یک استارت آپ چیست و چه چیزی در راه اندازی یک استارتاپ نقش دارد

استارت آپ چیست؟

اصطلاح استارت آپ به شرکتی اطلاق می شود که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد. استارت آپ ها توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس می‌شوند که می‌خواهند محصول یا خدماتی را توسعه دهند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد. این شرکت ها عموما با هزینه های بالا و درآمد محدود شروع به کار می کنند، به همین دلیل است که به دنبال سرمایه از منابع مختلفی مانند سرمایه گذاران خطرپذیر هستند.

یک استارت آپ چیست

نکات کلیدی در مورد استارتاپ ها

  • استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه کسب و کار است.
  • بنیان‌گذاران معمولاً استارت‌آپ‌های خود را تأمین مالی می‌کنند و ممکن است قبل از شروع به کار برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش کنند.
  • منابع مالی شامل خانواده و دوستان، سرمایه گذاران خطرپذیر، تامین مالی جمعی و وام است.
  • استارت‌آپ‌ها همچنین باید محل کسب و کار و ساختار قانونی خود را در نظر بگیرند.
  • استارت‌آپ‌ها با ریسک بالایی همراه هستند، زیرا شکست بسیار ممکن است، اما می‌توانند مکان‌های بسیار منحصربه‌فردی برای کار با مزایای عالی، تمرکز بر نوآوری و فرصت‌های عالی برای یادگیری باشند.
شرکت های کوچک و متوسط SME

آشنایی با استارت آپ ها

استارت‌آپ‌ها شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که بر روی یک محصول یا خدمات واحد متمرکز شده‌اند که بنیانگذاران می‌خواهند آن را به بازار عرضه کنند. این شرکت‌ها معمولاً یک مدل تجاری کاملاً توسعه‌یافته ندارند و مهم‌تر از آن، فاقد سرمایه کافی برای حرکت به مرحله بعدی کسب‌وکار هستند. بیشتر این شرکت ها در ابتدا توسط بنیانگذارانشان تامین مالی می شوند.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها برای دریافت بودجه بیشتر به دیگران از جمله خانواده، دوستان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر مراجعه می‌کنند. سیلیکون ولی به‌خاطر جامعه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر قوی‌اش شناخته می‌شود و مقصدی محبوب برای استارت‌آپ‌ها است، اما به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان خواستارترین عرصه در نظر گرفته می‌شود.

استارت‌آپ‌ها می‌توانند از سرمایه اولیه برای سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه طرح‌های تجاری خود استفاده کنند. تحقیقات بازار به تعیین تقاضا برای یک محصول یا خدمات کمک می کند، در حالی که یک طرح تجاری جامع بیانیه ماموریت، چشم انداز و اهداف شرکت و همچنین استراتژی های مدیریت و بازاریابی را مشخص می کند.

چند سال اول برای استارت آپ ها بسیار مهم است این زمانی است که کارآفرینان باید از آن برای تمرکز بر افزایش سرمایه و توسعه یک مدل کسب و کار استفاده کنند.

ملاحظات خاص

عوامل مختلفی وجود دارد که کارآفرینان هنگام تلاش برای راه اندازی استارت آپ خود و شروع فعالیت باید به آنها فکر کنند. ما برخی از رایج ترین آنها را در زیر فهرست کرده ایم.

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی می تواند هر کسب و کاری را ایجاد یا شکست دهد. و این اغلب یکی از مهم ترین ملاحظات برای هر کسی است که در دنیای تجارت راه اندازی می کند. استارت‌آپ‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا کسب‌وکارشان به صورت آنلاین، در دفتر یا دفتر خانگی یا در یک فروشگاه انجام می‌شود. مکان بستگی به محصول یا خدمات ارائه شده دارد.

برای مثال، یک استارت‌آپ فناوری که سخت‌افزار واقعیت مجازی را می‌فروشد، ممکن است به یک فروشگاه فیزیکی نیاز داشته باشد تا به مشتریان نمایش چهره به چهره ویژگی‌های پیچیده محصول را ارائه دهد.

ساختار حقوقی

استارت‌آپ‌ها باید در نظر داشته باشند که کدام ساختار قانونی به بهترین وجه با نهاد آنها سازگار است. مالکیت انحصاری برای موسسی که کارمند اصلی یک کسب و کار نیز هست مناسب است. شراکت ها یک ساختار قانونی قابل دوام برای مشاغلی هستند که متشکل از چندین نفر هستند که مالکیت مشترک دارند، و همچنین ایجاد آنها نسبتاً ساده است. مسئولیت شخصی را می توان با ثبت استارت آپ به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) کاهش داد.

منابع مالی

استارت‌آپ‌ها اغلب با مراجعه به خانواده و دوستان یا با استفاده از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، سرمایه جمع‌آوری می‌کنند. این گروهی از سرمایه گذاران حرفه ای هستند که در تامین مالی استارت آپ ها تخصص دارند. تامین مالی جمعی برای بسیاری از افراد به روشی مناسب برای دستیابی به پول نقدی که برای حرکت رو به جلو در فرآیند کسب و کار نیاز دارند تبدیل شده است. این کارآفرین یک صفحه تامین مالی جمعی را به صورت آنلاین راه اندازی می کند و به افرادی که به شرکت اعتقاد دارند اجازه می دهد پول اهدا کنند.

استارت آپ ها ممکن است از اعتبار برای شروع فعالیت خود استفاده کنند. یک سابقه اعتباری عالی ممکن است به استارت آپ اجازه دهد تا از یک خط اعتباری به عنوان تامین مالی استفاده کند. این گزینه بیشترین خطر را دارد، به خصوص اگر راه اندازی ناموفق باشد. سایر شرکت ها وام های کسب و کار کوچک را برای کمک به رشد انتخاب می کنند. بانک ها معمولاً چندین گزینه تخصصی برای کسب و کارهای کوچک در دسترس دارند – وام خرد محصولی کوتاه مدت و کم بهره است که برای استارت آپ ها طراحی شده است. برای واجد شرایط بودن اغلب به یک طرح تجاری دقیق نیاز است.

مزایا و معایب استارت آپ ها

کار کردن در استارت آپ مزایای مختلفی دارد. مسئولیت بیشتر و فرصت های یادگیری دو مورد است. از آنجایی که استارت‌آپ‌ها نسبت به شرکت‌های بزرگ و تاسیس کارمندان کمتری دارند، کارمندان تمایل دارند کلاه‌های زیادی بر سر بگذارند و در نقش‌های مختلف کار کنند، که منجر به مسئولیت‌پذیری بیشتر و همچنین فرصت‌هایی برای یادگیری می‌شود.

استارت‌آپ‌ها طبیعت آرام‌تری دارند، و محیط کار را بیشتر به یک تجربه مشترک، با ساعات کاری انعطاف‌پذیر، افزایش تعامل کارکنان و انعطاف‌پذیری تبدیل می‌کنند. استارت آپ ها مزایای بهتری در محل کار مانند مهد کودک برای کودکان، غذای رایگان و هفته‌های کاری کوتاه‌تر دارند.

کار در استارت‌آپ‌ها نیز می‌تواند مفیدتر باشد، زیرا از نوآوری استقبال می‌شود و مدیران به کارمندان با استعداد اجازه می‌دهند تا با ایده‌هایی با نظارت کمی اجرا کنند.

یکی از معایب اولیه استارتاپ افزایش ریسک است. این در درجه اول در مورد موفقیت و طول عمر یک استارت آپ صدق می کند. کسب‌وکارهای جدید باید قبل از شروع سودآوری، خود را ثابت کرده و سرمایه خود را افزایش دهند. راضی نگه داشتن سرمایه گذاران از پیشرفت استارت آپ بسیار مهم است. خطر تعطیلی یا نداشتن سرمایه کافی برای ادامه عملیات قبل از کسب سود همیشه وجود دارد.

ساعات طولانی مشخصه استارت‌آپ‌ها است، زیرا همه برای رسیدن به یک هدف کار می‌کنند – دیدن موفقیت استارت‌آپ. این می تواند منجر به لحظات پر استرس و گاهی اوقات جبرانی شود که متناسب با ساعات کار نیست. رقابت نیز همیشه بالا است زیرا تعداد انگشت شماری از استارت آپ ها روی یک ایده کار می کنند.

مزایا

  • فرصت های بیشتر برای یادگیری
  • افزایش مسئولیت
  • انعطاف پذیری
  • مزایای محل کار
  • نوآوری تشویق می شود
  • ساعت های انعطاف پذیر

معایب

  • خطر شکست
  • نیاز به افزایش سرمایه
  • استرس بالا
  • محیط کسب و کار رقابتی

نمونه هایی از استارت آپ ها

Dotcoms یک استارتاپ رایج در دهه 1990 بود. در این مدت به دلیل جنون سرمایه گذاران برای حدس و گمان در مورد ظهور این مشاغل جدید، سرمایه گذاری خطرپذیر بسیار آسان بود. متأسفانه، بیشتر این استارت‌آپ‌های اینترنتی در نهایت به دلیل نقص‌های عمده در طرح‌های تجاری‌شان، مانند نداشتن مسیری برای کسب درآمد پایدار، شکست خوردند. با این حال، تعداد انگشت شماری از شرکت ها با ترکیدن حباب دات کام جان سالم به در بردند. آمازون (AMZN) و eBay (EBAY) تنها دو نمونه هستند.

بسیاری از استارت آپ ها در چند سال اول شکست می خورند. به همین دلیل این دوره اولیه مهم است. کارآفرینان باید پول بیابند، مدل کسب و کار و طرح کسب و کار ایجاد کنند، پرسنل کلیدی را استخدام کنند، جزئیات پیچیده ای مانند سهام برای شرکا و سرمایه گذاران را بررسی کنند و برای بلندمدت برنامه ریزی کنند. بسیاری از موفق‌ترین شرکت‌های امروزی – مایکروسافت (MSFT)، اپل (AAPL) و متا (META) که قبلاً فیس‌بوک بود، به عنوان یک استارت‌آپ شروع به کار کردند و در نهایت به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شدند.

چگونه یک شرکت استارت آپی راه اندازی می کنید؟

اولین قدم برای راه اندازی یک استارتاپ داشتن یک ایده عالی است. از آنجا، تحقیقات بازار گام بعدی برای تعیین اینکه این ایده چقدر امکان پذیر است و بازار فعلی برای ایده شما چگونه به نظر می رسد است. پس از تحقیقات بازار، ایجاد یک طرح تجاری که ساختار، اهداف، مأموریت، ارزش‌ها و اهداف شرکت شما را مشخص می‌کند، قدم بعدی است.

یکی از مهم ترین مراحل تامین بودجه است. این می تواند از پس انداز، دوستان، خانواده، سرمایه گذاران یا وام ناشی شود. پس از جمع آوری بودجه، مطمئن شوید که تمام کارهای قانونی و اداری را به درستی انجام داده اید. این به معنای ثبت کسب و کار شما و دریافت هر گونه مجوز یا مجوز مورد نیاز است. پس از این، یک مکان تجاری ایجاد کنید. از آنجا، یک برنامه تبلیغاتی برای جذب مشتری، ایجاد پایگاه مشتری و تطبیق با رشد کسب و کار خود ایجاد کنید.

پرسش های متداول

مزایای کار برای استارتاپ چیست؟

مزایای کار در استارتاپ شامل فرصت های بیشتر برای یادگیری، افزایش مسئولیت، ساعات کاری انعطاف پذیر، محیط کاری آرام، افزایش تعامل کارکنان، مزایای خوب در محل کار و نوآوری است.

چگونه وام کسب و کار نوپا دریافت می کنید؟

یک استارت آپ می تواند از بانک، سازمان های خاص یا دوستان و خانواده وام دریافت کند. یکی از بهترین و اولین گزینه ها باید همکاری با اداره تجارت کوچک ایالات متحده باشد که وام های خرد را به مشاغل کوچک ارائه می دهد. متوسط وام SBA 13000 دلار و حداکثر مبلغ وام 50000 دلار است. این وام ها معمولاً از وام دهندگان غیرانتفاعی جامعه هستند و می توانند راحت تر از وام های سنتی از بانک ها دریافت شوند.

چگونه برای یک شرکت استارت آپ ارزش قائل می شوید؟

ارزش گذاری یک استارتاپ می تواند دشوار باشد زیرا استارتاپ ها معمولاً طول عمری ندارند که در آن موفقیت خود را تعیین کنند. استارت‌آپ‌ها نیز تا چند سال پس از راه‌اندازی، سود یا حتی درآمدزایی ندارند. به این ترتیب، استفاده از معیارهای سنتی صورت های مالی برای ارزیابی ها کاربرد ندارد. برخی از بهترین راه‌ها برای ارزش‌گذاری یک استارت‌آپ شامل هزینه‌های تکراری، چند برابری بازار، جریان نقدی تخفیف‌یافته و ارزیابی مرحله‌ای است.

نتیجه گیری

راه‌اندازی یک شرکت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری دشوار اما سودآور باشد. داشتن یک ایده عالی و تلاش برای عرضه آن به بازار با چالش‌هایی مانند جذب سرمایه، کارمندان، بازاریابی، کار قانونی و مدیریت امور مالی همراه است. البته به خاطر داشته باشید که استارت آپ ها منجر به افزایش رضایت شغلی و امکان به جا گذاشتن میراث می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا