4 روشی که کسب و کارها می توانند از فناوری برای مبارزه با تورم استفاده کنند

با افزایش تورم، کسب‌وکارها راه‌هایی برای استفاده از فناوری – از جمله اتوماسیون، اینترنت اشیا و کاهش تورم دیجیتال – برای مبارزه با قیمت‌های بالاتر و کمبود نیروی کار پیدا کرده‌اند.

4 روشی که کسب و کارها می توانند از فناوری برای مبارزه با تورم استفاده کنند

از آنجایی که تورم در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است، برخی از کسب و کارها متوجه شده اند که چگونه از فناوری برای مبارزه با تورم استفاده کنند.

در حالی که مدیران ارشد مالی به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و کاهش هزینه‌ها هستند، کارشناسان موافقند که کسب‌وکارها باید در عوض از فناوری برای کاهش هزینه‌ها و پیشی گرفتن در رقابت استفاده کنند.

بر اساس گزارش گارتنر، شصت درصد از سازمان ها تا جولای 2021 با تورم قابل توجه دستمزد مواجه بودند. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، که نشان دهنده تغییر ماهانه در قیمت های پرداخت شده توسط مصرف کنندگان ایالات متحده است، اغلب به عنوان یک متر برای تورم اشاره می شود. از ماه مه 2022، CPI 8.5 درصد نسبت به 12 ماه قبل افزایش یافت – بالاترین نرخ در بیش از 40 سال گذشته.

در حالی که هر شرکتی با چالش‌های متفاوتی با تورم مواجه است، فناوری به صنایع کمک کرده است تا با وجود بودجه‌های محدودتر سازگار شوند و پیشرفت کنند.

فناوری به خرده فروشان کمک می کند تا جلوتر باشند

در خرده‌فروشی، کسب‌وکارها از فن‌آوری برای دستیابی به مشتریان به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در حالی که خرده‌فروشان برای مدتی از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کردند – اتاق‌های تزیین مجازی یا تجربیات واقعیت افزوده در فروشگاه را در نظر بگیرید – بسیاری از آنها از فناوری برای کاهش هزینه‌ها برای مبارزه با تورم استفاده نکرده‌اند.

4 روشی که کسب و کارها می توانند از فناوری برای مبارزه با تورم استفاده کنند

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده خرده فروشان از فناوری برای حفظ مشتریان فعلی و آوردن مشتریان جدید آورده شده است.

  1. قفسه های هوشمند
    با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های بی‌درنگ، فروشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از قفسه‌های هوشمند، موجودی موجودی را در هر زمان در قفسه‌های خود پیگیری کنند. قفسه های هوشمند به عنوان یک سیستم کنترل موجودی بی سیم، از حسگرهای وزن برای نشان دادن مقدار محصول در قفسه فروشگاه ها استفاده می کنند. سپس حسگرها این اطلاعات را به پلتفرم تجربه مشتری (CX) خرده فروش منتقل می کنند. از این داده ها می توان برای حفظ موجودی متعادل و ردیابی روند خرید در چندین فروشگاه استفاده کرد. سپس خرده فروشان می توانند موجودی خود را تنظیم کنند تا تقاضا را بهتر برآورده کنند، از سفارش بیش از حد خودداری کنند و اقلامی را که می دانند سودآور هستند در انبار نگه دارند. این می تواند هزینه ها را کاهش دهد و مدیریت موجودی را ساده کند. در سمت تجربه مشتری، خریداران می‌توانند از وب‌سایت‌های فروشگاه بازدید کنند تا ببینند کالایی موجود است یا خیر و سپس آن را برای تحویل یا تحویل سفارش دهند. اگر کالایی موجود نباشد، وب سایت شرکت فروشگاه های دیگری را که کالا در آنها موجود است فهرست می کند. این اطلاعات در زمان واقعی می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و وفاداری مشتری را افزایش دهد. حفظ و رشد پایگاه مشتری در زمان تورم می تواند برای مشاغل ارزشمند باشد.
  2. پرداخت بدون اصطکاک
    با تسویه‌حساب بدون اصطکاک، مصرف‌کنندگان می‌توانند از فناوری‌هایی مانند پرداخت، کیف پول دیجیتال و پرداخت درون‌برنامه استفاده کنند تا تجربه پرداخت خود را سریع‌تر و آسان‌تر کنند. تسویه‌حساب بدون اصطکاک می‌تواند به خرده‌فروشان کمک کند تا هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهند و با اجتناب از خطوط طولانی، تجربه مشتری را بهبود بخشند، مخصوصاً برای مشتریانی که فقط چند محصول را خریداری می‌کنند. یکی از نگرانی های رایج حذف یک کارمند انسانی از فرآیند پرداخت، کلاهبرداری و سرقت است. با این حال، حسگرهای مبتنی بر بینایی کامپیوتری می توانند محصولات فردی را شناسایی کرده و قیمت را برای مشتری محاسبه کنند. آنها همچنین می توانند پنهان سازی یا تغییر برچسب را تشخیص دهند.
  3. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
    بسیاری از خرده فروشان استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را پذیرفته اند زیرا به دنبال راه های جدیدی برای جذب مشتری هستند. هر دو فناوری برای افزایش شخصی‌سازی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند و کمپین‌های بازاریابی و همچنین برای ایجاد تجربه خرید آنلاین بهتر استفاده می‌شوند. هوش مصنوعی همچنین به خرده فروشان توانایی استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی را برای کمک به پیش بینی عادات خرید مشتری می دهد و در عین حال محصولات و خدمات شخصی سازی شده را به کاربران نشان می دهد.

یک خرده فروش می تواند بر اساس الگوهای تقاضای مشتری در محصولات، دسته ها یا مکان های مختلف قیمت ها را افزایش یا کاهش دهد. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر با تغییر عادت‌های مصرف‌کننده سازگار شوند و هزینه‌ها را در مواقع ضروری و در صورت لزوم کاهش دهند.

  1. دوقلوهای دیجیتال
    دوقلو دیجیتال یک نمایش مجازی است که برای انعکاس یک شی یا فرآیند فیزیکی طراحی شده است. خرده‌فروشان از دوقلوهای دیجیتالی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) برای ایجاد شبیه‌سازی‌های مجازی و پیچیده زنجیره‌های تامین استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها می‌توانند مدل‌ها را با داده‌های زمان واقعی و دنیای واقعی به‌روزرسانی کنند، که به تحلیل سیستم‌های زنجیره تامین و شناسایی مشکلات احتمالی قبل از تبدیل شدن به واقعیت کمک می‌کند.

همانطور که سیستم‌های هوش مصنوعی و ML یاد می‌گیرند، شبیه‌سازی‌های بهتر به پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده، تجزیه و تحلیل موجودی و داده‌های ارسال و انجام تست‌های استرس تامین‌کننده کمک می‌کنند. این به خرده فروشان کمک می کند تا با کشف و رسیدگی به مسائل بالقوه قبل از وقوع، در پول خود صرفه جویی کنند، در حالی که به سرعت با تغییرات بازار سازگار می شوند.

ربات ها و اتوماسیون همچنان به کاهش هزینه ها ادامه می دهند
رباتیک و اتوماسیون می تواند به کاهش هزینه های کسب و کار کمک کند. با وجود خطوط تسویه‌حساب سلف‌سرویس در فروشگاه‌های مواد غذایی یا ربات‌هایی که از طریق موجودی در انبار مرتب می‌کنند، این فناوری‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری‌هایی برای کمک به برخی کسب‌وکارها برای کاهش هزینه‌ها تبدیل می‌شوند. اما با افزایش هزینه های نیروی کار، فرصتی برای افزایش اتوماسیون و پذیرش روباتیک برای جبران این روند وجود دارد.

بیش از هر زمان دیگری، تعداد کارهای احتمالی خودکار همچنان در حال افزایش است. چندین صنعت در حال افزایش پذیرش اتوماسیون خود هستند، از جمله پردازش مواد غذایی، تولید عمومی و تولید الکترونیک.

نمونه ای از افزایش پذیرش اتوماسیون برای کمک به کاهش هزینه ها در صنعت هتلداری است. با کمبود نیروی کار، افزایش نرخ ها و تغییر عادات سفر به دلیل COVID-19، هتل ها مهمانان را با گزینه های سلف سرویس خودکار جذب می کنند. مهمانان می‌توانند اقامت خود را از دستگاه‌های تلفن همراه خود با سیستم‌های خودکار مدیریت کنند، مانند انعام بدون پول نقد برای نظافت منزل و چک‌این سلف سرویس بدون تماس.

مثال دیگر در کارخانه ها و انبارها است، جایی که رباتیک به لجستیک و فرآیندهای پیچیده کمک می کند. با استفاده از روبات‌ها برای انجام کارهای روزمره و تکراری، کسب‌وکارها می‌توانند زمان و تلاش کارکنان خود را به کارهای حساس‌تر و حساس‌تر اختصاص دهند.

ربات‌ها همچنین به کسب‌وکارها کمک کرده‌اند تا با کمبود نیروی کار در طول و پس از همه‌گیری مبارزه کنند. ربات های جدید برای تقویت عملیات و همکاری با انسان طراحی شده اند. ربات‌ها از هوش مصنوعی برای پیمایش امکانات و انجام وظایفی مانند جارو کردن طبقات، تشخیص نشت‌ها و مرتب‌سازی و ارسال نامه‌ها استفاده می‌کنند. ربات ها همچنین می توانند با کارمندان همکاری کنند و فرآیندهای تحقق را بهبود بخشند.

کاهش تورم دیجیتال به کاهش تورم کمک می کند
در حالی که تورم سودآوری کسب‌وکارها را تهدید می‌کند، می‌تواند کاتالیزوری برای کسب‌وکارها باشد تا مخارج خود را تجزیه و تحلیل کنند و استراتژی‌های اصلی کاهش هزینه را پیش ببرند. این می تواند شامل سرمایه گذاری در فناوری برای کاهش هزینه های بلند مدت باشد.

به گفته گارتنر، کاهش قیمت دیجیتال بر سرمایه گذاری در فناوری با هدف کاهش هزینه های کسب و کار در بلند مدت تمرکز دارد. در حالی که هزینه کردن در دوران تورم غیرمعمول به نظر می رسد، اجرای ابتکارات دیجیتال می تواند منجر به کاهش هزینه های کسب و کار شود. در نتیجه، کسب‌وکارها می‌توانند سودآوری خود را در بلندمدت حفظ کنند و با کاهش قیمت کالاها و خدمات، این پس‌اندازها را کنار بگذارند – که اساساً باد کردن حباب هزینه متورم شده را کاهش می‌دهند.

در حالی که بیشتر صنایع تورم را احساس می کنند، مهم است که نوآورانه و بلندمدت فکر کنیم. کسب‌وکارها باید به دنبال راه‌های خلاقانه برای استفاده از فناوری به نفع خود باشند، چه شامل حفظ پایگاه مشتری وفادار یا بهبود سیستم‌های قدیمی.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا