مهمترین گواهینامه های ایزو در زمینه پزشکی کدامند؟

اگر شما در صنعت تجهیزات پزشکی و ساخت، بازرگانی و توزیع محصولات پزشکی فعال هستید حتماً نیاز دارید بدانید مهمترین گواهینامه های ایزو در زیمنه پزشکی کدامند.

گواهینامه های ایزو در زمینه پزشکی

در این مقاله در ارتباط با گواهینامه های ایزو در زمینه پزشکی صحبت خواهیم کرد. صنعت مراقبت های بهداشتی توسط مجموعه ای از دستورالعمل ها و مقررات استاندارد انجمن های پزشکی و نهادهای حاکم هدایت می شود. دستیابی به برتری کیفیت، بهینه سازی جریان فرآیند و مدیریت موثر عملیات روزانه، هدف هر مدیریت بیمارستانی است. برای ساده کردن عملیات روزانه بیمارستان و پذیرش بهترین شیوه های جهانی، گواهی ISO انتخاب مناسبی است.

گواهینامه های ایزو در زمینه پزشکی که ضروری هستند

پیروی از استانداردهای ISO برای ارائه دهندگان خدمات پزشکی یا بهداشتی الزامی است:

استاندارد ISO 9001:2015 الزامات خاصی را برای یک سیستم مدیریت کیفیت فراهم می کند که توانایی ارائه مراقبتی را که نیازهای بیمار را برآورده می کند، افزایش می دهد.

گواهینامه ایزو 29001 چیست

اهمیت گواهینامه ISO 9001:2015 در زمینه پزشکی

همچنین گواهینامه ISO 9001 بیمارستان را قادر می سازد تا از دستورالعمل های قانونی و مقرراتی برای مقامات حاکم پیروی کند.

مزایا ای که دریافت گواهینامه ISO 9001:2015 برای بیمارستان ها به همراه خواهد داشت:

  • بررسی های دوره ای مدیریت و ممیزی های داخلی
  • اندازه گیری و کنترل تامین کنندگان
  • بررسی بازخورد مشتریان مکرر انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه انجام شده است
  • رویه های اقدام اصلاحی استاندارد و رسمی
  • مدیریت ریسک و ارزیابی برای جلوگیری از حوادث بی سابقه.
  • بهبود مستمر از طریق بهینه سازی فرآیند و افزایش بهره وری
مدارک لازم جهت اخذ ایزو 14001

ISO 14001:2015 استاندارد زیست محیطی در بیمارستان ها

برای کاهش اثرات زیست محیطی در بخش بیمارستان، استانداردهای ISO 14001:2015 نقش مهمی ایفا می کنند.

از تعداد کالاها و خدمات خریداری شده تا مواد مصرفی مورد استفاده، تأثیرات زیست محیطی حیاتی خواهد داشت.

برای کاهش و کاهش خطر اثرات زیست محیطی و تبدیل عملیات بیمارستان به محیطی سبزتر و دوستدار محیط زیست، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 مفید است.

سیستم EMS عملکرد بیمارستان را در نوسان کامل تضمین می کند اما با بررسی سطوح اثرات زیست محیطی در تمام مراحل.

مزایای استانداردهای ISO 14001:2015 برای بیمارستان ها:

مدیریت موثر زنجیره تامین – پیگیری مقادیر خرید، مواد، الگوهای مصرف، تصفیه زباله و غیره.

حذف ضایعات و کاهش اثرات

بیمارستان ها دارای مقادیر زیادی غذا، ظروف غذا، ظروف پلاستیکی نوشیدنی، لوازم پزشکی و غیره هستند، زباله های روزانه تولید شده در یک بیمارستان بزرگ بسیار زیاد خواهد بود. از این رو، بازیافت صحیح بسیار مهم است. باید یک تصفیه خانه کامل زباله و یک واحد بازیافت وجود داشته باشد که به سیاست های زیست محیطی پایبند باشد.

استاندارد ISO 14001 و پیاده سازی سیستم مدیریت زیست محیطی به نظارت بر تصفیه و بازیافت پسماند و کاهش موارد کاهش آلودگی محیط زیست به هر وسیله کمک می کند.

کاهش مصرف انرژی

سیستم EMS تضمین می کند که سطح کلی مصرف انرژی پایین نگه داشته شود. مصرف برق برای یک بیمارستان بسیار بالا است. ISO 14001 به بهینه سازی مصرف برق کمک می کند. به عنوان یک بیمارستان مطابق با ISO 14001، رعایت استانداردهای ISO و پیروی از شیوه های صرفه جویی در مصرف برق منجر به صرفه جویی در هزینه و همچنین حفاظت از محیط زیست می شود.

رعایت قوانین زیست محیطی

چند قانون زیست محیطی وجود دارد که یک بیمارستان باید از آنها پیروی کند. این مقررات از استفاده از گاز مناسب در واحدهای تهویه مطبوع تا انتشار گازهای گلخانه ای از سایت را شامل می شود، باید بررسی هایی انجام شود.

همچنین آتش و ایمنی، فرآیند استفاده و تصفیه آب، مدیریت پسماند، نظافت و نگهداری، همگی باید به حفاظت از محیط زیست اهمیت دهند.

پیاده سازی و تمرین ISO 14001:2015 منجر به صرفه جویی در هزینه ها و کاهش ضایعات مواد و آب خواهد شد. زنجیره تامین موثرتر خواهد بود و به کاهش اثرات زیست محیطی به طور کلی کمک می کند.

توانمندسازی کارکنان و کارکنان بیمارستان در مورد نیاز به حفاظت از محیط زیست برای دستیابی به پایداری طولانی مدت ضروری است.

کاهش هزینه های انرژی با ISO 50001

استاندارد مدیریت انرژی ISO 50001:2018

استاندارد ISO 50001 با ارائه یک سیستم تخصصی برای مدیریت انرژی، مکمل استاندارد زیست محیطی است.

این به بیمارستان ها، سازندگان تجهیزات پزشکی و غیره کمک می کند تا هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهند و بهره وری کلی انرژی را بهبود بخشند.

استاندارد ایمنی و سلامت ISO 45001 یک استاندارد حیاتی برای مراقبت های بهداشتی است. به جلوگیری از خطرات و حوادث محل کار کمک می کند.

تمیز نگه داشتن بیمارستان، افزایش مشارکت کارکنان بیمارستان، ارائه آموزش های آگاهی در مورد بهداشت و ایمنی، انجام اقدامات اصلاحی برای اطمینان از عدم وقوع حوادث و غیره، موارد معدودی برای استاندارد ISO 45001 هستند.

اجرای الزامات استاندارد ایزو 27001

گواهینامه استاندارد امنیت فناوری اطلاعات ISO 27001:2017

از آنجایی که دستگاه های پزشکی در حال اتصال و پیشرفت فناوری هستند، خطر نقض داده ها و از دست رفتن اطلاعات مراقبت های بهداشتی زیاد است.

از این رو، ترکیب بهترین شیوه های امنیت سایبری نیاز روز است. به حداقل رساندن خطر داده های دزدیده شده و هک سیستم به یک تمرکز کلیدی برای بخش مراقبت های بهداشتی به عنوان یک کل تبدیل شده است.

ISO 27001 بر اساس بهترین شیوه های شناخته شده بین المللی در امنیت سایبری است و به هیچ پلت فرم مراقبت های بهداشتی یا نرم افزار پزشکی محدود نمی شود. همچنین به کاهش خطر از دست دادن داده ها کمک می کند و اقدامات امنیت سایبری را افزایش می دهد.

گواهینامه ایزو 13485 چیست

گواهینامه ایزو 13485

گواهی ISO برای دستگاه های پزشکی و تست های آزمایشگاهی

مطابقت محصول بخش مهمی از طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی است. استاندارد ISO 13485:2016 به سازندگان تجهیزات پزشکی در طراحی سیستم های کیفیت کمک می کند تا دستگاه های خود را در تمام مراحل تولید و در مرحله طراحی آزمایش کنند.

به طور مشابه، استاندارد تست آزمایشگاهی ISO 17025:2017 به کالیبراسیون و آزمایش تجهیزات آزمایشگاهی کمک می کند.

این اطمینان حاصل می کند که آزمایشگاه از روش های آزمایش با رتبه برتر مطابق با شیوه های جهانی پیروی می کند. همچنین تست مجدد را کاهش می دهد و در هزینه مشتری صرفه جویی می کند. این به بهبود ارزش برند آزمایشگاه آزمایش نیز کمک می کند.

با این گواهی‌ها و آزمایش‌ها، ISO همیشه یک نسخه به روز استاندارد ISO 14971:2019 را برای به حداقل رساندن خطرات در محل نگه می‌دارد (به مدیریت ریسک – اینفوگرافیک ISO 14971:2019 مراجعه کنید).

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا