چرا دسترسی دیجیتال برای کار از راه دور مهم است؟

با ادامه روند کار از راه دور، شرکت ها باید از دسترسی دیجیتال برای همه کارکنان، از جمله افراد دارای معلولیت اطمینان حاصل کنند.

چرا دسترسی دیجیتال برای کار از راه دور مهم است؟

مردم برای مدرسه، محل کار، خرید، سرگرمی و مراقبت های بهداشتی دیجیتالی می شوند. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که ارتباطات و اطلاعات برای همه به صورت آنلاین – از جمله افراد دارای معلولیت – قابل دسترسی است.

قبل از همه‌گیری، تنها 6 درصد از مردم در خانه کار می‌کردند و سه چهارم آمریکایی‌ها هرگز از خانه کار نمی‌کردند. اکنون بر اساس نظرسنجی گالوپ، 56 درصد از کارگران ایالات متحده به صورت تمام وقت یا پاره وقت از راه دور کار می کنند. کارمندان منابع لازم برای انجام کارهای خود را از خانه با دسترسی به پورتال های ارتباطی شرکت، منابع آنلاین و سایر برنامه ها دارند.

عدم دسترسی به محتوای دیجیتال مشکل‌سازتر و برجسته‌تر می‌شود. طبق گزارش CDC، از هر چهار بزرگسال در ایالات متحده یک نفر دارای معلولیت است. حدود 5.9 درصد از افراد دارای ناتوانی در شنوایی مشکل جدی دارند و 4.6 درصد از افراد دارای ناتوانی دچار مشکل جدی بینایی هستند.

کارفرمایان می توانند دسترسی همه کارکنان را بهبود بخشند و فرهنگ فراگیر را ترویج کنند.

دسترسی دیجیتال چیست؟

دسترسی دیجیتال به ابزارهای آنلاین کمک می کند تا برای همه، حتی کسانی که دارای اختلالاتی مانند عملکرد حرکتی، بینایی، شنوایی و شناخت هستند، در دسترس باشند. طراحی قابل دسترسی دیجیتال برای افرادی که با موانع زبانی روبرو هستند نیز کاربرد دارد.

این شامل استفاده از ویژگی‌های فناوری کمکی مانند زیرنویس، رونویسی، صفحه‌خوان‌ها، دستگاه‌های پوشیدنی، زیرنویس‌ها و ذره‌بین می‌شود.

چرا دسترسی دیجیتال مهم است؟

دو دلیل برای سرمایه گذاری در خدمات دسترسی دیجیتال وجود دارد: انطباق و گنجاندن.

پیروی از قانون
قوانین متعدد ایالات متحده از حقوق افراد دارای معلولیت حمایت می کند. قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) از افراد دارای معلولیت در یک محیط فیزیکی محافظت می‌کند. با این حال، عنوان سوم ADA “تبعیض بر اساس ناتوانی را در فعالیت های اقامتگاه های عمومی ممنوع می کند.” مشاغل عموماً برای عموم باز هستند و در این دسته قرار می گیرند. در حالی که ADA در ابتدا بر موانع فیزیکی متمرکز بود، تمرکز بیشتری در ADA وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که وب سایت ها برای افراد دارای معلولیت نیز قابل دسترسی هستند.

سایر قوانین مربوطه عبارتند از بخش 508 قانون توانبخشی 1973، قانون ارتباطات و دسترسی ویدیویی قرن 21 (CVAA) و ابتکار دسترسی به وب W3C (WAI). WAI بر دستورالعمل ها و استانداردهای دسترسی برای محتوای وب، مرورگرها و برنامه ها تمرکز دارد. این امر در مورد کارفرمایان و کارمندان آنها نیز صدق می کند، به ویژه در هنگام کار از راه دور.

به یاد داشته باشید که هرگونه عدم رعایت این قوانین باعث می شود شرکتی مشمول اتهامات تبعیض ناتوانی شود.

فرهنگ شمول
ایجاد یک فرهنگ فراگیر یک انتخاب فعال برای یک شرکت است. برای فراگیر بودن، شرکت باید سیاست‌ها و فرآیندهایی داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که گروه‌های دارای نمایندگی کمتر – مانند افراد دارای معلولیت، اقلیت‌ها و زنان – می‌توانند رشد کنند.

بر اساس گزارش دیلویت، شرکت‌هایی با فرهنگ فراگیر دو برابر بیشتر به اهداف مالی دست می‌یابند یا از آنها فراتر می‌روند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که عملکرد بالایی داشته باشند و هشت برابر بیشتر احتمال دارد نتایج تجاری مطلوبی را گزارش کنند تا آن‌هایی که فراگیر بودن را ترویج نمی‌کنند. به نظر می رسد کارمندان به کارفرمایانی که به همه افراد احترام می گذارند و ابزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار همه قرار می دهند، به خوبی پاسخ می دهند.

بسیاری از شرکت‌های فناوری – مانند گوگل، مایکروسافت، زوم و اپل – گزینه‌های ابزار قابل دسترسی را در برنامه‌های خود برای افراد دارای معلولیت دارند. مایکروسافت اخیرا برنامه پنج ساله خود را برای کمک به افراد دارای معلولیت برای بازگشت به کار اعلام کرده است.

مزایای دسترسی چیست؟

توانایی کار از خانه می تواند برای برخی از کارمندان یک مزیت باشد – و افراد بیشتری هنگام جستجوی شغل به دنبال فرصت های کار از خانه هستند.

شرکت ها با ایجاد یک فضای کاری دیجیتالی قابل دسترسی برای همه، به کارکنان این فرصت را می دهند که صدای برابر و ابزارهایی برای تکمیل کار خود داشته باشند.

شرکت ها همچنین زمانی که کار از راه دور و دسترسی را در اولویت قرار می دهند، به مجموعه بزرگتری از استعدادها دسترسی پیدا می کنند. فرصت های شغلی محدود به یک مکان جغرافیایی نیست و کارمندان آینده نگر می توانند با تمرکز بر محل اقامت درگیر شوند.

مشکلات مربوط به کار از راه دور و دسترسی

استانداردهای دسترسی دیجیتال نباید به عنوان یک مشکل تلقی شود، بلکه باید راهی برای رفع نیازهای کارکنان باشد. کار از راه دور به برخی از کارگران دارای معلولیت آزادی و برابری بیشتری می دهد.

برخی از چالش‌های مربوط به کار از راه دور شامل محدودیت‌های محیط خانه، عدم آگاهی از نیازهای متنوع کارکنان و فناوری کمکی ناکافی است.

پرداختن به اقامتگاه های مناسب
همه دفاتر خانه یکسان نیستند. کسب‌وکارها باید با کارمندان مشورت کنند و به آن‌ها امکاناتی را بدهند که متناسب با نیازهای کاری آنها باشد.

مطمئن شوید که آنها همه چیزهایی را که در دفتر داشتند در خانه دارند. این شامل تفسیر برنامه‌ها، زیرنویس از راه دور و ارزیابی‌های کامل ارگونومیک در صورت درخواست است. ADA بیان می کند که هر کارمندی که ناتوانی خود را به کارفرمای خود فاش کند می تواند درخواست تسهیلات معقول کند.

عدم آگاهی کارکنان
مردم تمایل دارند تصور کنند که فرد طرف دیگر رایانه شبیه آنها است، زیرا آنها فاقد اتصالات رو در رو در آن تنظیمات دیجیتال هستند. فرضیات می توانند مشکل ساز باشند. شرکت ها باید از تجهیزات و نرم افزار فراتر بروند. آنها باید سطح آگاهی را بالا ببرند و کارکنان را تشویق کنند تا نیازهای دیگران را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید در آموزش برای همه کارکنان سرمایه گذاری کنند و جلسات بازخورد منظمی را ارائه دهند.

کارکنان باید بدانند که چگونه با سایر کارمندان ارتباط موثر برقرار کنند. این شامل تهیه پیش نویس ایمیلی است که برای همه قابل خواندن باشد. به عنوان مثال، متن را در یک تصویر قرار ندهید، بلکه از متن زنده یا HTML استفاده کنید که یک صفحه خوان می تواند پیدا کند.

دسترسی به همان اندازه در تعامل با مشتریان مهم است. در اینجا چند نکته برای ایجاد ایمیل آورده شده است.

محدودیت های فناوری
فناوری کمکی می‌تواند کارمندان دارای معلولیت را در خود جای دهد، اما شرکت‌ها باید ابزارهای مناسب برای نیازهایشان را بررسی کنند. گزینه‌های نرم‌افزار شامل ویژگی‌هایی مانند کاهش‌دهنده نویز پس‌زمینه برای افراد کم‌شنوا و دسترسی به صفحه‌کلید برای تخته‌های سفید مجازی است. وقتی شرکت ها نیازهای کارکنان خود را بدانند، می توانند متعهد به یافتن فناوری مناسب برای کمک باشند.

کاری که کارفرمایان می توانند برای بهبود دسترسی در خارج از دفتر انجام دهند
شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان در خانه همان دسترسی را دارند که در دفتر انجام می‌دهند. در اینجا چند مرحله برای بهبود دسترسی دیجیتال، مطابق با ADA آورده شده است.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان از راه دور آنچه را که نیاز دارند دارند
به کارکنان راهی برای ارائه درخواست ها، پیشنهادات و شکایات بدهید. این فرآیند باید متمرکز و از بالای سازمان ارتقا یابد تا تعهد نشان داده شود. یک کانال بازخورد و درخواست به تغییر کار از راه دور کمک می‌کند و می‌تواند از بهره‌وری کارکنان اطمینان حاصل کند.

سکوها و فرآیندهای فناوری را ارزیابی کنید
مطمئن شوید که همه کارکنان می توانند از سیستم های همکاری، ایمیل و سایر ابزارهای ارتباطی، کنفرانس های مجازی و سایر سیستم ها برای شغل خود استفاده کامل کنند. به دنبال بازخورد کارکنان در مورد نیازها باشید. کارشناسان دسترس‌پذیری می‌توانند در آزمایش‌های رسمی کمک کنند و ابزارها و سیستم‌ها را ارزیابی کنند.

به دسترسی به وب سایت متعهد شوید
تعهد رسمی به دسترسی به وب سایت داشته باشید. مطمئن شوید که تصمیم خود را برای حرکت رو به جلو با منابع دیجیتال برای برآورده کردن نیازهای همه و طراحی مجدد وب سایت ها برای دسترسی بهتر، اعلام کنید. در اینجا چند دستورالعمل دسترسی به محتوای وب آورده شده است:

  • محتوای ارائه شده به روش های مختلف را بدون از دست دادن زمینه، اطلاعات یا ساختار بگنجانید.
  • به جای اینکه صرفاً با مکان نما کار کنید، همه عملکردها را از صفحه کلید مجاز کنید.
  • متن جایگزین را روی تصاویر افراد کم بینا قرار دهید.
  • راه‌هایی را برای کمک به کاربران در تعیین مکان، پیمایش و یافتن محتوا درج کنید.
  • از طرح‌هایی که باعث تشنج می‌شوند، مانند چراغ‌های چشمک زن و چرخاندن تصاویر اجتناب کنید.
  • شامل ویدیوهایی با زیرنویس برای اختلالات شنوایی.
  • رنگ ها را برای کنتراست کافی تست کنید.
  • روی مشارکت در جلسات تمرکز کنید
  • هنگام ارسال مطالب برای جلسات و برپایی رویداد، افراد دارای اختلالات شنوایی یا بینایی را در نظر بگیرید. خدمات زیرنویس متعددی از جمله سرویس‌های پولی و گزینه‌های خود ویرایش رایگان موجود است. هر ارائه یا تصویر باید متن و توضیحات جایگزین داشته باشد.

همکاری از راه دور اغلب به جلسات ویدیویی بستگی دارد و درگیر کردن همه می تواند چالش برانگیز باشد. پلتفرمی را انتخاب کنید که بتواند زیرنویس ایجاد کند. اگر جلسه بیش از 50 نفر باشد، ناظم باید مکالمات و سوالات را خلاصه کند.

اکثر پلتفرم‌های جلسات دیجیتال، مانند زوم، تیم‌های مایکروسافت و سیسکو Webex، خدمات ترجمه و زیرنویس ارائه می‌کنند. همچنین گزینه ای برای بهینه سازی صداها در جلسه وجود دارد تا شنیدن همه افراد، حتی بلندگوهایی که از میکروفون دور هستند، راحت تر باشد. برخی از پلتفرم‌ها، مانند زوم، به شرکت‌کنندگان در جلسه اجازه می‌دهند تا یک مترجم زبان اشاره در کنار ارائه‌دهنده درخواست کنند. ترجمه به زبان خارجی در Webex همچنین می‌تواند شرکت‌کنندگانی را با موانع زبانی در خود جای دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا