چگونه یک حسابرس ISO 9001:2015 شویم؟

برای تبدیل شدن به یک حسابرس ایزو 9001 ابتدا به آموزش های لازم نیاز دارید. به عنوان یک حسابرس، شما باید دانش استانداردهای ISO و درک استانداردی را که بر اساس آن حسابرسی خواهید کرد، همراه با مواد و استانداردهای همراه آن برای تکنیک ها و انتظارات حسابرسی مناسب، نشان دهید. “آیا شما نیاز به حضور در دوره ممیزی ایزو 9001 دارید؟”

حسابرس ISO 9001

آیا شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک حسابرس ISO 9001 هستید؟، یا اینکه دنبال دوره های ممیزی ایزو 9001 هستید. دوره های ممیزی ایزو 9001 توسط متقاضیان چه برای سازمان خود که به عنوان یک حسابرس داخلی متخصص کیفیت و یا چه برای یک نهاد صدور گواهینامه شخص ثالث، درخواست می شود. آیا شما در مورد نقش یک ممیز ایزو 9001 اطلاعاتی دارید؟

نقش یک حسابرس ISO به شرح زیر است:

«مسئول اطمینان از اینکه سیستم‌های تولید و فرآیندهای شرکت‌های تولیدی با استانداردهای ISO مطابقت دارند. آنها باید نظارت و ارزیابی این شرکت ها را انجام دهند و هرگونه عدم انطباق را در گزارش های حسابرسی گزارش کنند. ممیزان ISO همچنین توصیه های لازم را برای کمک به عملکرد سیستم در انطباق با استانداردهای ISO مورد نیاز ارائه می کنند.

شما باید اقدامات لازم را برای آموزش خود انجام دهید و به دنبال آموزش در مورد الزامات مختلف همراه، استاندارد و بهترین شیوه های آن باشید. حسابرس شدن نیاز به زمان و درک دقیق استاندارد ISO 9001:2015 دارد.

چگونه یک حسابرس ISO 9001:2015 شویم؟

بازنگری مدیریت در ایزو 9001

برای تبدیل شدن به یک حسابرس ایزو 9001 ابتدا به آموزش های لازم نیاز دارید. به عنوان یک حسابرس، شما باید دانش استانداردهای ISO و درک استانداردی را که بر اساس آن حسابرسی خواهید کرد، همراه با مواد و استانداردهای همراه آن برای تکنیک ها و انتظارات حسابرسی مناسب، نشان دهید.

اگر با متن استاندارد ایزو 9001 کاملاً آشنا هستید، دوره های سطح مقدماتی مانند دوره آگاهی یا مقدمه دوره تشریح الزامات استاندارد ایزو 9001 را شرکت نمایید. این دوره ها اغلب کم هزینه و زمان کم هستند و به شما امکان می دهند تا در مورد استاندارد ایزو 9001 در کلاس یا آنلاین بیاموزید. همچنین برای یادگیری تکنیک ها و الزامات حسابرسی باید یک دوره حسابرس اصلی یا حسابرس داخلی را بگذرانید.

تکمیل حسابرسی به عنوان یک ناظر یا حسابرس در حال آموزش به شما کمک می کند تا الزامات تجربه حسابرسی را برآورده کنید و از حسابرسان با تجربه یاد بگیرید.

سابقه کاری و تجربه کاری خود را نیز در نظر بگیرید. هنگامی که حسابرس شدید، دریافت کدهای فنی صنعت به شما در رزرو شغل کمک می کند. به عنوان مثال، اگر در ساخت و ساز تجربه دارید، می توانید کد خاصی را دریافت کنید که به شما امکان می دهد سازمان ها را با کدهای IAF، SIC و NACI مربوطه حسابرسی کنید. زمانی که در حال تبدیل شدن به یک حسابرس هستید، از سابقه کاری و تجربه خود به نفع خود استفاده کنید.

درآمد یک حسابرس ایزو 9001 در ماه چقدر است؟

هزینه اخذ گواهینامه ایزو چقدر است

میزان پولی که یک حسابرس ایزو 9001 به دست می آورد به تجربه و مهارت های حسابرسی آنها بستگی دارد. یک حسابرس پتانسیل درآمدی دارد که دامنه آن متغیر است اما معمولاً حدود 25000000 تومان در سال است.

بیمه

با توجه به ماهیت گواهی، حسابرسان خود را در معرض ادعاها و تعهدات قانونی قرار می دهند که می تواند از نظر مالی مضر باشد. مهم است که این خطرات را بشناسید و با بیمه و پوشش خود را به درستی برای این امر آماده کنید. اگر برای یک CB (مرجع صدور گواهینامه ایزو) کار می کنید، ممکن است سطح مشخصی را درخواست کنند یا برای شما با ارائه دهنده بیمه خودشان یا یک گزینه استاندارد صنعتی در منطقه شما برنامه ریزی کنند. اگر در ایالات متحده یا استرالیا هستید، گزینه های Exemplar Global را که در اینجا یافت می شود، در نظر بگیرید.

تفاوت بین حسابرس شخص ثالث و حسابرس اصلی

به عنوان یک حسابرس اصلی، شما مسئول رهبری تیم حسابرسی، تهیه برنامه های حسابرسی، ارائه جلسات و ارائه گزارش ها و یافته های حسابرسی در پایان هر حسابرسی هستید. اگر بخشی از تیم حسابرسی هستید، به حسابرس اصلی گزارش می‌دهید که حوزه‌های خاصی را برای حسابرسی و گزارش‌دهی به شما اختصاص می‌دهد و یک جدول زمانی برای ارائه گزارش شما تعیین می‌کند. شما مسئولیتی برای ارائه در جلسه افتتاحیه و اختتامیه نخواهید داشت و مسئولیتی در قبال ایجاد و ارسال گزارش حسابرسی نهایی نخواهید داشت.

وظایف و مسئولیت های اساسی حسابرس ارشد چیست؟

اصول حسابرسی داخلی چیست؟
  • دارای توانایی های تحلیلی و حل مسئله قوی
  • تیمی از حسابرسان را مدیریت کنید
  • فرآیندهای سازمان را برای انطباق با الزامات کیفیت ارزیابی کنید
  • برنامه ها و برنامه های حسابرسی را توسعه دهید
  • شرکت در ممیزی کیفیت (و رهبری تیمی از حسابرسان کیفیت، در صورت نیاز)
  • شناسایی فرآیندها، موقعیت‌ها و غیره، که در آن یک سازمان نیازمندی‌ها را برآورده می‌کند، و همچنین شناسایی فرصت‌های بهبود
  • تهیه گزارش حسابرسی و ارائه به مدیریت عالی
  • در صورت لزوم در ممیزی های بعدی کمک کنید

برای تبدیل شدن به یک حسابرس اصلی چه کاری باید انجام دهید؟

برای اینکه یک حسابرس اصلی باشید، باید حداقل سالها تجربه کار عمومی تمام وقت و تجربه عملی در بکارگیری اصول، رویه ها و تکنیک های ISO داشته باشید. شما باید به دنبال آموزش صدور گواهینامه از یک سازمان صدور گواهینامه پرسنل باشید و زمان حسابرسی مورد نیاز را از طریق سایه انداختن حسابرسان دیگر انجام دهید. صدور گواهینامه حسابرس اصلی به طور کلی مستلزم تحصیلات عالی به علاوه دو سال تجربه کاری به عنوان حسابرس اصلی در آموزش است.

حسابرسان همچنین باید مهارت های بین فردی قوی داشته باشند و با سخنرانی عمومی راحت باشند و به زبان نوشتاری و گفتاری که در آن حسابرسی می کنید مهارت داشته باشند. مهارت در مایکروسافت آفیس نیز مفید است زیرا باید گزارش های مکتوب و قالب بندی مناسب برای سازمانی که در آن کار می کنید ایجاد کنید.

در صورتی که برنامه های حسابرسی طبق برنامه پیش نرود، حسابرسان باید بتوانند برای حل مشکل خارج از چارچوب فکر کنند. در حالی که حسابرس به دلیل ماهیت تفسیری حسابرسی یک سازمان باید به خوبی از مدیریت زمان آماده باشد و از مدیریت زمان آگاه باشد، حسابرس باید بتواند در صورتی که شرایط خارج از کنترل او برنامه را تغییر دهد، اولویت‌بندی مجدد کند. متقاضیان برای حضور در دوره های ممیزی ایزو 9001 و دریافت گواهینامه معتبر ممیزی ISO 9001 می توانند با ایران گواه در ارتباط باشند.

سوالات متداول

چگونه حسابرس ISO 9001:2015 شویم؟

برای تبدیل شدن به یک حسابرس ایزو 9001 ابتدا به آموزش های لازم نیاز دارید. به عنوان یک حسابرس، شما باید دانش استانداردهای ISO و درک استانداردی را که بر اساس آن حسابرسی خواهید کرد، همراه با مواد و استانداردهای همراه آن برای تکنیک ها و انتظارات حسابرسی مناسب، نشان دهید.

درآمد یک حسابرس ایزو 9001 در ماه چقدر است؟

میزان پولی که یک حسابرس ایزو 9001 به دست می آورد به تجربه و مهارت های حسابرسی آنها بستگی دارد. یک حسابرس پتانسیل درآمدی دارد که دامنه آن متغیر است اما معمولاً حدود 25000000 تومان در سال است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا