گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات Directive 2006/42/EC

مقاله گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات Directive 2006/42/EC توسط ایران گواه برای شما فراهم شده است. دستورالعمل ماشین آلات Directive 2006/42/EC از بخشنامه‌های محصولات اروپایی است که امکان درج نشان CE بر روی ماشین آلات و تأسیسات را فراهم می‌کند.

گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات

الزامات ایمنی

ماشین آلات و تأسیساتی که در محدوده این دستورالعمل قرار دارند، باید پیش از معامله و یا بهره‌برداری، الزامات اساسی ایمنی مطابق با دستورالعمل ماشین آلات را رعایت کنند.

علامتگذاری CE

با قرار دادن علامت CE، سازنده یا وارد کننده تأیید می‌کند که محصول با الزامات اساسی اروپا از جهت سلامت، ایمنی و محیط زیست مطابقت دارد.

کاربرد دستورالعمل ماشین آلات

دستورالعمل ماشین آلات نه تنها شامل ماشین‌آلات و تأسیسات می‌شود بلکه شامل موارد زیر نیز می‌باشد:

  • تجهیزات قابل تعویض.
  • اجزای ایمنی مانند دستگاه‌های ایمنی و وسایل توقف اضطراری.
  • لوازم جانبی برای بلند کردن.
  • زنجیرها و تورها.
  • دستگاه‌های انتقال مکانیکی قابل جابجایی.
  • ماشین‌آلات تا حدودی تکمیل شده.

هدف اصلی دستورالعمل

تضمین بالاترین سطح ایمنی برای کاربران ماشین‌آلات و لوازم جانبی است.

گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات

اعمال چندین راهنما برای یک دستگاه

با قرار دادن نشان CE، سازنده یا واردکننده تأیید می‌کند که دستگاه با کلیه قوانین مربوط به CE مطابقت دارد. در مواردی، علاوه بر دستورالعمل ماشین‌آلات، دستورالعمل‌های دیگر نظیر EMC یا تجهیزات فشار نیز ممکن است اعمال شوند. دستگاه باید کلیه الزامات هر دو دستورالعمل را رعایت کند.

مثال: کمپرسور

کمپرسورها، که هم به عنوان ماشین‌آلات و هم در حوزه دستورالعمل تجهیزات فشار قرار می‌گیرند، باید الزامات هر دو را برآورده کنند تا گواهینامه CE دریافت نمایند.

گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات

شش مرحله نصب نشان CE بر روی ماشین آلات و تاسیسات

۱. طبقه‌بندی محصول: تعیین اینکه آیا محصول در حوزه دستورالعمل ماشین‌آلات یا سایر دستورالعمل‌های CE قرار می‌گیرد. ۲. ارزیابی ریسک: تحلیل برای تعیین ریسک‌ها و الزامات ایمنی و سلامتی مربوط به دستگاه. ۳. روش انطباق: ارزیابی مطابق با استانداردهای اروپایی هماهنگ. ۴. پرونده‌های فنی: ترسیم پرونده‌های فنی و ارزیابی‌های ریسک. ۵. اعلامیه اتحادیه اروپا: تهیه پیش‌نویس اعلامیه اتحادیه اروپا. ۶. نشانه‌گذاری CE: دستورالعمل نصب نشانه CE بر روی ماشین‌آلات.

مرکز مشاوره ایران گواه یکی از معتبرترین مراجع جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو است. برای دریافت گواهینامه های ایزو معتبر از این فرم استفاده کنید و یا در واتس‌اپ پیام دهید.

زمان مورد نیاز برای علامت‌گذاری ماشین‌آلات

قبل از فروش یا عرضه در بازار، ماشین‌آلات تولیدی باید دارای نشان CE باشند.

فرایند علامت‌گذاری CE برای ماشین‌آلات و تاسیسات

مونتاژ یا اصلاح دستگاه

تولیدکنندگان ماشین‌آلات مونتاژ شده (تاسیسات) باید پس از بررسی نشان CE تک تک ماشین‌آلات در مونتاژ، نشان CE را روی دستگاه مونتاژ شده درج نمایند. هر دستگاه پس از مونتاژ یا تنظیم به عنوان تاسیسات جدید شناخته شده و باید مجدداً برای نصب علامت CE مورد بازرسی قرار گیرد.

واردات از کشورهای غیر EEA

تولیدکنندگان خارج از اتحادیه اروپا که قطعات یا ماشین‌آلات را تولید یا تهیه می‌کنند، باید توسط واردکننده‌ای که محصولات را در بازار اتحادیه اروپا عرضه می‌کند، مورد ارزیابی انطباق قرار گیرند. واردکننده مسئول درج نشان CE روی محصول است.

چگونگی کمک ایران گواه

ایران گواه، خدمات مرتبط با تهیه تکنیکال فایل، صدور گواهینامه و نصب نشان CE بر روی ماشین‌آلات و تاسیسات بر اساس دستورالعمل ماشین‌آلات Directive 2006/42/EC را ارائه می‌دهد. خدمات قابل ارائه شامل:

  • ارزیابی ریسک مطابق با دستورالعمل و استانداردهای مربوط.
  • تعیین الزامات ایمنی و بهداشتی و استانداردهای محصول.
  • ارزیابی سازگاری ماشین‌آلات در محل.
  • تدوین و تأیید فایل‌های فنی.
  • تالیف و تأیید دفترچه‌های راهنمای کاربر.
  • تأیید و تهیه اظهارنامه‌های EC حاصل از انطباق.
  • آموزش درست علامت‌گذاری CE.

با سپاس از شما که مقاله گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات Directive 2006/42/EC را مطالعه نمودید. سوالات خود در ارتباط با گواهینامه CE ماشین آلات و تأسیسات Directive 2006/42/EC را از ما بپرسید.

تصویر فردی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو معتبر کرده است

مرکز مشاوره ایران گواه یکی از معتبرترین مراجع جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو است. برای دریافت گواهینامه های ایزو معتبر از این فرم استفاده کنید و یا در واتس‌اپ پیام دهید.

شماره تماس: 46134156-021

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا