یا قیمت واحد را برای مصرف کنندگان در نظر بگیرند. با این حال، رویکرد گسترده به عمده فروشی، اتصال به خریداران مقادیر زیاد یا بسیاری از خریداران کوچکتر یک محصول مشابه و استاندارد است.

برچسب گذاری خصوصی

برچسب‌گذاری خصوصی یک رویکرد تجارت الکترونیک مناسب‌تر برای شرکت‌هایی است که ممکن است سرمایه اولیه زیادی نداشته باشند یا فضای کارخانه خود را برای تولید کالا نداشته باشند. شرکت‌های تجارت الکترونیک با برچسب خصوصی، طرح‌هایی را به یک سازنده قراردادی که محصول را می‌سازد، ارسال می‌کنند. سازنده همچنین ممکن است توانایی ارسال مستقیم به مشتری یا ارسال مستقیم به شرکت دریافت کننده سفارش را داشته باشد. این روش تجارت الکترونیک برای شرکت‌هایی مناسب است که ممکن است سفارش‌های درخواستی را با مدت زمان کوتاه دریافت کنند، اما قادر به رسیدگی به نیازهای مخارج سرمایه نیستند.

اشتراک، ابونمان

شرکت‌های تجارت الکترونیک همچنین می‌توانند با اجرای خدمات اشتراک، از سفارش‌های تکراری یا مشتریان وفادار استفاده کنند. برای یک قیمت ثابت، شرکت تجارت الکترونیک بسته‌ای را جمع‌آوری می‌کند، محصولات جدید را معرفی می‌کند و به توافق بلندمدت با قیمت ماهانه کمتر تشویق می‌کند. مصرف کننده فقط یک بار سفارش می دهد و سفارش اشتراک خود را با سرعت ثابت دریافت می کند. محصولات مشترک تجارت الکترونیک شامل خدمات آماده‌سازی غذا، جعبه‌های کشاورزی، جعبه‌های مد، یا محصولات بهداشتی و نظافتی هستند.

نمونه ای از تجارت الکترونیک

آمازون یک غول بزرگ در فضای تجارت الکترونیک است. در واقع، این بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است و به رشد خود ادامه می دهد. به این ترتیب، این یک اختلال بزرگ در صنعت خرده فروشی است که برخی از خرده فروشان بزرگ را مجبور می کند تا در استراتژی های خود تجدید نظر کنند و تمرکز خود را تغییر دهند.

این شرکت تجارت خود را با مدلی مبتنی بر تجارت الکترونیک از فروش آنلاین و تحویل محصول راه اندازی کرد. این کتاب توسط جف بزوس در سال 1994 به عنوان یک کتابفروشی آنلاین تأسیس شد، اما از آن زمان به بعد گسترش یافت و همه چیز از لباس گرفته تا لوازم خانه، ابزار برقی گرفته تا غذا و نوشیدنی و لوازم الکترونیکی را در بر گرفت.

فروش شرکت در سال 2020 نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش یافت و در مجموع به 386.1 میلیارد دلار در مقایسه با 280.5 میلیارد دلار در سال 2019 رسید. درآمد عملیاتی آمازون نیز از 14.5 میلیارد دلار در سال 2019 به 22.9 میلیارد دلار برای سال مالی 2020 افزایش یافت. درآمد خالص از 1106 میلیارد دلار افزایش یافت. به 21.3 میلیارد دلار تا پایان سال 2020.

همانطور که جهان با محدودیت‌های COVID-19 سازگار شد، تجارت الکترونیک از فرصت فاصله گرفتن بیشتر از خرید در فروشگاه استفاده کرد. در سال 2021، درآمد خالص آمازون به 33.4 میلیارد دلار افزایش یافت و سال را با بیش از 42 میلیارد دلار پول نقد به پایان رساند. آمازون اعلام کرده است که در نتیجه همه گیری همه گیر، این شرکت رشد سه ساله پیش بینی شده در حدود 15 ماه را تشخیص داده است.

نتیجه گیری

تجارت الکترونیک تنها بخشی از راه اندازی یک تجارت الکترونیکی است. در حالی که مورد دوم شامل کل فرآیند اجرای یک تجارت آنلاین است، تجارت الکترونیک به سادگی به فروش کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. شرکت‌های تجارت الکترونیکی مانند آمازون، علی‌بابا و eBay روش کار صنعت خرده‌فروشی را تغییر داده‌اند و خرده‌فروشان سنتی و بزرگ را مجبور کرده‌اند تا نحوه انجام تجارت خود را تغییر دهند.

اگر راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیک چیزی است که در نظر دارید، مطمئن شوید که قبل از شروع تحقیق خود را انجام داده اید. و مطمئن شوید که با تمرکز کوچک و باریک شروع کنید تا مطمئن شوید که فضایی برای رشد دارید.

سوالات متداول

چگونه یک تجارت الکترونیک راه اندازی می کنید؟

قبل از شروع کسب و کار خود حتما تحقیقات خود را انجام دهید. محصولات و خدماتی را که قرار است بفروشید مشخص کنید و بازار، مخاطبان هدف، رقابت و هزینه های مورد انتظار را بررسی کنید.
در مرحله بعد، نامی بیاورید، ساختار کسب و کار را انتخاب کنید و مدارک لازم (شماره مالیات دهندگان، مجوزها و مجوزها در صورت درخواست) را دریافت کنید.
قبل از شروع فروش، در مورد پلتفرم تصمیم بگیرید و وب سایت خود را طراحی کنید (یا از کسی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد).
به یاد داشته باشید که در ابتدا همه چیز را ساده نگه دارید و مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید از کانال های زیادی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید تا بتواند رشد کند.

وب سایت تجارت الکترونیک چیست؟

وب سایت تجارت الکترونیک هر سایتی است که به شما امکان خرید و فروش محصولات و خدمات آنلاین را می دهد. شرکت هایی مانند آمازون و علی بابا نمونه هایی از وب سایت های تجارت الکترونیک هستند.

تفاوت بین تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش کالاها و خدمات آنلاین است و در واقع تنها بخشی از یک تجارت الکترونیکی است. کسب و کار الکترونیکی شامل کل فرآیند اجرای آنلاین یک شرکت است. به زبان ساده، این همه فعالیتی است که با یک تجارت آنلاین انجام می شود.

نمونه ای از تجارت الکترونیک چیست؟

Dollar Shave Club به مشتریان محصولات نظافت شخصی، بهداشتی و زیبایی ارائه می دهد. مشتریان می‌توانند انتخاب کنند که چه محصولی می‌خواهند برایشان ارسال شود و می‌توانند برای عضویت طولانی‌مدت ثبت نام کنند تا محصولات به صورت مکرر برایشان ارسال شود. Dollar Shave Club کالاها را به صورت عمده از شرکت های دیگر تهیه می کند، سپس آن محصولات را بسته بندی می کند، اشتراک عضویت را حفظ می کند و محصولات را به بازار عرضه می کند.

انواع تجارت الکترونیک چیست؟

یک شرکت تجارت الکترونیک می تواند به مشتریان (B2C)، مشاغل (B2B) یا سازمان هایی مانند دولت (B2G) بفروشد. تجارت الکترونیک همچنین می تواند توسط مشتریانی که به تجارت (C2B)، مشتریان دیگر (C2C) یا دولت ها (C2G) می فروشند، انجام شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا