اهمیت اخلاق تجاری

اهمیت اخلاق تجاری چیست؟. اخلاق تجاری با تشریح رفتارهای قابل قبول خارج از کنترل دولت، قانون را تقویت می کند. شرکت‌ها برای ارتقای صداقت در میان کارکنان خود و جلب اعتماد سهامداران کلیدی، مانند سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان، اخلاق تجاری را ایجاد می‌کنند.

اهمیت اخلاق تجاری

سیستم باورهای اخلاقی و اخلاقی که ارزش ها، رفتارها و تصمیمات یک سازمان تجاری و افراد درون آن سازمان را هدایت می کند، به عنوان اخلاق تجاری شناخته می شود. برخی از الزامات اخلاقی برای مشاغل در قانون مدون شده است. مقررات زیست‌محیطی، حداقل دستمزد، و محدودیت‌ها علیه تجارت داخلی و تبانی همگی نمونه‌هایی از تعیین حداقل استانداردهای دولت برای اخلاق تجاری هستند. آنچه در تاریخ واجد شرایط اخلاق تجاری است در طول زمان تغییر کرده است و حوزه های مختلف اخلاق برای هر کسب و کاری مهم است.

5 موضوع اخلاقی در بازاریابی که باید از آنها اجتناب کرد

نکات کلیدی در مورد اهمیت اخلاق تجاری

  • اخلاق تجاری شامل یک استاندارد راهنما برای ارزش ها، رفتارها و تصمیم گیری است.
  • اخلاق برای تجارت در طول زمان تغییر کرده است، اما برای هر شرکتی مهم است.
  • اداره یک تجارت با اصول اخلاقی از بالا به پایین برای یکپارچگی شرکت ضروری است.
  • رفتار مداوم به شیوه‌ای اخلاقی می‌تواند شهرت قوی و پاداش‌های مالی بلندمدت را برای شرکت‌ها ایجاد کند.
  • کارمندان تمایل دارند به شرکتی با استانداردهای اخلاقی بالا وفادار بمانند و برای آنها عملکرد موثرتری داشته باشند.

اخلاق در رهبری

یک تیم مدیریتی نحوه عملکرد روزانه یک شرکت را تعیین می کند. هنگامی که فلسفه مدیریت غالب بر روی رفتار و رفتار اخلاقی استوار است، رهبران در یک سازمان می توانند کارکنان را با مثال هدایت کنند. آنها می توانند آنها را در تصمیم گیری هایی که برای آنها به عنوان افراد و سازمان به عنوان یک کل مفید است راهنمایی کنند.

ساختن بر اساس رفتار اخلاقی به ایجاد اثرات مثبت طولانی مدت برای یک شرکت کمک می کند. یکی از این تأثیرات، توانایی جذب و حفظ افراد بسیار با استعداد است. دیگری شهرت مثبت در جامعه است.

اداره یک کسب و کار به شیوه ای اخلاقی از بالا به پایین پیوندهای قوی تری را بین افراد در تیم مدیریت ایجاد می کند. بنابراین، این باعث ایجاد ثبات بیشتر در شرکت می شود.

9 دستورالعمل ضروری رسانه های اجتماعی برای کارمندان

اخلاق کارکنان

هنگامی که مدیریت یک سازمان را به شیوه ای اخلاقی رهبری می کند، کارمندان آن راه را دنبال می کنند. زمانی که اخلاق تجاری یک اصل راهنما است، کارمندان در زمان کمتری تصمیمات بهتری می گیرند. این باعث افزایش بهره وری و روحیه کلی کارکنان می شود.

وقتی کارمندان به گونه ای کار می کنند که مبتنی بر صداقت و درستی باشد، کل سازمان سود می برد. کارمندانی که برای شرکتی کار می کنند که در تمام جنبه های عملیات، استانداردهای بالایی از اخلاق تجاری را طلب می کند، به احتمال زیاد وظایف شغلی خود را در سطوح بالاتر انجام می دهند. آنها همچنین تمایل بیشتری به وفاداری به آن سازمان دارند.

شرکت Enron Corporation، یک شرکت خدمات انرژی و کالای آمریکایی، پس از بررسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) رویه‌های حسابداری نادرست آن و فاش شد که این شرکت زیان‌ها و بدهی‌های هنگفتی را در حالی که میلیون‌ها دلار به مدیران خود پرداخت می‌کند، مخفی کرده است. هزاران کارمند به طور ناگهانی بیکار شدند. چندین مدیر اجرایی به جنایات فدرال محکوم شدند. رفتار غیراخلاقی این شرکت همچنین منجر به سقوط یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های حسابداری، آرتور اندرسن شد.

اخلاق بر اساس صنعت

اخلاق تجاری از صنعتی به صنعت دیگر و کشوری به کشور دیگر متفاوت است. ماهیت عملیات یک کسب و کار تأثیر عمده ای بر مسائل اخلاقی دارد که باید با آنها مقابله کند.

اخلاق در مورد مشتریان

به عنوان مثال، یک معضل اخلاقی می تواند برای یک کارگزاری سرمایه گذاری ایجاد شود که بهترین تصمیم برای یک مشتری و پول آنها با آنچه که بالاترین کمیسیون را به کارگزاری می پردازد، مغایرت داشته باشد. یک شرکت رسانه‌ای که محتوای تلویزیونی با هدف کودکان تولید می‌کند، ممکن است احساس تعهد اخلاقی برای ترویج ارزش‌های خوب و اجتناب از مطالب بی‌رنگ در برنامه‌های خود داشته باشد.

متن فارسی استاندارد ایزو 14001, دانلود متن استاندارد ISO 14001 ویرایش 2015

اخلاق در مورد محیط زیست

نمونه بارز اخلاق تجاری خاص صنعت در زمینه انرژی است. شرکت‌هایی که انرژی تولید می‌کنند، به‌ویژه انرژی‌های تجدیدناپذیر، با بررسی‌های بی‌وقفه‌ای در مورد نحوه رفتارشان با محیط‌زیست مواجه هستند.

یک گام اشتباه، چه نشت خاکستر زغال سنگ در یک نیروگاه یا یک فاجعه بزرگ مانند نشت نفت BP (BP) در سال 2010، می تواند یک شرکت را مجبور به پاسخگویی برای اقدامات خود کند. بسیاری از نهادهای نظارتی و جامعه در کل ممکن است به دنبال این باشند که آیا شرکت از وظیفه خود برای محافظت از محیط زیست در یک تعقیب تهاجمی برای کسب سود بیشتر صرف نظر کرده است یا خیر.

اگر یک شرکت انرژی بخواهد در فضایی با مقررات فزاینده و آگاهی عمومی در مورد مسائل زیست محیطی پیشرفت کند، یک سیستم سختگیرانه و کاملاً تعریف شده از اخلاق زیست محیطی بسیار مهم است.

شرکت‌هایی مانند آمازون (AMZN) و گوگل (GOOGLE) که بیشتر فعالیت‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، مانند شرکت‌های انرژی مانند BP و Exxon (XOM) از نظر تأثیرات زیست‌محیطی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. با این حال، وقتی صحبت از محافظت از حریم خصوصی و امنیت مشتریان می شود، اخلاق آنها بسیار دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

اخلاق در مورد حریم خصوصی

بسیاری از مردم این نوع فعالیت را به عنوان یک تجاوز بزرگ به حریم خصوصی می دانند. با این حال، چنین داده‌های مشتری برای کسب‌وکارها بسیار ارزشمند است، زیرا می‌توانند از آن برای افزایش قابل ملاحظه سود استفاده کنند. بنابراین، یک معضل اخلاقی متولد می شود. تا چه حد جاسوسی از زندگی آنلاین مشتریان برای کسب مزیت بازاریابی مناسب است؟

حوزه خاصی که در آن شرکت های فناوری باید تصمیمات اخلاقی سختی بگیرند بازاریابی است. پیشرفت‌ها در فناوری داده کاوی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا حرکات مشتریان خود را به صورت آنلاین دنبال کنند و آن داده‌ها را به شرکت‌های بازاریابی بفروشند یا از آن برای مطابقت دادن مشتریان با تبلیغات تبلیغاتی استفاده کنند.

مزایای اخلاق تجاری

اهمیت اخلاق تجاری بسیار فراتر از وفاداری و روحیه کارکنان یا قدرت پیوند تیم مدیریت است. مانند تمام ابتکارات تجاری، عملکرد اخلاقی یک شرکت به طور مستقیم با سودآوری در کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط است.

شهرت یک کسب و کار در جامعه اطراف، در میان سایر مشاغل، و برای سرمایه گذاران فردی در تعیین اینکه آیا یک شرکت سرمایه گذاری ارزشمندی است یا خیر، بسیار مهم است. اگر تصور شود که شرکتی غیراخلاقی عمل می کند، سرمایه گذاران تمایل کمتری به خرید سهام یا پشتیبانی از عملیات آن دارند.

شرکت ها انگیزه بیشتری برای اخلاقی بودن دارند، زیرا حوزه سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی و اخلاقی در حال رشد است. افزایش تعداد سرمایه‌گذارانی که به دنبال شرکت‌هایی هستند که از نظر اخلاقی فعالیت می‌کنند تا در آنها سرمایه‌گذاری کنند، شرکت‌های بیشتری را وادار می‌کند که این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

نتیجه گیری

با رفتار اخلاقی سازگار، تصویر عمومی مثبت فزاینده ای به وجود می آید. ملاحظات کمی وجود دارد که برای سرمایه گذاران بالقوه و سهامداران فعلی مهم است. برای حفظ تصویری مثبت، کسب‌وکارها باید متعهد به فعالیت بر اساس اصول اخلاقی باشند، زیرا مربوط به رفتار با کارکنان، احترام به محیط اطراف و شیوه‌های بازار منصفانه از نظر قیمت و رفتار با مصرف‌کننده است.

پرسش های متداول

منظور از اخلاق تجاری چیست؟

اخلاق تجاری نشان دهنده استانداردی از رفتار، ارزش های تحسین برانگیز، روش های عملیاتی قابل اعتماد، و احترام به مشتریان است که یک شرکت در خود گنجانده است، و اصرار دارد که همه کارمندان به آن پایبند باشند، همانطور که روز به روز عمل می کند.

اخلاق تجاری چگونه به شرکت ها سود می رساند؟

با رفتار بر اساس استانداردهای اخلاقی بالا، شرکت ها می توانند انگیزه موفقیت داخلی را در بین مدیران اجرایی، تیم های مدیریتی و کارکنان تقویت کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها می‌توانند سرمایه‌گذارانی را که خودشان جذب شرکت‌هایی می‌شوند که با استانداردهای رفتار اخلاقی خودشان همسو هستند، جذب کرده و نگه دارند. به عبارت دیگر، اخلاق تجاری می تواند به شرکت ها کمک کند تا شهرت طولانی مدت و مستحکم و موفقیت مالی ایجاد کنند.

چرا برخی از شرکت ها اخلاق تجاری بدی دارند؟

این سوال خوبی است، به خصوص زمانی که مزایای مالی ناشی از درجه بالایی از رفتار اخلاقی می تواند بسیار زیاد باشد. چند دلیل ممکن است این باشد که برخی از مدیران اجرایی، تیم‌های مدیریت یا کارمندان ممکن است احساس کنند کار کردن خارج از استانداردهای اخلاقی آسان‌تر است. آنها ممکن است سریعتر به اهداف مالی خاصی برسند و به پیامدهای بلند مدت آن اهمیتی ندهند. ممکن است به نظر برسد که کار بدون مرزهای اخلاقی و اخلاقی کم هزینه تر باشد. وقتی به پول مربوط می شود، اخلاق خوب را می توان فراموش کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا