مراحل تمدید گواهینامه ایزو – 6 مرحله مهم – شرکت های تمدید گواهی ایزو

مراحل تمدید گواهینامه ایزو شامل 6 مرحله جمع آوری مدارک و مستندات، حسابرسی داخلی، تماس با مرجع صدور گواهینامه ایزو و ثبت درخواست تمدید ISO، تکمیل فرم ثبت نام، پرداخت هزینه تمدید ایزو و ممیزی توسط مرجع و تایید است. در صورت عدم تمدید گواهینامه ایزو، مدرک ایزو دریافت شده اصطلاحاً Expired شده و قابل استعلام در سایت مرجع صدور نمی باشد.

مراحل تمدید گواهینامه ایزو – 6 مرحله مهم – شرکت های تمدید گواهی ایزو

گواهینامه ISO به مکانیزمی ضروری برای پایداری کسب و کار تبدیل شده است. این استانداردهای بین‌المللی دقیقاً برای اطمینان از پروتکل‌های مدیریت مؤثر ساخته شده‌اند. مدیریت کیفیت، تداوم کسب و کار، امنیت اطلاعات، بهداشت و ایمنی شغلی، پایداری محیطی و سیستم مدیریت ریسک برخی از محورهای اصلی این استانداردهای ISO هستند.

هنگامی که یک گواهینامه ISO به دست آمد، یک شرکت باید هر از چند گاهی ممیزی های داخلی دقیق انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که گواهینامه آنها به طور موثر کار می کند. پس از سه سال متوالی، گواهینامه نیاز به تمدید دارد. اگر متخصصان شما را راهنمایی کنند، فرآیند تمدید گواهینامه ISO کار سختی نیست.

تمدید به موقع برای اطمینان از تداوم کسب و کار بدون خطا ضروری است. پایداری کسب و کار به جنبه های مختلفی از جمله توانایی مالی، برنامه ریزی احتمالی، شهرت برند، قرار گرفتن در معرض بازار و وفاداری مشتری بستگی دارد. برای حفظ هر یک از اینها یک استاندارد ISO جداگانه وجود دارد. این مرحله تجدید به تثبیت سیستم و تضمین طول عمر کمک می کند.

ما در این مقاله به سوالات متداول در مورد مراحل تمدید گواهینامه ایزو می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

مراحل تمدید گواهینامه ایزو چگونه است؟

فرآیند تمدید گواهینامه ایزو را به صورت گام به گام مطالعه کنید.

1. مرحله اول – جمع آوری تمامی اسناد

مرحله اول تمدید گواهینامه ایزو تهیه کلیه مدارک مربوطه است. مستندسازی بخش مهمی از فرآیند صدور گواهینامه است. گواهینامه ایزو موجود همراه با تمام داده های ثبت شده برای این منظور مدیریتی باید جمع آوری شود. شماره ثبت و گزارش های قبلی به ارزیابی روند موجود و تعیین هرگونه عدم انطباق کمک می کند.

2. مرحله دوم – حسابرسی داخلی

برای بررسی عدم انطباق ها یا سایر مسائل موجود، این تحلیل ضروری یک حسابرسی داخلی است. حسابرسی داخلی یک ارزیابی مستقل مبتنی بر هدف از سوابق مالی و مدیریتی موجود است. با برجسته کردن مناطقی که نیاز به بهبود دارند، به افزودن ارزش به عملیات کمک می کند. گواهینامه ایزو به مدت سه سال متوالی اعتبار دارد به شرط آنکه سالیانه اقدام به ممیزی مراقبتی و تمدید نمایید. در آن دوره یک سیستم مدیریتی شرایط مختلفی را پشت سر می گذارد. بنابراین، قبل از تمدید گواهینامه، لازم است ببینیم که آیا سیستم به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف مؤثر است یا خیر.

حسابرسی داخلی باید دو بار در سال انجام شود تا بهترین نتایج به دست آید. مرجع صدور گواهینامه ایزو برای اطمینان از آمادگی سیستم، تجزیه و تحلیل حسابرسی فردی را انجام خواهد داد. قبل از آن، یک ارزیابی داخلی ضروری است. تحت نظر متخصصان و مشاوران ایزو، این مرحله باید تکمیل شود.

3. مرحله سوم – با مرجع صدور گواهینامه ایزو خود ارتباط بگیرید

پس از شناسایی زمینه های بهبود و اجرای استراتژی های موثر برای اصلاح آنها، زمان تماس با مرجع صدور گواهینامه ایزو است. این مرحله باید تنها پس از آن برداشته شود که تیم حسابرسی داخلی اطمینان حاصل کند که دیگر عدم انطباق وجود ندارد. ثبت نام آنلاین برای تمدید گواهینامه ایزو امروزه در دسترس است.

چنانچه در مورد مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو خود مطلع نیستید می توانید با تیم مشاوران شرکت ایران گواه ارتباط بگیرید. آنها شما را راهنمایی می کنند تا اطلاعات کافی را به دست آورید.

4. مرحله چهارم – تکمیل فرم ثبت نام

پس از درخواست ممیزی تمدید سالیانه از مرجع صدور گواهی ایزو، ممکن است آنها از شما بخواهند فرم مربوط به ممیزی سالیانه را تکمیل کنید. پس با دقت کامل تمامی موارد خواسته شده را تکمیل و فرم را جهت تایید برای آنها ارسال کنید. همراه با ثبت فرم تمدید گواهینامه ایزو مدارک و اسناد خود را به آنها تحویل دهید.

5. مرحله پنجم – پرداخت هزینه تمدید گواهینامه ایزو

هزینه تمدید گواهینامه ایزو بسته به نوع گواهینامه ایزو سازمان شما، بزرگی یا کوچکی، تعداد سایت ها، تعداد کارمندان، تعداد روزهای ممیزی، نوع فعالیت شما و سطح اعتباری مرجع صدور ایزو بین 500،000 تومان تا 150 $ دلار متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تمدید گواهینامه ایزو می توانید با ما ارتباط بگیرید.

6. مرحله ششم – ممیزی و تایید

پس از پرداخت و تکمیل فرم ثبت نام، سازمان مجوز یک تیم ممیزی را برای بررسی تمام جزئیات ارسال می کند. سیستم شما بر اساس عملکرد و اهداف نظارت و تجزیه و تحلیل خواهد شد. در صورت حفظ انطباق، به محض ارسال تاییدیه توسط تیم ممیزی، سازمان صدور گواهینامه، اقدام تمدید گواهینامه ایزو شما را پردازش می کند.

نحوه استعلام گواهینامه ایزو - 2 روش مهم

سوالات پرتکرار

چه تاریخی باید گواهینامه ایزو را تمدید کرد؟

گواهینامه ایزو دارای اعتبار سه ساله است که سالیانه باید اقدام به مراقبتی و تمدید شود. تاریخی که گواهینامه ایزو ثبت و صادر می گردد در گواهینامه ثبت می شود، لذا دقیقا 11 ماه بعد از تاریخ صدور گواهینامه ایزو، تاریخ ممیزی و تمدید گواهینامه ایزو است. گواهینامه ایزو صادر شده سه سال بعد از تاریخ صدور به طور کلی منقضی می گردد و باید از ابتدا اقدام به دریافت مجدد نمایید.

شرکت تمدید گواهینامه ایزو در ایران کیست؟

برای تمدید گواهینامه ایزو بایستی از شرکتی که گواهی ایزو سازمان شما را صادر کرده اقدام کنید. ممکن است مرجع صادر کننده ایزو معتبر و تحت اعتبار IAF باشد و یا شرکت های خصوصی غیر IAF باشند. نام تجاری مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو معمولاً بالای سربرگ گواهی سمت چپ نمایان است.

چنانچه نیاز است می توانید از مشاوره رایگان ما برای شناسایی مرجع صدور گواهی ایزو سازمان خود بهره مند شوید. شما می توانید از طریق مرجع صادر کننده اقدام به تمدید گواهینامه ایزو نمایید.

مدت زمان تمدید گواهینامه ایزو چقدر است؟

مدت زمان تمدید ایزو بسته به سطح اعتباری مرجع صدور گواهینامه ایزو بین یک ماه تا یک روز متغییر است. اگر مرجع صدور گواهی ایزو شما از شرکت های معتبر تحت اعتبار IAF است حداقل زمان تمدید ایزو تقریبا بیست روز کاری است ولی اگر مرجع صدور ایزو شما یک شرکت غیر IAF است معمولا یک یا دو روز زمان تمدید گواهی ایزو است.

هزینه تمدید گواهینامه ایزو چقدر است؟

هزینه تمدید گواهی ISO بسته به سطح اعتبار مرجع صدور بین 40 تا 70 درصد هزینه صدور اولیه است. برخی از نهادهای تحت اعتبار IAF هزینه تمدید گواهی ایزو را بین 60 تا 70 درصد اعلام می کنند و اغلب نهادهای خصوئصی غیر IAF صادر کننده ایزو هزینه تمدید را بین 30 الی 50 درصد هزینه اولیه اعلام می کنند.

چرا باید گواهینامه ایزو را تمدید کرد؟

ممیزی صدور گواهینامه مجدد برای اطمینان از مطابقت کسب و کار شما با مقررات و استانداردهای مورد نیاز برای گواهینامه ISO در نظر گرفته شده است. کسب و کار شما باید به طور مداوم در تلاش برای بهبود روش های عملیاتی استاندارد (SOP) و سیستم های مدیریتی باشد. لذا ممیزی مراقبتی و تمدید گواهینامه ایزو باعث ارزش افزوده برای کسب وکار شما است.

جهت اخذ انواع گواهینامه های معتبر ملی و بین المللی ایزو می توانید از طریق WhatsApp با مرکز مشاوره ایران گواه در تماس باشید و از مشاوره رایگان با متخصصین مرکز مشاوره ایران گواه بهرهمند شوید.

سوالات متداول

مراحل تمدید گواهینامه ایزو چگونه است؟

1.     مرحله اول – جمع آوری تمامی اسناد
2.     مرحله دوم – حسابرسی داخلی
3.     مرحله سوم – با مرجع صدور گواهینامه ایزو خود ارتباط بگیرید
4.     مرحله چهارم – تکمیل فرم ثبت نام
5.     مرحله پنجم – پرداخت هزینه تمدید گواهینامه ایزو
6.     مرحله ششم – ممیزی و تایید

چرا باید گواهینامه ایزو را تمدید کرد؟

ممیزی صدور گواهینامه مجدد برای اطمینان از مطابقت کسب و کار شما با مقررات و استانداردهای مورد نیاز برای گواهینامه ISO در نظر گرفته شده است. کسب و کار شما باید به طور مداوم در تلاش برای بهبود روش های عملیاتی استاندارد (SOP) و سیستم های مدیریتی باشد. لذا ممیزی مراقبتی و تمدید گواهینامه ایزو باعث ارزش افزوده برای کسب وکار شما است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا