مدیریت محتوای محصول (PCM) چیست؟

مدیریت محتوای محصول برای ایجاد، مدیریت، به اشتراک گذاری، سازماندهی و طبقه بندی داده های مربوط به محصول استفاده می شود. این راه حل جریان یکپارچه محصولات را از ابتدا تا انتهای چرخه محصول تضمین می کند.

مدیریت محتوای محصول (PCM)

به طور مشابه، یک ابزار PCM به طور ایده‌آل ویژگی‌های محصول، دسته‌ها، توضیحات، تصاویر و سایر مطالب بازاریابی را مدیریت می‌کند: همه چیزهایی که به متمرکز کردن داده‌های محصول و فعال کردن فروش چند کاناله کمک می‌کنند.

محتوای محصول از منابع متعدد در یک سازمان می آید. این شامل بخش های مختلف مانند موجودی، بازاریابی و فروش می شود. علاوه بر این، راه حل هایی مانند ERP، ابزار یا نرم‌افزار مدیریت محتوای محصول مانند Apimio به صاحبان تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا ایجاد و بهینه‌سازی اطلاعات محصول خود را خودکار کرده و آن را در چندین پلتفرم با یک کلیک توزیع کنند.، صفحات گسترده یا MDM را نیز شامل می شود. PCM تمام این اطلاعات را متمرکز می کند و به تیم شما بستری می دهد که از طریق آن می توانند ویرایش های مشترک را در زمان واقعی انجام دهند.

یک گردش کار ساده، سازمان شما را قادر می‌سازد تا زمان شما را برای بازاریابی کاهش دهد و اطلاعات محصول را به کانال‌های فروش شما ارسال کند و یک قدم جلوتر از رقیب شما بماند.

مزایای مدیریت محتوای محصول

  • بهبود دید محصول
  • افزایش فروش
  • ثبات بهتر برند
  • گردش کار ساده شده

بهبود دید محصول

سیستم‌های مدیریت محتوای محصول (PCM) به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اطلاعات محصول را سازماندهی و بهینه‌سازی کنند، و پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستند در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و موتورهای جستجو برای مشتریان آسان‌تر می‌کند.

افزایش فروش

سیستم های PCM به بهبود کیفیت اطلاعات محصول کمک می کند، که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و فروش را افزایش دهد.

ثبات بهتر برند

سیستم‌های PCM کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا برندسازی ثابتی را در تمام اطلاعات محصول حفظ کنند، که اعتماد و وفاداری مشتری را بهبود می‌بخشد.

گردش کار ساده

سیستم‌های PCM بسیاری از کارهای دستی مرتبط با مدیریت اطلاعات محصول را خودکار می‌کنند، مانند ورود داده‌ها و به‌روزرسانی‌ها، کارآمدتر کردن جریان کار و کاهش خطاها.

ویژگی های سیستم مدیریت محتوای محصول (PCM)

مدیریت داده برای محصولات

بزرگترین ویژگی PCM مدیریت داده های محصول شما است. این به شما این امکان را می دهد که یک کاتالوگ محصول ثابت از طریق اطلاعات تامین کنندگان/فروشندگان مختلف ایجاد کنید که معمولاً دارای تغییرات زیادی در ساختار داده و کیفیت آنها هستند.

برای مثال در نرم افزار PIM به عنوان یک خرده فروش، می توانید همه فروشندگان خود را دعوت کنید تا بتوانند داده های محصول را با شما به اشتراک بگذارند. معمولاً فروشندگان مختلف داده های محصول خود را در قالب های مختلف نگهداری می کنند. اما هنگامی که آنها شروع به آپلود آن از طریق فایل های CSV می کنند، همه آن ها در یک فرمت منفرد سازگار می شوند. بنابراین داده ها در قالب یکپارچه از همه آنها به شما می رسد که با تمام کانال های فروش شما مانند Shopify سازگار است.

انتشار محصول

اگر در حال حاضر به روش دستی می‌روید، به این معنی است که دائماً باید صفحات گسترده را در کانال‌های فروش خود به‌روزرسانی و آپلود کنید. این کار خسته کننده است و زمان ورود شما به بازار را به تاخیر می اندازد. صفحات گسترده نه تنها مستعد خطا هستند، بلکه باید در قالب هایی باشند که با کانالی که می خواهید آن را صادر کنید مطابقت داشته باشد.

با این حال، با PCM، این کار خودکار می شود. شما یک مکان مرکزی برای تمام داده های محصول خود دارید که می توانید آن را در کانال های فروش خود تنها با یک کلیک، در قالب دلخواه خود منتشر کنید.

اگرچه پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند Shopify به شما امکان می‌دهند داده‌های محصول خود را در خود پلتفرم مدیریت کنید، اما برای مدیریت حجم زیادی از داده‌ها در backend مجهز نیستند. آنها همچنین نمی توانند مجموعه داده های بزرگی را از تامین کننده نگهداری کنند.

همچنین تامین کنندگان شما نمی توانند مستقیماً با شما همکاری کنند و خودشان داده ها را آپلود کنند. مدیریت محتوای محصول راه حل این مانع است. این به خرده فروشان و فروشندگان راهی بدون درز می دهد تا محصولات را دقیقاً همانطور که قصد داشتند در فروشگاه های خود منتشر کنند.

گردش کار مدیریت چرخه عمر محصول

PCM برای مدیریت تمام داده های محصول از ابتدا تا انتها طراحی شده است. این شامل افزودن محصولات جدید، حفظ محصولات موجود و سوق دادن آنها به کانال های فروش متعدد است. تمام هدف این است که از هر گونه تنگنا در طول مسیر جلوگیری کنید و یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنید.

PIM در مقابل PXM در مقابل PCM

امروزه ابزارهای مسخره ای در بازار وجود دارد. و گاهی اوقات به دلیل شبیه بودن آنها گیج کننده می شود. ما آن را دریافت می کنیم. اجازه دهید این را سریع برای شما تجزیه کنم.

با یک PIM، یک خرده‌فروش می‌تواند محصولات خود را ایجاد، غنی‌سازی و در کانال‌های فروش متعدد توزیع کند.

مدیریت محتوای محصول، PCM، ویژگی هایی را برای انتخاب محتوای محصول و تصاویر مناسب برای محصولات فراهم می کند. PXM برخی از ویژگی‌های اضافی مانند نصب و مدیریت داده‌های محصول از سوی تامین‌کنندگان را فراهم می‌کند. علاوه بر این، همچنین به طور موثر اطلاعات محصول با کیفیت بالا و آماده کانال را در تمام نقاط تماس متعدد توزیع می کند.

PIM و مدیریت محتوای محصول (PCM) از نظر هدف و عملکرد کاملاً یکسان هستند. با این حال، PIM کمی پیشرفته‌تر از PCM است زیرا عناصر اضافی برای افزودن و ویرایش توضیحات محصول، رسانه دیجیتال و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

به عنوان یک نام تجاری، پیاده سازی یک ابزار جداگانه برای هر یک از عملکردهای ذکر شده در بالا می تواند پرهزینه باشد. به همین دلیل است که ما ابزاری ایجاد کردیم که به شما یک PIM، PCM و PXM یکپارچه می دهد. ایران گواه به شما امکان می دهد داده های محصول خود را به چندین کانال اضافه، ویرایش، غنی سازی و توزیع کنید. خرده‌فروشان می‌توانند داده‌هایی را که مستقیماً از تأمین‌کنندگانشان می‌آیند مدیریت کنند. آنها می توانند پایگاه داده فروشنده خود را ایجاد کنند و تجربیات کاربری خود را بهینه کنند.

ایجاد استراتژی محتوای محصول

  • ترجیحات مصرف کننده
  • فناوری محتوای محصول
  • جذب پول مورد نیاز

ترجیحات مصرف کننده

شما باید ترجیحات کاربر خود را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که محتوایی تولید کرده اید که نیازهای آنها را برآورده می کند. یک ایده خوب برای این کار اضافه کردن نمودار اندازه، تصاویر و نقاط گلوله در توضیحات محصول نیز می باشد.

فناوری محتوای محصول

این رویکرد معمولاً اقتصادی ترین و کارآمدترین راه برای اعمال تغییرات در کل خط تولید شما است. به عنوان مثال، آیا سرمایه گذاری پیشنهادی به خوبی با پلت فرم تجارت الکترونیکی شما یا سیستم مدیریت محتوای وب سایت شما هماهنگ است؟

جذب پول مورد نیاز

اطلاعات محصول با کیفیت بالا دید، رتبه بندی موتورهای جستجو، ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل در صفحات محصول را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث افزایش درآمد می شود. زمان رسیدن به بازار سریعتر به معنای فرصت های بیشتر برای فروش و درآمد اضافی است.

سوالات متداول

مدیریت محتوای محصول چیست؟

مدیریت محتوای محصول برای ایجاد، مدیریت، به اشتراک گذاری، سازماندهی و طبقه بندی داده های مربوط به محصول استفاده می شود.

ابزار مدیریت محتوای محصول چه می کند؟

ابزار یا نرم‌افزار مدیریت محتوای محصول مانند Apimio به صاحبان تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا ایجاد و بهینه‌سازی اطلاعات محصول خود را خودکار کرده و آن را در چندین پلتفرم با یک کلیک توزیع کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا